Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Wtryskiwacze czy pompa? 1.4 TS

  1. #1
    discits
    Gość

    Domyślnie Wtryskiwacze czy pompa? 1.4 TS

    Stworzyłem nowy temat bo mam duży problem i bardzo proszę o poradę. Postaram się jak najlepiej przedstawić sprawę i proszę o pomoc

    Serce mojej Belli to 1.4 TS z przebiegiem 164 tyś. km, z czego ostatnie 40 na gazie (sekwencja oczywiście). Mam ją dwa lata i prawdę mówiąc jest to ciąg mniejszych lub większych usterek, z którymi nie zawsze sobie radzę...

    Obecnie sytuacja wygląda tak: odpalam samochód na zimnym silniku, obroty wchodzą gdzieś na 1400, po chwili spadają praktycznie do zera, silnik się dławi jakby działał jeden cylinder. Dodawanie gazu nie pomaga, świeci się kontrolka ciśnienia oleju choć na bagnecie jest max. Zależnie od momentu czasem na chwile sie stabilizuje, albo po wciśnięciu gazu wchodzi na obroty a potem wraca do poprzedniego stanu ;/
    Zwykle jednak gaśnie, a po kolejnym odpaleniu jest to samo, a zarówno przy dodawaniu gazu jak i na samych wolnych obrotach słychać strzały w dolot. Jazda na benzynie poniżej 3 tyś. obrotów jest praktycznie niemożliwa, ale po przekroczeniu tej granicy odziwo silnik chodzi zupełnie dobrze aż do kolejnego hamowania, kiedy znów obroty wariują i strzela

    Przy jeździe na gazie tych objawów nie ma, jedynie obroty lubią sobie pofalować i czasem gaśnie ale to sporadycznie. Dwa dni temu wymieniłem świece na nowy komplet Magneti Marelli nieplatynowe i po przejechaniu 150 km okazało się, że elektrody są czarne, okopcone.. Dzisiaj założyłem nowy filtr powietrza i wyczyściłem przepustnice bo było w niej trochę brudu.

    Wiem, że na pewno przepływomierz jest już uszkodzony, bo przy takich strzałach to raczej norma, mam nawet sprawdzony na podmiankę, ale boję się go włożyć, bo może być jeden strzał i szlak go trafi. Dzisiaj sprawdzałem wtryski i po podaniu napięcia wszystkie działały, przy czym wydawało mi się, że wylatuje dużo paliwa tz nie była to taka chmurka tylko tak jakby pistolet na wodę trochę rozproszony. Nie wiem czy to była po prostu dawka rozruchowa większa czy też coś jest nie tak z mieszanką. Wszystkie świece wyczyściłem, wtryskiwacze przemyłem wd-40, ale to nic nie dało.

    Kolejny zaskakujący fakt odkryłem po zmontowaniu wszystkiego, po odpaleniu mogłem odłączyć pierwszą i drugą cewkę licząc od lewej i nic się nie działo, tak samo wyciągnięcie fajki z dowolnej świecy nie powodowało zmiany zachowania silnika, może mi to ktoś wytłumaczyć bo chyba mnie to przerosło..

    Jestem z okolic Rybnika i naprawdę nie wiem co z tym dalej robić, można np na jakimś komputerze sprawdzić czy to wtryski "leją" czy np ciśnienie paliwa jest za niskie (wtedy pompa) albo jeszcze coś innego? Liczę, że bardziej doświadczeni koledzy mi pomogą zdiagnozować usterkę bo ja już nie wiem co może być powodem

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Wicked
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    145 1.4 TS
    Postów
    517

    Domyślnie

    Cytat Napisał discits Zobacz post
    Stworzyłem nowy temat bo mam duży problem i bardzo proszę o poradę. Postaram się jak najlepiej przedstawić sprawę i proszę o pomoc

    Serce mojej Belli to 1.4 TS z przebiegiem 164 tyś. km, z czego ostatnie 40 na gazie (sekwencja oczywiście). Mam ją dwa lata i prawdę mówiąc jest to ciąg mniejszych lub większych usterek, z którymi nie zawsze sobie radzę...

    Obecnie sytuacja wygląda tak: odpalam samochód na zimnym silniku, obroty wchodzą gdzieś na 1400, po chwili spadają praktycznie do zera, silnik się dławi jakby działał jeden cylinder. Dodawanie gazu nie pomaga, świeci się kontrolka ciśnienia oleju choć na bagnecie jest max. Zależnie od momentu czasem na chwile sie stabilizuje, albo po wciśnięciu gazu wchodzi na obroty a potem wraca do poprzedniego stanu ;/
    Zwykle jednak gaśnie, a po kolejnym odpaleniu jest to samo, a zarówno przy dodawaniu gazu jak i na samych wolnych obrotach słychać strzały w dolot. Jazda na benzynie poniżej 3 tyś. obrotów jest praktycznie niemożliwa, ale po przekroczeniu tej granicy odziwo silnik chodzi zupełnie dobrze aż do kolejnego hamowania, kiedy znów obroty wariują i strzela

    Przy jeździe na gazie tych objawów nie ma, jedynie obroty lubią sobie pofalować i czasem gaśnie ale to sporadycznie. Dwa dni temu wymieniłem świece na nowy komplet Magneti Marelli nieplatynowe i po przejechaniu 150 km okazało się, że elektrody są czarne, okopcone.. Dzisiaj założyłem nowy filtr powietrza i wyczyściłem przepustnice bo było w niej trochę brudu.

    Wiem, że na pewno przepływomierz jest już uszkodzony, bo przy takich strzałach to raczej norma, mam nawet sprawdzony na podmiankę, ale boję się go włożyć, bo może być jeden strzał i szlak go trafi. Dzisiaj sprawdzałem wtryski i po podaniu napięcia wszystkie działały, przy czym wydawało mi się, że wylatuje dużo paliwa tz nie była to taka chmurka tylko tak jakby pistolet na wodę trochę rozproszony. Nie wiem czy to była po prostu dawka rozruchowa większa czy też coś jest nie tak z mieszanką. Wszystkie świece wyczyściłem, wtryskiwacze przemyłem wd-40, ale to nic nie dało.

    Kolejny zaskakujący fakt odkryłem po zmontowaniu wszystkiego, po odpaleniu mogłem odłączyć pierwszą i drugą cewkę licząc od lewej i nic się nie działo, tak samo wyciągnięcie fajki z dowolnej świecy nie powodowało zmiany zachowania silnika, może mi to ktoś wytłumaczyć bo chyba mnie to przerosło..

    Jestem z okolic Rybnika i naprawdę nie wiem co z tym dalej robić, można np na jakimś komputerze sprawdzić czy to wtryski "leją" czy np ciśnienie paliwa jest za niskie (wtedy pompa) albo jeszcze coś innego? Liczę, że bardziej doświadczeni koledzy mi pomogą zdiagnozować usterkę bo ja już nie wiem co może być powodem
    Sam sobie odpowiedziałeś. Sprawdź te świece, cewki, kable. Strzały w dolot sugerują uszkodzona przepływkę, podmień ją na tą drugą. Sprawdź stopień sprężania w cylindrach. Podepnij ją pod komputer i powiedz co pokazuje, W dzisiejszych czasach diagnoskop to podstawa.

  3. #3
    discits
    Gość

    Domyślnie

    Świece są zupełnie nowe, cewki działają, jedynie kable mogą być już troszkę sfatygowane... Podmianka przepływomierza nie ma chyba sensu bo wystarczy jeden strzał i po nim a to raczej nie on odpowiada za zły skład mieszanki;/

    Sprężania jest 10,12,12,12 na cylindrach, na sondzie jest przejście od grzałki ale nie wiem co jeszcze mogę sam sprawdzić

    Powiedzcie mi ma ktoś jakiś program albo komputer diagnostyczny żeby sprawdzić sondę i wtryski?

    ---------- Post added at 15:58 ---------- Previous post was at 13:53 ----------

    Zmierzyłem ciśnienie paliwa i wyszło ok. 5 atmosfer na listwie wtryskowej Mam nadzieje, że wynik jest miarodajny bo sam musiałem zrobic końcówkę do manometru, bo w ASO w Żorach kazali mi tydzień czekać i pomiar w cenie 100 zł a w Rybniku zepsuło im się urządzenie..

    Obstawiam teraz pompę, ale niech ktoś bardziej obeznany się wypowie proszę

  4. #4
    discits
    Gość

    Domyślnie

    Powiedzcie mi ile powinno wynosić ciśnienie na listwie wtryskowej w 1.4 TS?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar dawidek
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.7 boxer
    Postów
    121

    Domyślnie

    Pompa może byc ok, a może to regulator ciśnienia paliwa, przytkany powrót? ale jak leją to szukał bym przyczyny przed listwami i w samych wtryskiwaczach. Ja miałem takie same jaja jak mi padły wtryskiwacze w boxerze. Mogłem odpiąc kabel WN z tego gara na którym był walniety i auto chodziło bez zmian....

Podobne wątki

  1. [GT] Wtryskiwacze do 1.8 TS
    Utworzone przez trojan6 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-08-2015, 08:43
  2. Wtryskiwacze JTD 16V
    Utworzone przez automobilista w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 28-02-2014, 14:49
  3. AR 33 - wtryskiwacze
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-04-2007, 21:53
  4. wtryskiwacze
    Utworzone przez andi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-02-2007, 15:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory