Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Naprawa - Panewka w silniku 2.0 TS, przegrany silnik.

  1. #1
    dragon7
    Gość

    Exclamation Naprawa - Panewka w silniku 2.0 TS, przegrany silnik.

    Witam, kolega posiada 156 z silnikiem 2.0 TS, w zimę go przegrzał i po tym zmienił olej na mineralny, niedawno mu się przekręciła panewka. Ma możliwość żeby znajomy mu to zrobił po taniości, ale moje pytanie dotyczy tego czy to olej mineralny zabił ten silnik? Słyszałem opinie że w tych silnikach należy lać olej żeby zawsze był przy maksimum czy to prawda? uważacie że taki silnik po przegrzaniu jak sie naprawi kompletnie to będzie śmigał, czy np cos mogło się stać z tulejami cylindrów?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tak, mineralny zabił ten silnik.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    "po taniości' tego silnika raczej nie da się dokładnie sprawdzić i zrobić.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    A odpowiedz nam dlaczego zmienił olej na mineralny jeżeli wcześniej miał półsyntetyk? Kto mu to doradził? O.0
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Olej na max to przesada zdecydowana i to dla kazdegi silnika
    Mineralny olej zbyt szybko go raczej nie zabil jak te przegrzanie bardziej ale do poprawnej oceny to trzeba demontaz i zobaczyc co z tego silnika zostalo w najwazniejszych punktach
    i dopiero mozna ustalac budzet potrzebny do reanimacji

  6. #6
    dragon7
    Gość

    Domyślnie

    Okazało się że po przegrzaniu ma rysy na tulejach i że wał się ez nie nadaje już do szlifu, drugi silnik niestety potrzebny.

Podobne wątki

  1. Przekładany silnik - potrzebne korekty w silniku?
    Utworzone przez Jejek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-12-2015, 15:16
  2. stuki w silniku na biegu jałowym zimny silnik
    Utworzone przez darcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-02-2015, 15:23
  3. [GTV Spider] Silnik 3.0 v6 12V naprawa
    Utworzone przez mrlukasz w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 31-05-2014, 07:47
  4. Głośna panewka na ciepłym silniku - pytania
    Utworzone przez maciasgta w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-05-2013, 00:24
  5. Puk puk kto tam panewka kupie silnik do alfy 166 2.0 ts 114kw
    Utworzone przez leszekbodzio w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-04-2012, 08:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory