Bez klimy też się załącza, w czwartek wymieniam chłodnicę.
Bez klimy też się załącza, w czwartek wymieniam chłodnicę.
ja nie pytałem jak sprawdzić czy działa 1 bieg, tylko jak gołym okiem 2 od 1 rozróżnić, ot zagadka![]()
2 chodzi dużo głośniej![]()
Pojeździłem dziś trochę z załączoną klimą i takie efekty:
-przy temp. zewnętrznej 28 stopni wskazówka temp. silnika powędrowała na ok 100 stopni(połowa drogi między 90 a 110 na cyferblacie) i nie za bardzo chciała opaść
- wentylator chodził
-czuć było że ciepło bije spod auta(wydmuchiwało ciepłe powietrze)
-węże ciepłe(gorące), płyn chłodniczy na max
Porównałem to ze 147 mojego szwagra-ten sam silnik 1.6 TS 120 KM, u niego wskazówka temp. wskakuje na 90-93 stopnie i koniec.
Czy to normalne? Może termostat nie w pełni się otwiera? Zostawić czy szukać przyczyny?
Aha- odczuwam lekki spadek mocy silnika na niskich obrotach(przy ruszaniu) na załączonej klimie.
Moje boje ze 155: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._8v_1994r.html
Ok dzisiaj sobie zrobiłem na Fesie sprawdzenie 1 biegu i znowu nie działa. Podmieniałem wszystkie możliwe przekaźniki i nic. 2 chodzi jak zawsze a 1 znowu nie. Przekaźnik cyka. Kurde już nie mam pomysłów, co z tym dalej robić. Nowe przekaźniki i dalej nie działa. kable od tych kostek mogą gdzieś nie stykać? Czy jakieś za duże napięcie idzie i spala przekaźniki czy co? Ktoś pomoże?
Gdyby napięcie było zbyt duże, to popaliłoby Ci inne układy czy choćby żarówki. Jeszcze raz sprawdź opornik bezpiecznik termistorowy
Aster156 miałeś rację. jednak opornica, kopciła, wypalała się pasta miedziowa na stykach tych blaszek, straciło połączenie i nie działał przez to 1 bieg wentylatora. Docisnąłem kombinerkami i jak ręką odjął. Działa, to najważniejsze. Wydałem niepotrzebnie 80zł na nowe przekaźniki, stare okazały się być sprawne. Mam nadzieję że to już koniec walki z wiatrakamiDzięki.
Tez mam problem z wentylatorem, sam w sobie dziala, ale z tego co czytam, a przewertowalem od poczatku, to wychodzi na to ze ktos u mnie kombinowal juz z tym i zrobil to na "krotko"
Od wentylatora wychodza bezposrednio 2 przewody zasilajace, nie ma rezystora, ale widac ze cos nie tak bo do wtyczki wentylatora przewody sa wpiete konektorami odrazu, bez koncowki meskiej czy tez rezystora ktory tam powinien byc, dalej przewod + idzie do akumulatora odrazu a sterowanie jest przez - ktory idzie do jednego przekaznika, ten z lewej strony, duzy czarny (50A) i dziala on poprawnie (na krtoko podajac zasilanie na przekaznik zadzialal i wentylator sie uruchomil), zaciekawilo mnie to poniewaz piszecie ze powinny byc 2 przekazniki od I i II biegu wentylatora a ja mam 1, oczywscie bez rezystora i doprowadzone sa 2 przewody zasialajace, co prawda zauwazylem ze stojac przodem do auta po prawej strony jakies 15cm na tej samej wysokosci co wtyczka od wentylatora wchodza 2 inne przewody do obudowy wentylatora. Ps, wentylator mi nie dziala bo mi fisiuje ecu, moze czujnik nie wiem sprawdze jutro, albo styki bo napiecie na tych przewodach sterujacych przekaznikiem jest conajmniej dziwne.
Jeszcze jedno pytanie, auto jest z klimatyzacja, gdzies cos mi sie jeszcze obilo o uszy albo niedoczytalem o drugim wentylatorze, jak to jest?
W Alfie z silnikiem TS jest jeden wentylator chłodnicy. Wersja z klimą ma dwie prędkości obrotów (I i II bieg), a bez klimy jedną prędkość.