Ciężko przeglądać 91 stron i znaleźć konkretne informacje. Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Ciężko przeglądać 91 stron i znaleźć konkretne informacje. Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Cześć. Kiedy stanąłem przed podjęciem decyzji jakie auto kupić a AR159 była dla mnie zagadką, to nawet nie przeglądałem tylko PRZECZYTAŁEM wszystkie tematy tu na forum i to kilka razy.Dzięki temu nie tylko mogłem podjąć jedynie słuszną decyzję, ale wiele spraw zrozumieć no i przynajmniej częściowo zapobiegać ewentualnym problemom.Polecam więc tę lektuę bo to dobra inwestycja.
pozdrawiam - Węgorz ,szczęśliwy posiadacz AR 159 SW 1,9 16V ORGASMOTRON
Ja też tak miałem.... chyba 2-3 tygodnie spędziłem ( w pracy) na czytanie wątków na forum
Opłacało się - po raz setny tych samych pytań nie zadawałem.
Tak sobie myślę, że w podpisie chyba każdy powinien mieć napisane:
"Było już o tym na forum - wystarczy poszukać"
P.S Bez sarkazmów w stosunku do kogokolwiek![]()
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
...a Tobie Karmal dziękuję za inspirację - w najbliższy poniedziałek EGR i DPF - out, no i przybędzie trochę koników, (cinsoft ).
Pozdrawiam.
Kolektor ssący i koło dwumasowe to są najpoważniejsze problemy z tego co czytałem. Czy podpięcie pod komputer silnika w Alfie w przeglądzie przed sprzedażowym wykaże jakieś błedy jeśli koło i kolektor będa z złym stanie ? Jeśli nie to jak sprawdzić ich stan ?
może ktoś odkodować VIN ??
ZAR93900007006614
dzięki)
ha, no i udało się! 91 stron tego wątku przeczytane - grill mnie ominął, słoneczny dzień długiego weekendu "stracony", rodzina zła Ale warto było - niech mnie teraz tylko ktoś skwituje "Użyj funkcji szukaj", albo "Przeczytaj najpierw ten wątek" ...![]()
Mój pierwszy post - cześć wszystkim!
Jeszcze kilku tysi do wymarzonej 159 brakuje, więc zostawię swoje pytania na później jak już całość środków będzie zgromadzona - ale od razu pozdrawiam użytkownika Tomek_KRK, na pewno dam o sobie jeszcze znać
Żeby nie było potem, że "nowy" i tylko pijawa wypytuje, to podsumowanie (bardzo subiektywne i wybiórcze) poprzednich 91 stron - może komuś się przyda. W skondensowanej formie:
Jaki silnik?: - benzyna? - odpada, jeśli już to tylko TBi (źródło: ten wątek oraz www.autka.pl, czyli wspomniany już Tomek_KRK) - diesel 120km czy 150km? - 120km za słaby do ciężkiej 159 (chyba, że chip). Lepiej 150km ale uwaga na problemy z kolektorem w starszych rocznikach - diesel 200km - części mogą być droższe (ja waham się pomiędzy 150km, 200km - kwestia $)
Najczęstsze usterki (źródło: to forum, parę innych, oraz www), kolejność przypadkowa (uwaga: najczęstsze nie równa się częste): - korozja - np. okolice oświetlenia tabicy rej., śrub w bagażniku, miejsca po odpryskach (brak chlapaczy) - elektryczne podnoszenie drzwi - pompa wspomagania kierownicy - kolektor ssący w JTDmach 150km - przednie górne wahacze - maglownica - zapychanie się zaworu EGR - słabe szwy tapicerki skórzanej - uszczelka pod głowicą - koło dwumasowe - pompa paliwa - przegrzewanie się silnika
Akcje polecane po zakupie: - chip (szczególnie przy diesel 120km) - wywalić dpf (wymiana - droga, a na krótkich cyklach łatwo zapchać; uaktywnianie się wypalania w najmniej odpowiednim momencie...) - standardowa wyprawka: płyny, rozrząd jeśli nie ma pewności
Na co zwrócić uwagę przy zakupie; Co sprawdzać; Jak kupować itd: - nie ma tanich 159 z nowszych roczników, z małym przebiegiem, nie walniętych i do tego w wersji Ti, jeżdzonych przez Helmuta do kościoła - ostrożność i zdrowy rozsądek wskazane - wziąć od sprzedawcy VIN i sprawdzić czy się zgadza wyposażenie itd. (np. tu: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...nr_vin-26.html) - najpierw sprawdzić "na oko": lakier, spasowania, wytarcia siedzeń, kierownicy (czy odpowiada przebiegowi), korozję, tapicerkę, czy silnik suchy itd. Np. jeśli przebieg deklarowany to 150000km, brak jakichkolwiek odprysków, a sprzedawca twierdzi, że oryginalny lakier to "wiedz, że coś się dzieje" (chyba, że te 150kkm na hamowni zrobione..) - koło dwumasowe: czy silnik nie drga; czy nie ma charakterystycznego stuknięcia przy puszczeniu sprzęgła - "skręć maksymalnie koła w lewo a następnie w prawo ,jeżeli w krańcowych położeniach będziesz słyszał oprócz buczenia wspomagania delikatne metaliczne tarcie to niebawem przyszłego nabywcę czekaja niemałe wydatki" - stukanie przy krótkich ruchach kierownicą na zapalonym silniku - nie powinno go być - prosić o pokazanie faktur dla napraw, wymian, rozrządu itd. - rozróżniać: rok produkcji, a rok rejestracji - szarpanie w okolicach 2000rpm - może świadczyć o problemie z EGR - miernik lakieru: do 220 mikronów ok, powyżej szpachla - sprawdzić czy szyby oryginalne - sprawdzić czy podnośniki szyb działają - jak pierwszy ogląd auta wypadnie pomyślnie to umawiać się na przegląd przedsprzedażowy w ASO (200-300zł): -- odczyt błędów -- jakie ciśnienie doładowania Turbo - czy ok? -- stan DPFa (z kompa) -- historia serwisowania na podstawie VIN - tu: http://www.forum.alfaholicy.org/pora...d_linkiem.html można sprawdzić przebieg auta
Ok, tyle imho najważniejszych informacji z lektury udało mi się zapamiętać.
Pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy 159 - tych mniej szczęśliwych również oraz "nieposiadaczy", do których jeszcze sam się zaliczam!
Ostatnio edytowane przez garret ; 03-05-2012 o 21:05
dobre kompendiumpowodzeniu w szukaniu tej wymarzonej 159 !
Born to be wild.