Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Nadmierny negatyw

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar mario1942
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Stuttgart
    Auto
    GTV PH3 3.2 V6
    Postów
    144

    Domyślnie Nadmierny negatyw

    Mam problem taki jak w temacie.

    Kąt pochylenia kół to nieco ponad 3 stopnie na strone. Z tego co wiem i oglądałem - Gtv nie ma regulowanego kąta pochylenia.

    Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Wiem, że seryjnie Gtv powinna mieć lekki negatyw, ale chyba nie aż taki. Jakie mogą być negatywne/pozytywne komsekwencje oprócz nadmiernego darcia opon?

    Nadmienie, że tuleje zostały wymienione na Powerflexy, a podejrzane przeze mnie są sprężyny - które są już bardzo zbite. Jako, że Gtv Cup miał seryjnie inne sprężyny od reszty Gtv - nieco obniżające, to planowałem je pierwotnie wymienić na Eibach Pro Kit, ale skoro on oferuje obniżenie aż ok -30, to prawdopodobnie sytuacja sie jeszcze pogorszy - więc chyba nie ma to sensu...

    Ostatnio edytowane przez mario1942 ; 15-05-2012 o 22:38
    Jest:
    Maserati Quattroporte IV 3.2 V8
    Alfa GTV 3.2 V6 Rosso Alfa
    Fiat Barchetta Rosso x2

    Włoska historia:
    Brera 2.0 JTDm
    Maserati Quattroporte IV 3.2 V8 Ottocilindri
    Maserati 222 1989
    Maserati Biturbo 2.5 1983
    Fiat Barchetta
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    Alfa Romeo Gtv Cup nr 038

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Też mam ten sam "problem" zawieszenie również w PU i teraz wstawiłem sprężyny gdzie w poprzedniej Alfie koła stały praktycznie na baczność. Niestety u mnie są ciągle pochylone. Więc może ten typ tak ma? Jakie jeszcze mogą być tego przyczyny. Hmm?

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar mario1942
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Stuttgart
    Auto
    GTV PH3 3.2 V6
    Postów
    144

    Domyślnie

    Gość, który ustawiał mi geometrie sam sie zastanawiał co mi poradzić... Pierwsze, co mu przyszło do głowy to właśnie springi. Rozumiem, że masz teraz nowe seryjne i nic to nie poprawiło?

    Może wypowie sie ktoś, kto miał kilka Gtv-ek i rozwieje wątpliwości co do poprawnego ustawienia kół
    Jest:
    Maserati Quattroporte IV 3.2 V8
    Alfa GTV 3.2 V6 Rosso Alfa
    Fiat Barchetta Rosso x2

    Włoska historia:
    Brera 2.0 JTDm
    Maserati Quattroporte IV 3.2 V8 Ottocilindri
    Maserati 222 1989
    Maserati Biturbo 2.5 1983
    Fiat Barchetta
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    Alfa Romeo Gtv Cup nr 038

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Cytat Napisał mario1942 Zobacz post
    Gość, który ustawiał mi geometrie sam sie zastanawiał co mi poradzić... Pierwsze, co mu przyszło do głowy to właśnie springi. Rozumiem, że masz teraz nowe seryjne i nic to nie poprawiło?

    Może wypowie sie ktoś, kto miał kilka Gtv-ek i rozwieje wątpliwości co do poprawnego ustawienia kół
    nowe to one nie są, ale wcześniej inna Gtv stała na nich prawie idealnie prosto

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar mario1942
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Stuttgart
    Auto
    GTV PH3 3.2 V6
    Postów
    144

    Domyślnie

    O, takie coś znalazłem

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...eszenia-2.html

    Czy te śruby z mimośrodem by podeszły go Gtv?
    Jest:
    Maserati Quattroporte IV 3.2 V8
    Alfa GTV 3.2 V6 Rosso Alfa
    Fiat Barchetta Rosso x2

    Włoska historia:
    Brera 2.0 JTDm
    Maserati Quattroporte IV 3.2 V8 Ottocilindri
    Maserati 222 1989
    Maserati Biturbo 2.5 1983
    Fiat Barchetta
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    Alfa Romeo Gtv Cup nr 038

  6. #6
    BOBAS
    Gość

    Domyślnie

    ja zmieniłem aktualnie sprężyny na -35 mm i niewidzę różnicy w stosunku do stokowych "springów"- tył jest na ORI tulejach, wcześniej miałem Gtv 2.0 Ts na PU i wyglądało to dokładnie tak samo, minimalny negatyw. Ja bym się nie przejmował - podjechać na "trzepaczkę" lub do kumatego mechesa niech sprawdzi luzy na tulejach i wszystko będzie wiadomo

    jakbyś chciał mogę ci za darmo dać stare Ori sprężynki to będziesz miał prosto - chyba

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    zmieniłem w swojej sprężyny na dłuższe i pochylenie dalej jest za duże, a tuleje mam wymienione
    chyba kąty podane w programach do geo są niewłaściwe

    verdebiancorosso

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Poprawne kąt to -1"08' z tolerancją 00"20' ale z tego co zauważyłem na PowerFlexach kąt sam się zmienia o ok 0"50' w jedna lub drugą stronę z racji ugięcia poliuretanu.
    Co do Waszego problemu, jeśli nie sprężyny i nie tuleje to może winnymi są tu "zbyt duże" rozmiary kół? Albo coś z ET felgi? nic innego mi do głowy nie przychodzi
    Cytat Napisał kudlaty_bytom Zobacz post
    zmieniłem w swojej sprężyny na dłuższe i pochylenie dalej jest za duże, a tuleje mam wymienione
    chyba kąty podane w programach do geo są niewłaściwe
    Częściowo masz rację, na diagnostyce na której ostatnio byłem parametry podane w programie delikatnie się różnicy od tych z serwisówki na co zwróciłem uwagę magikowi - jakoś się dziwnie na mnie patrzył
    Ostatnio edytowane przez aniol_jojo ; 16-05-2012 o 08:40
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar mario1942
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Stuttgart
    Auto
    GTV PH3 3.2 V6
    Postów
    144

    Domyślnie

    Mam u siebie oryginalne felgii i oryginalne ogumienie w rozmierze 225/45R17.

    Pomiar geometrii był robiony naprawde profesjonalnie, nowym narzędziem do geometrii 3D, więc błąd może być marginalny.

    Co więcej, kolega BOBAS po obniżeniu całkowitym o -35mm nadal ma w miare proste koła.

    Dokładnie u mnie jest:
    koło lewe -3s20'
    koło prawe -3s10'
    Wychodzi na to, że kąt jest sporo powyżej normy.
    Jest:
    Maserati Quattroporte IV 3.2 V8
    Alfa GTV 3.2 V6 Rosso Alfa
    Fiat Barchetta Rosso x2

    Włoska historia:
    Brera 2.0 JTDm
    Maserati Quattroporte IV 3.2 V8 Ottocilindri
    Maserati 222 1989
    Maserati Biturbo 2.5 1983
    Fiat Barchetta
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    Alfa Romeo Gtv Cup nr 038

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar fajf
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR Spider 2.0TS `97 Hardtop
    Postów
    527

    Domyślnie

    witam
    zgadza się, czym większe koło tym większy negatyw, czym większy dystans to znów pochylenie koła wieksze, wymiana springów z -35 na serię u mnie nic nie zmieniła, więc twierdzę że tak musi być i juz, a że koło nieco więcej się drze na krawędzi... trzba to wliczyć w koszty miłości do Gtv-Spider, albo założyć 15 cali (choć to też nie zmniejszy raczej do normy) i patrzeć jak inni się smieją,
    poza tym ktoś już przerabiał mocowania i robił fasolki dzięki czemu szło to wyregulowac, podpytajcie stare wygi

    tak jest u mnie (sorki za jakosć)
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20120506230.jpg
Wyświetleń:	75
Rozmiar:	48.6 KB
ID:	56020
    Ostatnio edytowane przez fajf ; 16-05-2012 o 09:47

Podobne wątki

  1. [155] Negatyw w tylnych kołach
    Utworzone przez matt155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-02-2014, 13:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory