Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: alfa romeo 1.9 jtd 140 km

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    alfa romeo 1.9 jtd 140km
    Postów
    82

    Domyślnie alfa romeo 1.9 jtd 140 km

    Witam wszystkich miłośników marki.
    Na wstępie przeproszę za temat, który pojawiał się pewnie setki razy na forum, ale niestety sytuacja mnie zmusiła. Szukałem osób online z podanym numerem gg aby o to zapytać, ale nikogo nie znalazłem dlatego tutaj ten temat zalozylem
    Spraw wygląda następująco.

    Mam do kupienia alfe romeo 1.9 jtd 140 km z lipca 2004, świeżo sprowadzoną z zagranicy (Francja), z przebiegiem 230k km(na 99% autentyczny, są do wglądu francuskie zaświadczenia z przeglądów lub serwisów (ciężko powiedzieć - nie tłumaczone)), 5cio drzwiowa, welur, klimatyzacja, nagłosnienie bosa, pełna elektryka, alu 16' z letnimi oponami bringstone i czyste alu 15', ksenony, oczywiscie 6 albo 8 poduszek, system esr i inne(czyli to co alfa ma w standardzie).

    Cena 16.500 do czego dochodzi koszt recyklingu i rejestracja czyli 756zł i wydaje mi się że za tak utrzymane auto nie jest to przepłacona cena(auto napewno nie było przed moją wizytą pucowane, bo sprowadziła mi to osoba zaufana, ale mniejsza z tym, nie o tym chciałem pisać w temacie.

    Silniczek pracuje równo, jedynie trochę się tłucze pokrywa silnika bo na 3 śrubach wyrobiły się podkładki, ale to wszystko do zrobienia podobno .

    Mam do was 2 ogromne prośby.

    Jutro umówiłem się, ze podjedziemy na stację diagnostyczną celem sprawdzenia zawieszenia. Jak byście mogli mi powiedzieć, z własnego doświadczenia na co szczególnie zwrócić uwagę zarówno będąc w kanale, jak i na co zwrócić uwagę jeszcze raz oglądając silnik. Czy są części zarówno w zawieszeniu jak i w silniku których niepokojące działanie spowoduje wydatek 2-3-4k ?

    Wiem że pytania mogą zdawać się dziecinne, ale niestety jeśli chodzi o mechanikę jestem laikiem

    A i jeszcze jedno pytanie, do szczęsliwych posiadaczy tego modelu z tym silnikiem, jak prezentuje się średnie spalanie ? mówimy tutaj zarówno o jeździe z mieście jak i trasy takie 100km oraz styl jazdy raczej spokojny, na tzw ''emeryta''(wiadomo że jak się bedzie deptać w ziemie pedał gazu to i spalanie sięgnie 15l) ? Ciekawi mnie jakie wstedy ar osiąga wyniki.


    z góry dziękuje wszystkim za rady, a moderatora przepraszam i jutro wieczorem prosze o skasowanie tematu, bo decyzja zostanie podjęta

    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    Spalanie u mnie wygląda tak:
    Trasa 2000km, średnia prędkość ok 130km/h - 6,2L/100km
    Miasto 6,5L/100km
    Zima + 1,5L/100km

    Jak się pokrywa tłucze to ją odkręć i sprawdź czy dźwięk znikł. Zawieszenie - jakikolwiek luzy kwalifikują się do wymiany. Cena - zależy co. Silnik... To sprawa trudniejsza, duże drgania mogą być spowodowanem kiepskim stanem koła dwumasowego, nadmierne kopcenie MOŻE oznaczać kłopoty z turbiną... I jeszcze sporo innych ale trzeba mieć porównanie do sprawnego silnika żeby "na ucho" cokolwiek diagnozować. Przejrzyj jeśli jest historię błędów z kom. może coś zwróci Twoją uwagę.
    Jednym słowem - życzę szczęścia.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    alfa romeo 1.9 jtd 140km
    Postów
    82

    Domyślnie

    dzieki medork.

    Klape odkręce, póki co jak się tłukła to ją docisnąłem na śrubach i silniczek dalej ladnie pracował. Jak go odpalilem, i przegazowałem przez 2-3 kopcił, pozniej juz dymu ustały (ale był to dym prawie przeźroczysty, nie jakis czarmy smulisty). Z tego co wiem, ERG jest do wymiany, i mają to zrobić w cenie, możliwe ze to to spowodowało to kopcenie ?

    Prosił bym o jeszcze inne posty użytkowników.


    I takie moje jeszcze jedno postawowe pytanie, czy jest jakaś różnica między 115 km silnikiem a 140 km w jego budowie ? chodzi mi tutaj o awaryjność, podzespoły.

    pozdrawiam Mateusz

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Więc ja 3mce temu kupiłem 156 z tym samym silnikiem 140PS.

    Przebieg pewny 188kkm. Nie kopcił ale klekotało zawieszenie.
    EGR miał wymieniony i ładnie pracował motor.

    Następnego dnia po zakupię wyskoczył MCSF. Czyszczenie dolotu, czujnika overboost i wymiana rurek podciśnienia pomogło. Termostat nie działał poprawnie i nigdy temp nie osiągała 80st więc nowy BEHR musiałem założyć.

    Pedał sprzęgła ciężko pracował wiec sprzęgło do wymiany. Przy okazji okazało się że dwumasa jest na wykończeniu więc ją też wymieniłem.

    Rozrząd, hamulce, płyny nie wymieniam bo to norma że się robi po zakupie.

    Zawieszenie z przodu musiałem całe wymienić bo były luzy i się tłukło. Stabilizator cały nowy bo po wymianie gum dalej się tluklo.

    Potem mi pękł wąż dolotowy i zaczęło dymić i świszczeć. Następnie padło sprzęgło jednokierunkowe alternatora i kolejne koszty. Teraz po wymianie zaczęło mi piszczeć na zimnym silniku.

    Do tego dwie nowe poduchy silnika by poprawić kulturę pracy silnika.

    Teraz zabrałem się za kosmetykę i stoi u lakiernika. Idzie nowy lakier dookoła plus renowacja felg aluminiowych. Stary był zcharatany i było kilka zadrapań i wgniotek których smart-repair nie dało by radę usunąć.

    Mimo wszystko uwielbiam nim jeździć i dam mu jeszcze szansę i nie odsprzedam szybko bo za dużo wydałem. Silnik pracuje cudnie a samo auto prowadzi się bardzo pewnie szczególnie teraz po naprawie zawiasu. Jazda sprawia dużą przyjemność bo autko w miarę lekkie a silnik 140PS dobrze sobie z nim radzi. Do tego ładny środek w czarnej skórze i radio Becker Indianapolis z nawigacją.

    Przygotuj się na koszty bo na pewno cos będzie trzeba wymienić. Ja za swoją 156 dałem około 12tyś ale myślę że już do 20 dociągam z extra wydatkami i renowacją.

    Wysyłane z mojego MB860 za pomocą Tapatalk 2
    Ostatnio edytowane przez godol ; 21-05-2012 o 21:12

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Góra k/Nowego Dworu Mazowieckiego
    Auto
    Afa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM 2004r.
    Postów
    27

    Domyślnie

    Ja swoją 147-mką z silnikiem 140 PS. jeżdżę od dwóch lat. Auto spisuje się świetnie, 2004r. sprowadzone z Włoch.
    Warto sprawdzić dobrze stan zawieszenia, jeśli są luzy to wymiana tylko na oryginalne TRW a koszty są dosyć spore. Tańsze zamienniki załatwią sprawę na kilka miesięcy.Zawór EGR mam u siebie zaślepiony żeby silnik nie ciągnął tego całego syfu z wydechu. Warto obejrzeć rurę turbina-interculer nawet oryginalna długo nie wytrzymuje, warto przerobić na nierdzewkę plus silikonowe łączniki. Sprawdź też czy przy gaszeniu silnika nie słychać metalicznego dźwięku, może to oznaczać kończącą się dwumasę a to też spory wydatek. Ale ogólnie auto jest rewelacyjne, jak raz się zarazisz wirusem "Alfa" to ciężko się z niego wyleczyć.
    Życzę udanego zakupu

  6. #6
    takitam
    Gość

    Domyślnie

    a ja bym sobie odpuścił tyle oficjalnie wyszło a wyjdzie sporo więcej

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał rzepa Zobacz post
    Prosił bym o jeszcze inne posty użytkowników.

    I takie moje jeszcze jedno postawowe pytanie, czy jest jakaś różnica między 115 km silnikiem a 140 km w jego budowie ? chodzi mi tutaj o awaryjność, podzespoły.
    ...

    możliwe ze to to spowodowało to kopcenie ?

    Po pierwsze warto napisać skąd jesteś. Wtedy może się okazać, że ktoś z forum podjedzie i zobaczy ten twój bolid. Może podłączy się i sprawdzi co tam w ECU drzemie Może wtedy wyjść kilka "prawd".

    Różnica w budowie. Hm... dwie różne konstrukcje, co już sama nazwa nam mówi Silnik 16V to bardzo dobra konstrukcja. Sprawdzający się w innych pojazdach. Oczywiście Fiat, Saab (ci oprócz swoich czasami dziwnych pomysłów nie montowali byle czego. Nawet wtedy gdy GM im nakazał) i Opel.
    Awaryjność ? Ja w domu mam dwie takie same 16V. Poza awariami spowodowanymi własną głupotą nie miałem jeszcze jakiejś poważnej awarii spowodowanej winą, że tak nazwę "fabryki". A i te były dość prosto i stosunkowo nie wielkim kosztem były usuwane. W śród wielu bolidów mojego dość bogatego życia motoryzacyjnego stawiam 147-kę baaardzo wysoko w przeciwieństwie do marek, o których się mówi, że się nie psują. A jakie są najczęstsze bolączki tego modelu, to najlepiej przeczytać na forum.

    Tak, kopcenie jak najbardziej może być spowodowane EGR-em.



    ---------- Post added at 06:59 ---------- Previous post was at 06:57 ----------

    Cytat Napisał takitam Zobacz post
    a ja bym sobie odpuścił tyle oficjalnie wyszło a wyjdzie sporo więcej
    Nie, no bez przesady ! Po co taki pesymizm Nie można tak zakładać. Warto zobaczyć, sprawdzić...
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 22-05-2012 o 06:03
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    Z różnic 115km to 8v 140 to 16v.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    sprawdź przedmuchy po odkręceniu korka wlewu oleju i płynu chłodniczego - nie powinno być bąbelków powietrza. zobacz czy nie ma wycieków oleju. Sprzedź jak tam rura w okolicach turbiny - czy nie ma oleju.
    Sprawdź progi za przedmimi kołami. Lubią pordzewieć.
    Na przeglądzie sprzewrzą ci zawieszenie, hamulce, mogą sprawdzić spaliny

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    alfa romeo 1.9 jtd 140km
    Postów
    82

    Domyślnie

    dzięki wszystkim za dobre rady
    Własnie wróciłem alfą ze stacji diagnostycznej, dobry znajomy który jest diagnostą i do którego mam w pełni zaufanie stwierdził, że pod spodem absolutnie nie ma nic do robienia - nie ma żadnych luzów, amortyzatory praktycznie 100%, nowe tarcze przed + klocki, delikatnie zużyte tarcze z tylu z nowymi klockami, zero jakich kolwiek wycieków.
    darek67 - jedyny dzwięk jaki słyszałem po zgaszeniu to dzwięk pompy paliwa, która się załaczała bo dość mocna rezerwa świeci
    @sdero - akurat sie składa, że jestem z Proszowic, także stosunkowo blisko byś miał do mnie ) nie chciał bys pomóc koledze ? ten komis w kazdy dzien do 19 czynny, oczywiscie odwdzieczył bym się odpłatnie

    z tą różnicą ze jedna jest 8v a druga 16 to wiem myslałem ze istenieją jakieś różnice miedzy tymi dwoja silnikami, np. w większej awaryjności jednego badź drugiego /

    pozdrawiam

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory