Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 101

Temat: Z jakim silnikiem wybrać 159 ??

  1. #41
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Moja Brera 2.2JTS - 12,6-13L/100 przy jeździe bez szaleństw. 2,4 JTDm pali po mieście niewiele mniej. Większe róznice są w trasie.

  2. #42
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    mowilismy o chipie, dpf, egr, klapach w kolektorze

    wszystko ok, ale jak do tego co piszesz dodasz koszt zrobienia kolektora (wymiany) to wyjdzie Ci te 3 tys, wiadomo jak grupowo robisz to zawsze bedzie taniej, ale to okazja raz na jakis czas, ja mowie jak robi sie te rzeczy osobno / bez promocji, kiedy Ciebie zaskoczy np ze klapy w kolektorze sie zacinaja itp. i jestes w czarnym lesie z checkiem i w trybie serwisowym w takiej sytuacji nie czekasz na grupowy chiptuning 400 km od Twojego miejsca zamieszkania tylko chcesz ogarnac problem szybko.
    E tam okazja, panie, skarpety polecam... Niegrupowo też za tyle zrobisz, się z kolektorem w 2500 zamkniesz...

    ---------- Post added at 23:04 ---------- Previous post was at 23:03 ----------

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Moja Brera 2.2JTS - 12,6-13L/100 przy jeździe bez szaleństw. 2,4 JTDm pali po mieście niewiele mniej. Większe róznice są w trasie.
    Wisz, Twoja Brera 2.2 JTS nie ma 210 koni, no i ma zdecydowanie gorszą elastyczność niż 2.4 JTDm.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #43
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał siweczek25 Zobacz post
    Ok wracając do tematu co sądzicie o 2.0 JTDm ? jakieś uwagi ? myślę tak nad 2007r przynajmniej
    Mała uwaga - 2.0 JTDm szły dopiero od 2009
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  4. #44
    siweczek25
    Gość

    Domyślnie

    No to okazuje sie że nawet jak wydam prawie 40 tyś za Bellę która mi sie podoba to tak czy siak muszę przygotować się na koszta-pdf itp, zaczynam się zastanawiać czy nie kupić accord -choć przyznam ze za te pieniądze nie ma piękniejszego auta niż 159(z zewnątzr i wewnątrz). No ale w sumie miałem 156 i wiem ile kosztuje utrzymanie takiej fury-za moją dałem 10 tyś , włożyłem około 8tyś i tydzień temu sprzedałem za 7tyś buahaha.
    Po waszych opiniach to juz sam nie wiem nawet z jakim silnikiem brać-jezdże mało-Polska -Holandia i tam tylko w weekendy bo mam firmówkę. W ciągu roku robię 4 kursy w tą i spowrotem(8 tyś)km i + jakieś 2-3 po miescie.
    Muszę się jeszcze dokładnie zastanowić choć serce przemawia za 159 !!!!!!!!!!

    ---------- Post added at 13:00 ---------- Previous post was at 12:59 ----------

    Co do 2.0 JTDm------------------------------
    OO widzisz,czyli ten odpada,bo ceny mnie zaskoczą ;-)

  5. #45
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Wisz, Twoja Brera 2.2 JTS nie ma 210 koni, no i ma zdecydowanie gorszą elastyczność niż 2.4 JTDm.
    Co do mocy masz oczywiście rację ale elastyczność ? 6 można bez problemu wbić przy 60 km/h - auto normalnie przyspiesza - zero problemów.
    Jednoczesnie przy 100 km/h redukcja na 3 i pozostaje jeszcze 1500 obr do wykorzystania.
    Akurat pod względem elastyczności ten silnik pozytywnie mnie zaskoczył.

    Przez 10lat jezdziłem chyba wszystkimi możliwymi dieslami począwszy od TDSów na JTDM skończywszy. Moim zdaniem stopień skomplikowania nowoczesnych diesli JTDm zaczyna sięgać absurdu. Normy emisji wymuszają na producentach stosowanie rozwiązań które muszą być awaryjne.
    Najlepszą konstrukcją pod względem osiągi/trwałość i bezawaryjność był 2.4 JTD 10V 150KM.

  6. #46
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Co do mocy masz oczywiście rację ale elastyczność ? 6 można bez problemu wbić przy 60 km/h - auto normalnie przyspiesza - zero problemów.
    Jednoczesnie przy 100 km/h redukcja na 3 i pozostaje jeszcze 1500 obr do wykorzystania.
    Akurat pod względem elastyczności ten silnik pozytywnie mnie zaskoczył.

    Przez 10lat jezdziłem chyba wszystkimi możliwymi dieslami począwszy od TDSów na JTDM skończywszy. Moim zdaniem stopień skomplikowania nowoczesnych diesli JTDm zaczyna sięgać absurdu. Normy emisji wymuszają na producentach stosowanie rozwiązań które muszą być awaryjne.
    Nie muszą. Producenci CHCĄ, by były awaryjne. Nie mów mi, że nie da się opracować takiego zaworu EGR, który wytrzymywałby bez problemu 150 tysięcy kilometrów. Tak samo jak z kolektorami ssącymi - poprawiono łożyskowanie do tego stopnia, że jest praktycznie niezniszczalne. Równocześnie zmieniono klapki na takie zbudowane z gównolitu, które urywają się po 100 tysiącach kilometrów i demolują silnik. Po co było zmieniać to, co działało, zamiast poprawić tylko elementy wadliwe? Kolektory wydechowe w JTDm - to już nie ma na rynku żeliwa, które nie wyginałoby się pod wpływem temperatury na wydechu?

    Na dzień dzisiejszy są auta z jednostkami napędowymi, w których np. rozrządy na pasku wytrzymują 250 tysięcy kilometrów, wtryskiwaczy przez ten przebieg nie musisz dotykać, EGR-y nie sprawiają problemów (a nawet jak się coś stanie - zaślepiasz całkowicie zawór bez błędów na desce), a kolektory się nie wyginają. Wszystko przy podobnym stopniu wysilenia jednostki napędowej.

    Wszystko jest kwestią tego, co chcesz klientowi końcowemu oddać do ręki. Auto które nie będzie sprawiało problemów (czytaj - nie zarabiasz na serwisie, bo nie ma czego naprawiać po gwarancji), albo auto, które będzie sprawiało umiarkowane problemy, na tyle umiarkowane, żeby klient nie psioczył, a serwis był dochodowy.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #47
    Dragonik
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post

    Na dzień dzisiejszy są auta z jednostkami napędowymi, w których np. rozrządy na pasku wytrzymują 250 tysięcy kilometrów, wtryskiwaczy przez ten przebieg nie musisz dotykać, EGR-y nie sprawiają problemów (a nawet jak się coś stanie - zaślepiasz całkowicie zawór bez błędów na desce), a kolektory się nie wyginają. Wszystko przy podobnym stopniu wysilenia jednostki napędowej.

    Tomek_KRK
    - co to za auta ?

  8. #48
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dragonik Zobacz post

    Tomek_KRK
    - co to za auta ?
    Wszystkie wyposażone w jednostkę 2.0 produkcji PSA. CZyli Volvo, Peugeoty, Citroeny, MAzdy, Fordy.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #49
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Lancia Pherda ma jednostę 2.0 PSA i zdecydowanie się nie zgadzam , ze jest to silnik bezawaryjny.
    HDI pierwszej generacji (2.0 109KM i 2.2 128KM) to była totalna porażka - silniki strasznie skomplikowane pod wzgledem sterowania, podciśnienia , elektrozawory , siłowniki i inne bezsensowne psujące się bzdury, turbiny praktycznie nie do regeneracji, wtryski bardzo czułe na jakość paliwa do tego masakrycznie się zapiekające (raz wymieniałem głowicę ze względu na zapieczony wtrysk który w końcu się złamał) , rozrządy przeskakujące bez wyraźniej przyczyny, skomplikowany system oczyszczania FAP.
    Generalnie z tymi silnikami miałem zawsze najwięcej problemów.

    Nowszy 2.0 16V MultiJet 136 KM jest zdecydowanie lepszy od poprzedników ale do ideału mu daleko.

  10. #50
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Wszystkie wyposażone w jednostkę 2.0 produkcji PSA. CZyli Volvo, Peugeoty, Citroeny, MAzdy, Fordy.
    Nie tylko. Dodajmy silnik 1.4 D4D Toyoty - na łańcuchu, brak dwumasu a do 2009 montowany bez DPF-u. Do tego super cichy i oszczędny.

    Silnik marzenie !
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

Podobne wątki

  1. alfa 156 ale z jakim silnikiem?
    Utworzone przez Kazikk w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-01-2013, 17:40
  2. Alfa 147 z jakim silnikiem szukac?
    Utworzone przez mariocccp w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-06-2008, 13:23
  3. 164-ka z jakim silnikiem wybrać??
    Utworzone przez Garos w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-12-2006, 14:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory