Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: FiatECUScan - Sprawdzenie przy zakupie

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 2010
    Postów
    109

    Domyślnie FiatECUScan - Sprawdzenie przy zakupie

    Cześć,

    Czy jest sens, będąc laikiem w kwestii 159, przy zakupie wziąść lapka i podpiąć się przez ELM i FiatECUScan (wersja freeware) do Boscha i do CAN? Konkretnie chodzi mi o model diesel 1.9 V16 - w tym modelu w darmówce można "dobrać" się właśnie do tych dwóch.

    Czy w warunkach "zakupowych" (wiadomo, raczej nie będzie możliwości robienia wykresów i Bóg wie jakich testów) - na szybko - można czegoś istotnego dowiedzieć się o aucie i jego kondycji? Jeśli tak to - i tu najważniejsze pytanie - na jakie odczyty z programu zwrócić uwagę w sekcjach System->Engine oraz Body->CAN Info przy zakupie auta?

    Druga sprawa - czy sprzedający powinien zgodzić się na takie podpięcie, czy np. może protestować, że nie i jeśli już to tylko w ASO, bo mogę coś zepsuć itd... Generalnie jak to jest widziane i czy to w ogóle ma sens? Czy klient, który zawita do dealera z miernikiem lakieru, własnym laptopem z ELM itd. jest postrzegany jako świr i na wejściu słyszy "do widzenia"? Bo generalnie wolałbym nie robić z siebie idioty, ale z drugiej strony te ~40 tys zł to mało nie jest...

    Dzięki i pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Ja bym się nie zgodził sprzedając auto na podpinanie czyjegoś laptopa z FES'em. Jeżeli chcesz kupić auto za około 40tyś to na pewno będzie Cię stać na przegląd przedzakupowy w ASO (koszt około 400zł) i masz kompleksowe dane z m.in. z examinera.
    Born to be wild.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 2010
    Postów
    109

    Domyślnie

    Jeśli jest ASO to ok - tylko, że np. w promieniu 100km może nie być żadnego ASO, może nie udać się dogranie terminów itd. itp.
    Też bym miał opory gdyby kupujący wpinał jakieś swoje bebechy w moje auto Ale zakładając, że się zgodził i mamy powiedzmy te 10min. na postoju żeby zerknąć na dane z kompa - to na co patrzeć (oprócz sekcji Errors - to jasne. Bardziej chodzi tu o odczytu w "Parameters") , jest szansa na jakąś szybką ocenę?

  4. #4
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Korekty wtryskow,DPF,przebieg,wymiany oleju...lista jest dluga

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Jak kupowałem swoją Alfe to ściągałem ją na lawecie z Częstochowy do Warszawy...więc wszystko da się zrobić. Kwestia poziomu determinacji
    Born to be wild.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    AR 159 SW 2.4 210KM + bonus by CINSOFT
    Postów
    121

    Domyślnie

    Zastanawiam się czy jakiś specjalista może oprócz cofnięcia licznika, zmienić ilość wymian oleju, przebieg przy którym ostatnio wypalał się DPF, ilość odcięć zapłony zakodowanych przez kompa? Chodzi mi o to czy można zrobić takie czystki, że nie dojdzie się czy przebieg był cofany?

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lookas
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V Distinctive
    Postów
    113

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzdylu Zobacz post
    Ja bym się nie zgodził sprzedając auto na podpinanie czyjegoś laptopa z FES'em. Jeżeli chcesz kupić auto za około 40tyś to na pewno będzie Cię stać na przegląd przedzakupowy w ASO (koszt około 400zł) i masz kompleksowe dane z m.in. z examinera.
    a dlaczego byś się nie zgodził?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belmondo Zobacz post
    Chodzi mi o to czy można zrobić takie czystki, że nie dojdzie się czy przebieg był cofany?
    FES pokaże Ci liczbę programowań i datę programowania centralki (ECU)

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 2010
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał BURATINO Zobacz post
    Korekty wtryskow,DPF,przebieg,wymiany oleju...lista jest dluga
    Wiem, że lista jest długa - otwieram FESa i też ja widzę...
    Szukałem sporo na tym forum, ale większość dyskusji kończy się bez żadnych konkluzji (ile osób tyle opinii...) albo poruszany jest temat robienia i analizy logów/wykresów - a do tego trzeba (żeby było zrobione dobrze) jakieś 10km autostrady i masy czasu na parę przebieżek itd.
    A mi chodzi tu o konkretny przypadek - auto na postoju, mało czasu, żadne wykresy itd. - co konkretnie powinno pokazywać tych kilka najistotniejszych odczytów w "Parameters"?

    Wspomniane przez Ciebie korekty wtrysków (Inj. Correction Cyl. ...) - co powinny wskazywać na jałowym, na postoju? (1.9 JTDm 16V 150km)
    Boost pressure, a desired boost pressure?
    Average distance last 5 regenerations? (DPF)
    EGR Valve Opening?
    Overrev count?
    Number of programmings?
    itd.

    Zakładając, że mógłbyś spojrzeć przed zakupem na kilka tych odczytów to co byłoby ważne i jakie powinny być tam wartości? dzięki



    EDIT:
    ok, sam zacznę:
    Korekty wtrysków (Inj. Correction Cyl. ...) - na rozgrzanym silniku (więc np. po przejażdzce testowej), przy wyłączonych odbiornikach (radio, światła itd,), bieg jałowy : od -0.5 do 0.5 . Szczególnie zwracać uwagę na wartości, które dla danego wtrysku znacznie odbiegają od pozostałych. (duży temat o korekcie: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ryskow-20.html)
    Ostatnio edytowane przez garret ; 13-05-2012 o 18:34

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Cytat Napisał lookas Zobacz post
    a dlaczego byś się nie zgodził?
    Po prostu dlatego, że nie wiem co ktoś podpina pod mój samochód, sam się nie znam na FES, i nie chcę, żeby ktoś kto się zna przeciętnie coś tam grzebał.
    Jeżeli klient jest poważny to nie będzie dla niego problemem podjechanie do ASO. Jeżeli ktoś chce sobie testować to co pokazuje FES to niech to robi na swoim samochodzie a nie na czyimś. Po za tym raczej mało jest osób które przez kilka sekund na postoju będą faktycznie potrafiły poprawnie zinterpretować dane z FES...ja bym nie potrafił
    Born to be wild.

Podobne wątki

  1. [159] Pomoc przy zakupie AR 159
    Utworzone przez artur73 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 17:44
  2. [159] Porada przy zakupie
    Utworzone przez b4rt w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-06-2015, 10:51
  3. Pomoc przy zakupie 147
    Utworzone przez badylija w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-10-2011, 06:51
  4. [159] Porady przy zakupie
    Utworzone przez jjokocha w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-01-2011, 19:07
  5. sprawdzenie auta po zakupie
    Utworzone przez Amadi90 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-08-2009, 12:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory