Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: 1,9 jtdm 16v metaliczne stuki w głowicy

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Po zdemontowaniu samo regulatorów hydraulicznych należy je KONIECZNIE ścisnąć w imadle przed ponownym montażem - opróżnić z oleju. Inaczej jest spora szansa , ze zawór będzie podparty. W przypadku nowych podobne działanie nie zaszkodzi.

  2. #22
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Witam.
    Myślę że w moim przypadku nie jest tak różowo..wysłałem wczoraj na priva zapytanie do kolegów z forum i chyba mnie utwierdzili w swych przypuszczeniach.
    Opiszę to również tutaj na forum aby inni nie ,,błądzili" w podobnych domysłach.Odgłosy metalicznego stukotu na 4 cylindrze byłyby do zniesienia ale cały czas mam strasznie lejący wtrysk na 4 cylindrze.Jeśli czasy na pierwszych trzech są np. po -1,5 , to na czwartym +4,5 / wypadkowa powinna wyjść 0..chociaż to się zgadza /
    Początkowo myślałem że to wtryskiwacz..wkręciłem z allegro niby po regeneracji na 3 i 4. Trzeci cylinder ok. Ale czwarty w dalszym ciągu leje. Podmieniłem wtryskiwacz z 1 cylindra i założyłem go na czwartym. Przedtem pokazywał idealnie razem z pozostałymi 1-3 ,…a teraz na 4 znowu kosmos.Oczywiście dopisywałem FESem aktualne kody IMMO , sprawdziłem przelewy , itd.Boję się że to wina kompresji / której jeszcze nie mierzyłem / na czwartym cylindrze i związanych z tym poważnych niedogodności i wydatków/ gładź cylindrów , wypalone zawory itd./ .ECU mierzy prędkość kątową wału i jest w stanie określić który z cylindrów nie domaga.Na podstawie tej informacji zwiększa dawkę wtrysku.Oto co na ten temat napisał kol. george11 :
    ,,
    jednostka sterujaca ECM, mierzy i reguluje czas wtrysku na podstawie spadku obrotów silnika po wtrysnieciu paliwa, załóżmy ze np. 4 cyl ma słabe cisnienie sprezana, po wtrysnieciu nominalnej załozonej dawki obroty silnika spadaja, wiec ECM zwieksza dawke(czas wtrysku) aby silnik nie tracił obrotów, dane te spływaja z czujników na bierzaco i dawka jest zmienna w czasie.
    niektórzy produceci silników stosują tą metode do diagnostyki silnika, oprogramowanie pozwala wtedy wykonac test silnika poprzez odciecie poszczególnych wtryskiwaczy, i na podstawie tego ile potrzeba dodac paliwa innym wtryskiwaczom mozna okreslic sprawnosc poszczególnych cylindrów."
    Dużo na ten temat również tutaj:
    http://www.commonrailforum.pl/wtrysk...ody-t1442.html
    Tak że proponuję zamknąć temat...do rozbiórki silnika można grać w ruletkę.Nie jest to jednak tak naglące abym to musiał rozstrzygnąć przed wakacjami.Pozostaje tylko skorygować plany wakacyjne i polecieć samolotem a autko pozostawić pod domem .Auto zachowuje się normalnie, nie pali oleju , czasami przydymi na czarno..spalanie w normie.Postanowiłem że spokojnie zrobię zawieszenie../ bo to słychać / a o reszcie zadecyduję jesienią.I mimo obaw pewnie skończy się podobnie jak tu .u kol.Pitta 24 .

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._moze_byc.html



    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 06-04-2012 o 16:28

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Sluchaj a mam pytanie a jak z odpalaniem auta przy tak lejącym wtrysku? jakie są korekty podczas odpalania?
    pozdrawiam

  4. #24
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Cytat Napisał ryki67 Zobacz post
    Sluchaj a mam pytanie a jak z odpalaniem auta przy tak lejącym wtrysku? jakie są korekty podczas odpalania?
    pozdrawiam
    Przyznam kolego że trochę nie rozumiem pytania... Chodzi Ci o moment kręcenia rozrusznikiem ?? i jakie są wtedy czasy ?

  5. #25
    Użytkownik Ogier Avatar Fisz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Dęblin/Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    151

    Domyślnie

    Podejrzewam, że koledze chodzi o dawkę paliwa jaka jest podawana do wtryskiwacza przy rozruchu silnika

  6. #26
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    A więc Panowie okazało się to czego się spodziewałem..dziś pomierzone ciśnienie sprężania / musiałem we własnym zakresie dorobić ..wytoczyć końcówkę , bo żaden mechanik w Lesznie nie mógł podkręcić się w miejsce świecy żarowej /.Nie wiem w czym to jest mierzone / jakie jednostki / ale ciśnienie na cylindrach wygląda tak:
    1. 34
    2. 31
    3. 32
    4. 21 !!!!
    Po dodaniu oleju na ostatnim garze wzrasta do 31....czyli gładź cylindrów lub pierścienie .
    Teraz pytanie co dalej...robić tylko 4 gar..jeśli gładź to i tak blok muszę wytargać , robienie samych pierścieni mija się z celem.Silnik nie bierze oleju, są małe przedmuchy do skrzyni korbowej ,..pewnie po zdjęciu głowicy wszystko się pokarze..ale to dodatkowe koszty.Czy kupić słupek..to też loteria.Proszę o poradę..choć przyznam że trochę podobnych tematów jest na forum.
    BTW...od dzisiaj powiem szczerze bardzo mnie śmieszą dywagacje kolegów na temat lejących wtrysków.Przerobiłem to na własnej skórze..to że leje mi wtryskiwacz na 4 garze NIGDY nie było winą wtryskiwacza..pomiary próby przelewowej ,podmiana i regeneracja wtryskiwaczy, analiza czasów wtrysków w FESie można wsadzić sobie głęboko ...gdy najpierw nie przeprowadzi się próby kondycji silnika i jego KOMPRESJI !!!. ECU dostosowuje czasy wtrysków do mierzonej wartości obrotów silnika chcąc dopomóc słabemu ciśnieniu sprężania.I to też należy brać pod uwagę ..czego jestem dowodem
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 25-04-2012 o 17:02

  7. #27
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    no cóz, szkoda ze niedokonano dokladnej weryfikacji kiedy głowica byla zdemontowana za pierszym razem, pozostaje zdemontowac raz jeszcze i miec nadzieje ze nie bedzie tragedii,
    przypilnuj mechanika, popros o dokladna weryfikacje, spisane cisnienie spezania, kontrola głowicy, dokladna weryfikacja stanu tłoka i pomiar luzu pierscieni w tłoku, oraz pomiar owalu cylindra.
    jak bedziesz miał zdemontowana głowice i miske to róznica w kosztach 4 czy 1 kpl pierscieni to bez róznicy.


    pozdrawiam.

    ps.ja bym remontował.
    Ostatnio edytowane przez george11 ; 25-04-2012 o 20:01

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzejm36 Zobacz post
    gdy najpierw nie przeprowadzi się próby kondycji silnika i jego KOMPRESJI
    ile Cie kosztowalo sprawdzenie kompresji na cylindrach ?

    ciekaw tez jestem na czym jeszcze polega takie sprawdzenie kondycji silnika

  9. #29
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    no cóz, szkoda ze niedokonano dokladnej weryfikacji kiedy głowica byla zdemontowana za pierszym razem, pozostaje zdemontowac raz jeszcze i miec nadzieje ze nie bedzie tragedii,
    przypilnuj mechanika, popros o dokladna weryfikacje, spisane cisnienie spezania, kontrola głowicy, dokladna weryfikacja stanu tłoka i pomiar luzu pierscieni w tłoku, oraz pomiar owalu cylindra.
    jak bedziesz miał zdemontowana głowice i miske to róznica w kosztach 4 czy 1 kpl pierscieni to bez róznicy.


    pozdrawiam.

    ps.ja bym remontował.
    nie zdejmowałem za pierwszym razem głowicy a tylko dekiel przy okazji wymiany rozrządu/ uszczelka i te dwa popychacze /..jedyne co mam do zarzucenia mechanikowi to to że wtedy nie miał czym pomierzyć ciśnienia.Trochę go przycisnąłem że pcha mnie w koszty i za dorobienie końcówki / współudział w kosztach /i pomiary dzisiaj dałem mu 60 pln. Już powoli załatwiam sobie dojście do podnośnika i miejsca gdzie będę mógł bezpiecznie rozebrać silnik.Zdejmę głowicę i sprawdzę gładź cylindra ..jak będzie ok. w co wątpię to zdejmę miskę i wykręcę korbowód aby wyciągnąć tłok górą do wymiany pierścieni.Pomiary zrobi mechanik odpowiednim sprzętem ...jeśli to wystarczy to ok.Jeśli będzie problem z gładzią to muszę wywalić silnik...wypchać autko pod chmurkę i pomyśleć co dalej..czy remont czy podmianka.

    Jacenty.. w moim przypadku kondycję mego silnika mogłem określić jako mizerną tylko na podstawie sprawdzenia kompresji i próby olejowej.
    Są jeszcze inne sposoby ..próba ciśnieniowa i pomiar kompresji dynamicznej opisywany przez kol. bubu321 ..ale to wyższa szkoła jazdy i potrzeba trochę sprzętu ..i talentu
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 25-04-2012 o 20:26

  10. #30
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Ja bym szukał używanego silnika o tym samym kodzie. Te silniki zasadniczo są bardzo trwałe i przypadki jak u Ciebie należą do rzadkości. Poszukaj czegoś bo jest sporo tego z wysp w dobrym stanie po dzwonach. Tańsze niż generalka.

    Wysyłane z mojego MB860 za pomocą Tapatalk 2

Podobne wątki

  1. Metaliczne stuki przy ruszaniu
    Utworzone przez Sebcia90 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-09-2014, 13:32
  2. skrzypienie i metaliczne stuki
    Utworzone przez fmistrz w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 20-08-2013, 14:48
  3. [MiTo] stuki metaliczne (?!)
    Utworzone przez Espada w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-08-2012, 16:54
  4. Po rozgrzaniu metaliczne stukanie w głowicy
    Utworzone przez andrzejm36 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-03-2012, 11:11
  5. [166] Metaliczne stuki w silniku
    Utworzone przez P3rLuS w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 15:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory