Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: czasem ciężko pali

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 140 KM 2003r.
    Postów
    80

    Domyślnie czasem ciężko pali

    Witam. Mam dziwny objaw przy zapalaniu mojej belli. Zazwyczaj pali normalnie ale co któryś raz trzeba dłużej zakręcić żeby zapalił silnik. Czy przyczyna może być zasyfiony filtr paliwa ? co to może być ?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Przycinający lejący wtrysk, zasyfiony filtr paliwa raczej nie gdyż objawy byłyby regularne.Może rozrusznik przycinające się szczotki no ciężko cokolwiek powiedzieć......

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Czy na ciepłym silniku nadal to masz?? Jeśli tak ja bym obstawiał bardziej świece. Kiedy je wymieniałeś?? no i tak jak kolega jacek rozrusznik ale raczej jego słychać jak coś się dzieje. Wtrysk sam nie wiem jak by lał albo się przycinał to by raczej kopcił mocno/ nie miał mocy.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Avari Zobacz post
    Czy na ciepłym silniku nadal to masz?? Jeśli tak ja bym obstawiał bardziej świece. Kiedy je wymieniałeś?? no i tak jak kolega jacek rozrusznik ale raczej jego słychać jak coś się dzieje. Wtrysk sam nie wiem jak by lał albo się przycinał to by raczej kopcił mocno/ nie miał mocy.
    I ciężko palił. A jak mocno leje nie jeden tylko dwa to nasza pompa (dla wiadomości bosch CP1) nie jest demonem wydajności i po prostu nie nabije progu ciśnienia (300 bar) które jest niezbędne do odpalenia jednostki napędowej. Przy jednym lejącym wtrysku jest różnie - czasami odpala po paru obrotach, czasami przy ciepłym wcale. Niezbędna jest dalsza diagnostyka, podpięcie pod kompa i analiza odpowiednich logów

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 140 KM 2003r.
    Postów
    80

    Domyślnie

    Tak panowie, dzieje mi się to także przy ciepłym silniku. Dodam, że rzeczywiście mam coś ze świecami bo wyskakuje mi odpowiedni komunikat, że coś tam z nimi jest nie tak. A co do kopcenia to jak to miało by wyglądać? troszke mi tam dymi jak mocniej wcisne gaz przy rozpędzaniu, to jest normalne ?

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał patryk_dziedzic Zobacz post
    Tak panowie, dzieje mi się to także przy ciepłym silniku. Dodam, że rzeczywiście mam coś ze świecami bo wyskakuje mi odpowiedni komunikat, że coś tam z nimi jest nie tak. A co do kopcenia to jak to miało by wyglądać? troszke mi tam dymi jak mocniej wcisne gaz przy rozpędzaniu, to jest normalne ?
    "Kopcenie" przy padniętym wtrysku jest także różne - czasem puszcza tylko bąki a czasem gdy wtrysk jest już u progu wrót do wtryskowego raju za samochodem tworzy się zasłona dymna. Dla uściślenia mówiąc o laniu wtrysku mam na myśli lanie z przelewu, które następuje przez dużą wartość korekty paliwa. Właśnie to lanie jest przyczyną nie osiągnięcia na listwie CR progu ciśnienia po jakim ECU otworzy wtryskiwacze i zezwoli na rozruch jednostki. Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Tak jak mówi sumka najlepiej podepnij pod kompa i zobacz logi.
    Mam jednak pytanie jak by mocno lał wtrysk to raczej by nie chciał zapalić bo nie dostawał by ciśnienia czy różnie to bywa??

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Avari Zobacz post
    Tak jak mówi sumka najlepiej podepnij pod kompa i zobacz logi.
    Mam jednak pytanie jak by mocno lał wtrysk to raczej by nie chciał zapalić bo nie dostawał by ciśnienia czy różnie to bywa??
    Właśnie problem w tym że to "lanie" (specjalnie w cudzysłowiu) nie jest stałe i zmienia się w zależności od temperatury silnika, ułożenia się piezoelektryka/elektromagnesu/uszczelnień(samego ich stanu) we wtrysku temperatury zewnętrznej (ma ona wpływ na gęstość paliwa i jego lepkość) i jeszcze paru innych rzeczy także z tym laniem to różnie bywa raz parę razy obróci i zapali a innym razem możesz mieć 5 prób piłowania rozrusznikiem gdzie w żadnej nie nastąpi rozruch. Podłącz pod kompa - zrób logi i z pewnością ci pomożemy. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. 2.4 JTD czasem pali, czasem nie (czujnik faz rozrządu ?)
    Utworzone przez zzuukkoo w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 27-07-2017, 20:19
  2. [164] Ciężko wchodzą biegi, czasem zgrzyta
    Utworzone przez Malina164 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-01-2016, 21:59
  3. [159] | Czasem ciężko odpala |
    Utworzone przez gsmfon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-02-2015, 09:51
  4. [159] Pali się 'Pre-heating glow plug not available', ciężko pali - co to może być?
    Utworzone przez Tomasz1506 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-02-2014, 18:46
  5. odpala ciężko, czasem wcale
    Utworzone przez Charlie w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-05-2012, 22:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory