Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Wymiana sprzęgła czy pomopy???

  1. #11
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    To ja napisze ze miałem takie same objawy jak 2 mas padł. nie dało sie 1,2 wrzucic na odpalonym, tzn dało ale z wielkim wysiłkiem, na zgaszonym elegancko każdy bieg małym paluszkiem, jak sie rozgrzał to lepiej było, Sprawdz czy jak wrzucisz 1 bieg na zgaszonym i odpalasz czy ci auta nie ciągnie delikatnie do przodu i czy jak chodzi na wolnych ale z 1 albo 2 na sprzęgle to czy ciągnie

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Jak ciągnie to sprzęgło do wymiany zgadza się a gdzie w tym wina koła dwumasowego które wyrównuje pracę wału i przenosi jego drgania, chyba że się mylę??

  3. #13
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    nie koniecznie sprzęgło , bo zużyte w JTD powoduje ślizganie sie , konstrukcja sprzęgła w JTD jest taka że siłownik poprzez łożysko nie wciska tzw "słoneczka" tylko je wyciąga gdy 2 mas jest na max padnięty to jedna masa wysuwa sie z drugiej w strone skrzyni, powodując skrucenie skoku łożyska co skutkuje nie do końca rozłączonym sprzęgłem. To jeszcze nie jest takie złe skrzynia cierpi, najgorsze jest to że docisk zaczyna ocierać o obudowe skrzyni, jakie sa skutki wiadomo. Przy okazji tuleja z tarzcy wysiera tuleje po której porusza sie suwliwie łożysko oporowe. problem jest poważny bo żadnych innych zwiastunów padniętego dwumasa nie ma, normalnie rusza nic nie słychac nie telepie silnikiem, równo chodzi nic nie słychać. kolega napisał jednak że pedał mu nie do końca odbija i narazie na tym bym sie skupił , trzeba posprawdzać układ czy sie nie zapowietrza gdzieś czy wycieków nie ma, a na początek bym odpowietrzył. jeżeli to nie pomoże to tak czy siak trzeba będzie skrzynie zrzucić i sie okaże co i jak. Padnięty wysprzęglnik czy pompe , czy wyciek można dosyć łatwo zdiagnozować, bo wciskamy sprzęgło podpieramy jakąś rurką tak żeby nie wróciło i za jakieś 10 - 15 min wyciągamy, jeżeli odbije do końca to można te elementy wkluczyć, jeżeli nie odbije do końca to tam należy szukać przyczyny.

  4. #14
    Paku
    Gość

    Domyślnie

    sorry za późne odpo. ale niema mnie calymi dniami. wiec tak
    1 brak wycieku
    2 jak wrzucę bieg na odpalonym to próbuje pociągnąć do przodu

    jutro widze sie z mechanikiem wiec bede wiedzial mam nadzieje dokladnie co to jest , licze na pompe ale jak trzeba bedzie wymienic cos wiecej to wymienie
    lepiej puzno niz wcale , mam nowe zawieszenie i wszystko co bylo robione dotychczas bylo robione w serwisie jutro napisze co i jak.

  5. #15
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    kurcze szkoda ze dopiero teraz zauwazyłem że jesteś z Zabrza podjechałbym do ciebie i zobaczył co sie dzieje

  6. #16
    morelexx
    Gość

    Domyślnie podobny problem mam

    ten sam problem mam w 1,8T.S.
    1.na poczatku na zimnym silniku ciezko wchodzily biegi kiedy sie silnik rozgrzewal problem znikal
    2.potem w czasie wysprzeglania biegi trzeba bylo tak jakby wbijac,nie wysprzeglala do konca.
    3.teraz juz sprzeglo nie odpowiada na naciskanie pedalem tak jakby zerwala sie linka sprzegla.
    pedal wraca bo ma sprezyne gdyby nie ona zostawalby w podlodze.
    jako ze mieszkam we wloszech wspaniali mechanicy wloscy od razu powiedzieli ze trzeba wymienic sprzeglo , a mi to za bardzo nie pasuje tez mysle ze to pompa wy co na ten temat myslicie???

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    teiras a czy przy zużytym kole dwumasowym nie miałes żadnych dzwięków nawet na wyższych obrotach? mam takie buczenie na każdym biegu po przekroczeniu 2000 rpm więc przegug czy łożysko wykluczam albo dwumas albo poduszki nie mam pojęcia.

  8. #18
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    włąśnie u mnie nic nie było słychac,ale biegi już tak cięzko wchodziły ze masakra, więc zrzuciłem skrzynie i sie wtedy okazało. Zaraz po odpaleniu nawet 1 i wsteczny wchodziły dobrze po paru minutach było już źle i po nagrzaniu troche sie poprawiało, ale dzwięków żadnych.

  9. #19
    Paku
    Gość

    Domyślnie

    PAnowie juz wszystko wiem SPRZĘGŁO padło znalazlem valeo za 500 + mechanik za 200 wiec niejest az tak zle dzieki za pomoc.

Podobne wątki

  1. Wymiana sprzęgła
    Utworzone przez tomi w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-09-2014, 10:58
  2. wymiana sprzęgła
    Utworzone przez Gianni w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 06:18
  3. [156] Wymiana sprzęgła 2.5 V6
    Utworzone przez mojax w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-01-2009, 15:01
  4. [156] Wymiana sprzęgła
    Utworzone przez Kosiar w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-05-2008, 20:28
  5. [164] Wymiana sprzęgła
    Utworzone przez lupo7 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-09-2007, 06:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory