Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: [1.8 TS] Wymiana ECU

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie [1.8 TS] Wymiana ECU

    Witam
    Jak w temacie...
    Jak przeprowadzić "operacje" wymiany ECU (fabrycznie nowego nieużywanego)

    Czy na coś mam zwrócić uwagę...? jak z jego ustawieniami i dostosowaniem się pod moje auto...?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    pytaj kolegów Bubu lub Intell

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jeśli to ECu "fabryczme", czyli virgin to montujemy w miejsce starego.
    - jak zwykle wcześnie demontujemy akumulator , a klucze auta trzymamy w kieszeni.
    - po całej operacji robimy dwa, trzy razy kluczyk w pozycje MAR.
    - na końcu uruchomić silnik i zrobić adaptację.
    - puszka immo podczas podłaczania zasilania prześle do ECU wszystkie klucze jakie ma zaprogramowane.
    - jesli zakupiłes ECu fabryczne to z nim jest instrukcja, punkt po punkcie, chyba że juz ktos instrukcje sobie pożyczył.

    - jeśli zaś po poprawnym zamontowaniu nie można odpalić auta i świeci CODe to znaczy że ktos juz "trenował" na tym ECU całą procedurę niestety bez odłączenia puszki immo.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-04-2012 o 15:30
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Z racji "falowania" i mojej ciężkiej łapy ubiłem piny w jednym z gniazd ECU
    Zakupiłem bardzo, bardzo, bardzo tanio nowiuteńki ECU nigdy nie instalowany w żadnym aucie.
    Co prawda jest dopiero w drodze do mnie... Jest w pudełku i właśnie ma jakąś przyklejoną instrukcje...




    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - jeśli to ECu "fabryczme", czyli virgin to montujemy w miejsce starego.
    - jak zwykl e wczesnie demontujemy akumulator , a klucze auta trzymamy w kieszeni.
    - potem dwa, trzy razy kluczyk w pozycje MAR.
    - na końcu uruchomić silnik i zrobić adaptację.
    - puszka immo podczas podłaczania zasilania prześle do ECU wszystkie klucze jakie ma zaprogramowane.
    Czy to jest właśnie ta cała procedura z instrukcji...?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    instrukcja to tylko dwie strony formatu A-4, u mnie były w pudełku , w środku, tak cos pamietam bo było to lata temu

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    ECU wymienione wg. zalecen bubu...
    Zainstalował się bez najmniejszego problemu, nie robiłem zadnych adaptacji auto zachowuje się OK

    P.S instrukcja była napisana po wlosku, a sam sterownik pochodzi z 2008 roku

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez ziulek61 ; 19-04-2012 o 18:13

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    ja to kilka lat temu przechodziłem, nowe ecu podłączyłem i nic nie robiłem, odpalił od strzału, działa bez problemu. 2kluczyki działają i nic nie musiałem robić.
    Adaptacja sama się przeprowadzi, ecu na początku z map pojeździ i z czasem się zaadoptuje. Operacja przeprowadzona z sukcesem na 2 puntach (częsta bolączka 1.2) i alfie.

  8. #8
    bugan3
    Gość

    Domyślnie

    Kolego mozesz podac cene jaka zaplaciles za ecu i od kogo?

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Dałem za niego równowartość 3/4 baku paliwa w AR 156 (nówka z Włoch sądząc po naklejkach i innych dokumentach załączonych)

    We własnym ubiłem piny w gnieździe do podpinania wtyczki..

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    nówka z Włoch ...
    - to pogratulować.
    - chociaz z tą nówką to bym nie przesadzał.
    - możliwe że to EUu po regeneracji, ulepszeniu.
    - w ASO było kiedys taka możliwość wymienić ECU na takie "regenerowane".
    - w takim ECU nie było falowania !.
    - zobaczymy jak będzie sie zachowywać po tych 200 - 300 km.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41
  2. Wymiana wahacza górnego a wymiana samych tulei .
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 23:36
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-01-2013, 14:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory