Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: [166 FL] Odometr w FESie pokazuje 0km, do tego błąd P1238

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie [166 FL] Odometr w FESie pokazuje 0km, do tego błąd P1238

    Witajcie koledzy,

    Ostatnio zakupiłem sobie kabel do podpięcia Alfy pod komputer. Połączyłem się bez problemu, i mam dwa pytania:

    1. Odometr pokazuje mi 0 km. Czytałem że od któregoś roku odometry były fabrycznie wyłączane, ile w tym prawdy to nie wiem. FES w dodatku podaje że komputer jest z 2006-tego roku, a Alfa została wyprodukowana w 2004. Z tego co mi mówił poprzedni właściciel były jakieś problemy jak jeszcze jeździła w Luksemburgu, polegające na tym, że przestawała przyspieszać przy 120km/h, możliwe więc że serwis na gwarancji wymienił komputer na nowy, ale pytanie brzmi, czy wtedy też FES pokazywałby 0km?

    2. Błąd P1238. Przyznaję - jeżdżę z tym od dłuższego czasu (jakiś rok). Pojawił się po zaślepieniu EGR'u, zaślepka pełna, bez dziurek. Sama lampka na desce mi wcale nie przeszkadza, pytanie jest tylko jedno, mianowicie czy czemuś to szkodzi? (czyli czy włącza się jakiś tryb awaryjny, czy też cierpi na tym silnik?).

    Tak wygląda dokładnie to, co pokazuje FES:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	123
Rozmiar:	72.5 KB
ID:	55694

    Z góry dzięki za pomoc .


    P.S. - Po wykasowaniu błędu FESem powraca on przy 3 z kolei odpaleniu samochodu.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    nie patrz na to co wskazuje odometr i hodometr w FES, niestety nie wskażą Ci te parametry prawdy co do przebiegu, są różne opinie na ten temat, lecz żadna nie potwierdzona, jedynie Egzaminer prawdę Ci powie w tej kwestii.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Czesc piotrek. Mnie obiło się kiedyś o uszy ze tak powiem , iż zaslepienie calkowite EGR mozliwe jest tylkko w 10V, natomiast w 20V powinny być zaślepki z dziurkami. Zwiazane jest to ze sposobem sterowania zaworkiem od EGR w tych dwóch silnikach i większą "komputeryzacją " jednostek 20V...
    [C

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    Też słyszałem o tych z dziurkami, ale z perspektywy czasu:

    -Samochód przyspiesza tak jak wcześniej
    -Brak dziurek = syf nie wpada do EGR'u, i trzeba go wcale czyścić (jak są dziurki, to jednak 'troszkę' jeszcze się tam brudzi wszystko)
    -V-max na niemieckim autobahnie wyszedł mi 220km/h, czyli katalogowo.

    Myślę więc, że oprócz tej kontrolki na desce nic złego się nie dzieje. Jeśli się myle - niech mnie ktoś poprawi.

  5. #5
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Twój błąd dotyczy wskazań MAF - sygnał jest niższy od oczekiwanego. Zamiast na EGR skup się na przepływomierzu.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrekx Zobacz post

    Myślę więc, że oprócz tej kontrolki na desce nic złego się nie dzieje. Jeśli się myle - niech mnie ktoś poprawi.

    dobrze myślisz , ja mam jtd16v i tak samo zaślepiony całkowicie + oczywiście błąd na szafie , nic złego się nie dziej , a plus jest taki że zero dymu przy przyspieszaniu (ekologia ) i natychmiastowa reakcja na gaz ;

    niektórzy twierdzą że egr to taki zawór upustowy turbiny ''przy okazji'' , jednakże od zbijania nadmiernego ciśnienia doładowania wystarczająca jest zmienna geometria w turbinie , więc ten mit jest BUSTED

    a błędem 1238 się nie przejmuj - to jest następstwo fizycznego zatkania egr-a , jest wszystko OK , trybu awaryjnego nie ma , komp dalej czyta z czujników i nic nie zastępuje ''recovery'' , nie obcina mocy , no oprócz głupiego błędu na szafie (względy ekologiczne - wymogi UE)
    Ostatnio edytowane przez sedici ; 13-05-2012 o 19:48
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. Błąd P1238 Alfa Romeo 166 2.4
    Utworzone przez PinioSul w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 19:02
  2. [156] Błąd P1238 - 1.9 jtd 16V
    Utworzone przez Marcino20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 14:30
  3. Błąd P1238 - logi do sprawdzenia
    Utworzone przez Qki w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-01-2014, 23:23
  4. błąd P1238 - bez oznak awarii
    Utworzone przez aquarius6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-01-2014, 22:24
  5. Błąd P1238
    Utworzone przez dziorki w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-10-2013, 08:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory