No nic dziwnego, że trudno, bo te silniki do 164 to szły już chyba z półek magazynowych - mz. w 95 zaprzestali produkcji.
Szkoda, że szybciej na to nie wpadli, żeby takie kolektory montować. Różnica 2 mm to kolosalna różnica
No nic dziwnego, że trudno, bo te silniki do 164 to szły już chyba z półek magazynowych - mz. w 95 zaprzestali produkcji.
Szkoda, że szybciej na to nie wpadli, żeby takie kolektory montować. Różnica 2 mm to kolosalna różnica
dzięki, czasami po prostu mam ochotę coś odnowić tak na 100%. Twoja walka z 8v też będzie konkretna i zapowiada się rewelacyjnie, dodawaj tylko dużo zdjęć.
Mając juz konkretne wyjście z silnika trzeba by coś pomyśleć o reszcie. W 155 wydech leci tak: katalizator -> tłumik przelotowy -> tłumik komorowy -> tłumik przelotowy.
zastanawiam się nad dwoma wersjami tzn. w pierwszej zamiast kata przelotowy a komorowy wycinam (tak jest w drugiej 155 i obroty pływają ale tam jest pusta puszka po kacie a pływanie bardziej łącze z nieszczelnościami w wydechu przed sondą. Przyznać trzeba, że taki zestaw robi robotę a na wysokich obrotach to już w ogóle bajka)
Druga wersja kat metalowy (żeby obroty nie pływały chociaż nie wiem czy będą) a komorowy wycinam.
Może macie jakieś inne sugestie?
Pływają na pewno od nieszczelności. Kat metalowy jest o tyle dobrym pomysłem, że nie zmieniasz fabrycznych pojemności wydechu, ale spada opór przepływu, choć i tak najlepszy uzysk jest zwykle na rurze lub przelocie. Wycięcie komorowego wydaje się dobrym pomysłem.
A ja prawdopodobnie potrzebuję 2 tłoki i korbę. Pisać PW jak macie w ładnym stanie i niedrogo (tak, wiem, te studenckie wymagania). A i tak jeszcze tulei nie pomierzyłem i nie wiem, czy taniej nie będzie drugi silnik kupić i z dwóch jeden fajny poskładać i wyważyć![]()
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
jak kto by chciał to mam kpl nówek przewodów NGK + Świece NGK BCP6ES
Ze 164 trudno się wyleczyć
koledzy na jaką średnicę wg. biblii Jima trza rozwiercać kanały dolotowe?
Chodzi mi na razie tylko o samo wejście do głowicy bo nie wiem ile liznąć kanały w kolektorze i tej przejściówce z wariatorem.
39 sam wlot, 38 dalej, 35 wys/36 szer przy garbie kanalu olejowego. Czyli samo wejscie zostaje, ale zaraz za nim 2mm zjadasz :p
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
W załączniku dodałem wymiary adaptera pod zacisk Brembo. Mac1us szukał chętnych na LKP na te adaptery- im więcej chętnych tym cena niższa![]()
Ale pod które to zwrotnice??
Tj adapter pasujący do Dedry/Delty Turbo, więc pewnie i do 155 16v z tarczami 284mm.
Skończyłem pomiary - wałki rozrządu do wymiany/regeneracji (pewnie się skończy na lekkiej zmianie profilu krzywek), tuleje zużyte nieco zbyt mocno (rozsądzę ich los), jeden tłok wymiarowo, drugi wizualnie do wymiany, korbowód wizualnie do wymiany (podtarcie), wał do szlifu/wymiany. Jak blok - okaże się przy osiowaniu w szlifierni.
Teraz prośba do was - jest temat na forum, ale przyspamuję i tu - zagłosujcie http://tinyurl.com/Rzmudzior i poproście znajomych, żeby głosowali.
W ten prosty sposób pomożecie mi sfinansować całą operację swapa, remontu i przebudowy.
Pozdro![]()
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda