Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: [2.0TS] Zużycie oleju na autostradzie

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel™ Zobacz post
    ...
    Silnik jednak był zmieniany i pochodzi z anglika '02, 98kkm przebiegu, automat.
    ...
    Moim zdaniem tutaj jest problem bo jak się domyślam pierścieni nie wymieniałeś?? Rodzaj oleju nie ma tutaj raczej nic do rzeczy, nie ma znaczenia czy zalejesz pół syntetykiem czy pełnym syntetykiem nie powinien tyle spalać

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    może też uciekać przez uszczelniacze zaworowe. O ile się orientuje można to w dość prosty sposób sprawdzić ale trzeba odkręcić oba kolektory i mieć lusterko żeby mieć wgląd do kanałów w głowicy. Jak szpilka zaworu będzie z oleju to bierze przez uszczelniacze. Ale w cale to też nie wyklucza pierścieni.

  3. #13
    RedMax
    Gość

    Domyślnie

    kolego sprawdź jeszcze dolot czy nie ma w nim oleju u mnie brał na banie około 4 litrów na 1000 km a po mieście praktycznie nic przy kapitalce wyszło że 3 tłoki były popękane i przez to wyrzucał do dolotu po remoncie 8kkm nalatane mam i ani grama nie ubyło

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Majkel™
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    159 3.2 Q4
    Postów
    220

    Domyślnie

    Cytat Napisał YaSIuVKP Zobacz post
    Moim zdaniem tutaj jest problem bo jak się domyślam pierścieni nie wymieniałeś??
    Nie, nie wymieniałem pierścieni. Pomiar kompresji dawał bodajże 13.5 bara na każdym cylindrze, więc zmieniłem tylko rozrząd.

    Cytat Napisał lukas1983 Zobacz post
    może też uciekać przez uszczelniacze zaworowe.
    Tyle to wiem, tylko pytam Was, czy to możliwe, żeby znikała przez to aż taka ilość, przypomnę - ponad litr na 400km (!)

    Cytat Napisał RedMax Zobacz post
    kolego sprawdź jeszcze dolot czy nie ma w nim oleju
    Mam trochę oleju w harmonijce idącej do przepływomierza (zauważyłem to przy okazji zmieniania termostatu), ale czytałem gdzieś, że tak jest skonstruowana w TS-ach odma, że zawsze będzie tam trochę brudno... Zacząć się tym przejmować?

    Cytat Napisał szwagieralfa Zobacz post
    powiedz mi na jakiej drodze jestes w stanie przez 1h10min utrzymac predkosc 196km/h
    Przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem, to co napisałem, i pomyśl gdzie zrobiłeś błąd.
    Ostatnio edytowane przez Majkel™ ; 20-05-2012 o 22:06

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel™ Zobacz post
    Nie, nie wymieniałem pierścieni. Pomiar kompresji dawał bodajże 13.5 bara na każdym cylindrze, więc zmieniłem tylko rozrząd.
    ...
    Wszystko ok tyle że na tłoku masz 3 pierścienie, 2 z nich robią kompresję a ostatni na samym dole (tzw. zgarniający) odpowiada za zgarnianie oleju z gładzi cylindra - jak jest zużyty to silnik spala olej. Przez uszczelniacze zaworowe raczej nie spalałby takich ilości oleju, przy zużytych uszczelniaczach ZIMNY silnik zostawia chmurę dymu

  6. #16
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Litr na tysiąc to nic dziwnego przy TSie jeszcze o nie wiadomej przeszłości. 200km/h to już bardzo wysokie obroty - dla mnie takie zużycie jest normalne o ile na codzien go nie ubywa w nadmiernych ilościach. Dodam że alfa w tej kwesti nie jest osamotniona http://autokult.pl/2012/05/09/ktore-...oleju-poradnik kto jeździł hondowskim Vteciem to wie ze potrafi być jeszcze gorzej .


    Nie spinac się panowie i nie straszyć remontem obserwować i dolewać. Wszystko zależy od tego jak się jeździ.
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 21-05-2012 o 06:57

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    A ja przy takim przebiegu i tak profilaktycznie wymienilbym uszczelniacze. Sam z reszta bede to u siebe robil lada miesiac (148tys autentycznego przebiegu). Bez problemu idzie to zrobic bez zdejmowania glowicy. Koszt 250-300 polskich dolarow + kilkadziesiat za uszczelniacze. A silnikowi na pewno bedzie lzej.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Majkel™
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    159 3.2 Q4
    Postów
    220

    Domyślnie

    Cytat Napisał YaSIuVKP Zobacz post
    Wszystko ok tyle że na tłoku masz 3 pierścienie, 2 z nich robią kompresję a ostatni na samym dole (tzw. zgarniający) odpowiada za zgarnianie oleju z gładzi cylindra - jak jest zużyty to silnik spala olej. Przez uszczelniacze zaworowe raczej nie spalałby takich ilości oleju, przy zużytych uszczelniaczach ZIMNY silnik zostawia chmurę dymu
    I o taką odpowiedź mi chodziło! Widać, że ze zDolnego Śląska chłopak (bez urazy dla innych ). Silnik nie dymi w ogóle, nie ważne czy zimny, czy ciepły. Czyli uszczelniacze raczej odpadają. No to teraz z innej beczki - jeżeli okaże się, że to pierścienie, to przy okazji wymienić też uszczelniacze, czy zostawić je w spokoju? I czy dużo byłoby roboty, żeby profilaktycznie wymienić do tego komplet panewek?

    Cytat Napisał Teddy84 Zobacz post
    Litr na tysiąc to nic dziwnego przy TSie
    Tyle, że mój zeżarł ten litr w 400km i o to się rozbiega w tym temacie...

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    jak i pierścienie to dla spokoju wymień uszczelniacze. Masz spokój na 200tys.

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel™ Zobacz post
    I ...Tyle, że mój zeżarł ten litr w 400km i o to się rozbiega w tym temacie...
    Po prostu silnik do remontu i wszystko w temacie. Normalnie sprawny technicznie silnik nie powinien zżerać więcej niż 0,3l/1000km - dla ostro traktowanego TS jest to 0,5l/1000km
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. wysokie zużycie oleju w 2.0 JTS
    Utworzone przez Spark w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 26-03-2016, 03:28
  2. 2.0 JTS - zużycie oleju
    Utworzone przez YankesGT w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-11-2015, 09:35
  3. Zużycie oleju 1.9 jtd 8v
    Utworzone przez czerwcowy0520 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-03-2014, 07:08
  4. [159] zużycie oleju
    Utworzone przez Korba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 19:48
  5. Zużycie oleju V6
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-03-2007, 22:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory