Strona 8 z 21 PierwszyPierwszy 123456789101112131415161718 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 205

Temat: Alfa Romeo JTDm 120 czy 150 KM?

  1. #71
    Użytkownik Świeżak Avatar zapsu
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    w planach
    Postów
    206

    Domyślnie

    Quattro

    Zgadzam się z kolegom. Sam kiedyś jechałem Passatem kombi 1.9TDi o mocy 115km i nie odczuwałem mułowatości samochodu. Wręcz odwrotnie - dzięki charakterystyce pracy silnika wysokoprężnego samochód był dynamiczny i elastyczny, nie to co benzyna 1.6 115km (mowa o Renault Megane, którym czasem się wożę), którą muszę niestety gnieść dość mocno by jechać dynamicznie, a powyżej 120km/h to już niestety ale do diesla tej benzynie jest naprawdę daleko.

  2. #72
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał _cichyy_ Zobacz post
    O czym Ty piszesz wogole , bo chyba nie masz zielonego pojęcia o silnikach w Audi ???
    Roczniki ok 2004-2006 , w Audi A6 3.0 TDI V6 o mocach 224KM i 232KM
    BMW w tych latach oferowało w serii 5 E60 3.0 D R6 o mocach 218KM i 231KM
    Oraz trzylitrowego biturbo diesla (535d) o mocy 272 lub 286KM. BMW miało większy wybór silników do E60-ek - 9 turbodiesli i 14 benzynowców. Najsłabszy turbodiesel był o 23KM mocniejszy od silnika Audi.

    Przy czym jak sobie porównasz osiągi np. nasłabszego w gamie turbodiesla (163KM w 520d i 140KM TDI w A6) - to różnica w osiągach jest powalająca na ziemię (10.3 do setki kontra 8.6 do setki i 208 km/h kontra 222 km/h). Nie wspomnę przez grzeczność o róznicy w kulturze pracy - silnik Audi pracuje przy BMW jak sieczkarnia... I tu nie trzeba mieć ucha audiofila, żeby to usłyszeć.

    Cytat Napisał _cichyy_ Zobacz post
    Silniki obydwóch marek są wyjątkowo udane i stosunkowo oszczędne jak na swoją pojemność i moc.
    Jeśli coś złego było w silnikach Audi TDI to chyba tylko mowisz o starym 2.5 TDI V6 , ewentualnie 3.3 TDI V8
    Hmm stosunkowo udane... fajne określenie na pękające głowice w 2.0 TDI albo naciągające się rozrządy i padające hydronapinacze w 3.0 TDi. Jeśli silnik, w którym usunięcie wad fabrycznych kosztuje c.a. 20 tysięcy w serwisie ma być "stosunkowo udany", to ja dziękuję za takie jednostki.

    Cytat Napisał _cichyy_ Zobacz post
    Jeśli iść dalej i popatrzeć na V8 TDI , w Audi 4.2 326KM , w BMW 4.5 330KM , więc też nie widze żeby Audi miało zostawać w tyle za BMW.
    [/QUOTE]

    Aha... No w 2005 roku to może nie było przepaści w klasie A8/Bmw 7, ale od tej pory Audi zrobiło w temacie silników dokładnie nic, masz do wyboru aż 3 jednostki benzynowe i 2 turbodiesle przy A8, pamiętające czasy starej A8 (najmocniejsze mają odpowiednio 500 i 350KM), za to BMW trochę się zastanowiło i teraz do najmocniejszego 6.0 dołożyli 2 turbiny, dzięki czemu obniżono spalanie i istotnie podniesiono moc auta (do 544 KM). Diesel V8, ponieważ był średnio udaną konstrukcją, został zastąpiony 3-litrowym biturbo, który przy mocy 306KM pali średnio 6.9/100 (katalog) a miłośnikom ekologii dodano do wyboru napęd hybrydowy, o mocy 465KM i średnim spalaniu 9.4/100 (katalog).

    Przy czym w segmencie A8/Bmw 7 nie ma za bardzo o co walczyć - tutaj auto ma mieć dużo mocy, ekonomia stoi na drugim miejscu, bo właściciele takich samochodów nie będą się zastanawiać, czy ich stać na tankowanie czegoś, co w mieście żre 18/100 (silniki 6.0).

    Zabawa zaczyna się w segmencie aut typowych - czyli seria 1, 3 i 5. Tutaj można doznać opadu szczęki. Seria 3 - E90 - 19 silników benzynowych (!) oraz 13 turbodiesli. Audi - 6 benzyn oraz 5 turbodiesli. Wcale nie ma różnicy w gamie dostępnych silników. Seria 5 - 7 benzyn + wersja M5, 8 turbodiesli (wszystko dla modelu F10), Audi A6 (model od 2011) - 2 silniki benzynowe +S6 oraz 3 turbodiesle. Wcale nie widać różnicy między ofertą tych dwóch firm. Można powiedzieć, że Audi wytycza standardy

    I teraz poczytaj sobie do poduszki o nowym turbodoładowanym silniku 2-litrowym BENZYNOWYM, który montowany jest do nowych trójek - parametry pojemność/moc/spalanie są bardzo ciekawe. Mogę się założyć, że przez conajmniej 2 lata Audi ani Merc nie zaproponują czegoś, co dorówna tej jednostce. Tak samo jak długo jeszcze będziesz czekał na coś, co dorówna turbodieslowi montowanemu w nowej M5 - tak samo parametry pojemność/moc/spalanie są oszałamiające. Konkurencja zaspała.

    I szczerze powiem tak - dla mnie idealnym połączeniem byłoby nadwozie Alfy 159 i silniki BMW. Co jak co - ale są to na dzień dzisiejszy najlepiej dopracowane jednostki zarówno benzynowe jak i turbodiesla, dostępne dla przeciętnego odbiorcy.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #73
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    no to niech się marki połączą) Bedzie Alfa BMW)
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

  4. #74
    Użytkownik Świeżak Avatar julowalker
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Alfa 159 SW Ti , Stelvio 2.0 Q4, Giulia Ti Q4
    Postów
    222

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    no to niech się marki połączą) Bedzie Alfa BMW)
    Może wtedy byłby większy wybór silników do naszych belli, jakieś konkretne V6 lub V8

  5. #75
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Wracając do tematu dla szarego kowalskiego nie interesującego sie silnikami audi czy bmw, bo w temacie mamy przecież inaczej można podsumowac tak:
    - silnik 1.9jtd 8v 120km - jednostka nie wysilona, do normalnego poruszania się wystarczy, praktycznie bezawaryjna, tania w eksploatacji
    - silnik 1.9jtd 16v 150km - silnik mocniejszy od poprzednika, róniez udana jednostka bez większych wad fabrycznych, możliwa lepsza kultra pracy niż ww, teoretycznie spalanie podobne.
    Warto dodac równiez iż obie jednostki praktycznie zawsze wychodzily na + w KM od fabryki.
    Silniki są już kilka lat na rynku, ludzie sobie chwalą, na pewno kulturą pracy biją na głowe porównywalne tdi.

    Tomek_KRK - czy o czymś zapomniałem w podsumowaniu tematu tematu

  6. #76
    Dragonik
    Gość

    Domyślnie

    Ktos z forum mial mozliwosc przejechania sie remapowana 8v oraz stockowa 16v?

  7. #77
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dragonik Zobacz post
    Ktos z forum mial mozliwosc przejechania sie remapowana 8v oraz stockowa 16v?
    Np. ja. Nie ma żadnej różnicy, czy jedziesz 8v po remapie czy stockową, sprawną 16V. Przy dobrych wiatrach, jak trafisz na zdrowiuteńką 8v, to będziesz miał lepsze osiągi w 8v po remapie, niż w stockowej 16V.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #78
    Dragonik
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki Tomek_KRK za info, wyglada na to ze 8v moze byc calkiem sympatycznym rozwiazaniem.

  9. #79
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    KWA
    Auto
    2 x Giulietta 1.4tb i 1.75qv, GT 3.2v6
    Postów
    373

    Domyślnie

    Moze troche odejde od tematu ale ja mialem 1.9 8v tyle ze w 156, seria 115km pozniej po sofcie, teraz mam 156 1.9 16v 140km, narazie seria i moge powiedziec ze 115 po sofcie u marcina szla znacznie lepiej, brakowalo jej tylko skrzyni 6.

  10. #80
    Dragonik
    Gość

    Domyślnie

    159 JTDm 8V maja czarne i srebne pokrywy silnika, czy sa jakies roznice miedzy tymi silnikami?

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo 156 SW - jaki silnik 1.9 JTDM vs 2.4 JTDM?
    Utworzone przez kamil.lignar w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 05-08-2015, 14:19
  2. Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 - jedyna Alfa, która dla mnie wchodzi w grę?
    Utworzone przez focus w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-06-2014, 15:46
  3. [159] Alfa Romeo 159,2.4 JTDM
    Utworzone przez BURATINO w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 21:15
  4. Alfa Romeo 156 SW po FL z 1.9 JTDm czy 2.4 JTDm
    Utworzone przez michal87tg w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 13:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory