Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Bezpiecznik

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    ŁAŃCUT
    Postów
    213

    Domyślnie Bezpiecznik

    Witam może ktoś miał już taki problem i podpowie, ponieważ przepala mi bezpiecznik od radia i sterowania przednimi szybami w AR 156 2,4 JTD 99r. Założę nowy (10)
    przez chwilę wszystko działa dobrze po czym radio przestaje grać, zapalają się lampki oświetlenia wnętrza i tyle.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    poszukaj gdzies zwarcia ,moze nawet na przewodach od radia ,pewnie którys przewód sie przelamał albo perzetarl i zwiera do masy

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    ŁAŃCUT
    Postów
    213

    Domyślnie

    Problem nadal występuje, kabelki od radia wyglądają na dobre ale zauważyłem że przepalenie tego bezpiecznika tj nr 13 trzeci od lewej strony w dolnym rzędzie pojawia się po włączeniu biegu wstecznego, czyli dzwignia w prawo i w dół i pstryk nie ma radia ani sterowania przednimi szybami. Czasem nie przepala cały dzień a czasem kilka razy dziennie.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    ten bezpiecznik jest tez od wstecznych swiatel ,wiec moze one robia balagan

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    ŁAŃCUT
    Postów
    213

    Domyślnie

    Tak wiem bezpiecznik service 13, tylko ciekawa sprawa że po włączeniu biegu wstecznego? kabelki przy wtyczkach do świateł wstecznych są ok , światła wsteczne też działają ( jak jest bezpiecznik dobry) no i nie za każdym razem, kabelki przy włączniku w skrzyni też są dobre przynajmniej na tych kawałkach co widać bo potem wchodzą w osłonę. Czy sam czujnik może robic jakies zwarcie? 4 lata temu go wymieniałem ale wtedy to w ogóle nie było świateł wstecznych.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    a patrzyles w ta wiazke która wchodzi w klape ,tam tez lubia sie przecierac

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    ŁAŃCUT
    Postów
    213

    Domyślnie

    O tam nie zaglądałem, trzeba je wyciągnąć z tej rurki-osłony?

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    ŁAŃCUT
    Postów
    213

    Domyślnie

    Panowie a jak dobrać się do tej wiazki która wchodzi w klapę? bo tam jest ta osłona gumowa.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Cool_Kid
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    AR 145 1,8 T.S 144KM - nero - 1998r. / Giulietta Veloce 2,0 JTDm 170KM - etna nero - 2012r.
    Postów
    593

    Domyślnie

    ja u siebie zsuwałem tą gumę najpierw na maxa w jedną stronę, a potem w drugą. W ten sposób mogłem obejrzeć tą wiązkę na całej jej długości. Jest to dość kłopotliwa metoda, ale u mnie zadziałała na tyle, że nawet udało mi się kilka przewodów połatać i zaizolować, więc na pewno dasz radę

    145 1,8 TS 144KM - nero - 1998
    Giulietta Veloce 2,0JTDm 170KM - etna nero - 2012
    "Jak wszyscy wiemy moderator zawsze punkt znajdzie, więc lepiej nie fikać. I tyle w temacie." - Wrażliwy Administrator.

    http://i.imgur.com/m4g6E.jpg

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _Mumin_
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    W-W
    Auto
    156 1.9 JTD 105KM
    Postów
    437

    Domyślnie

    Trochę robota bez sensu, bo zwarcie może być w dowolnym miejscu na wiązce. Jeśli rzeczywiście przepala się przy włączaniu wstacznego, to równie dobrze może być to przy lampach tylnych, jak i przy włączniku na skrzyni biegów. Albo w dowolnym miejscu na jednym z kilku przewodów o długości kilku metrów z rozlicznymi zakończeniami.

    Co lepsze, czasem przewód jest pęknięty, a izolacja cała albo tak brudna, że nie widać miejsca przepalenia. Takl naprawdę, żeby znaleźć usterkę, trzeba mieć dużo szczęścia i np. patrzeć akurat na miejsce zwarcia w momencie kiedy zaiskrzy. Inaczej to trochę szukanie igły w stogu siana. Przerabiałem to z bezpiecznikiem od zegarów. Samochód oglądało trzech elektryków i każdy bezradnie rozkładał ręce, bo musiałby rozebrać całą deskę i jeszcze mieśc szczęście, żeby znaleźć jeden uszkodzony kabel. Na szczęście problem sam ustał, widocznie poruszyła się jakaś wiązka i przestało zwierać.

    Niestety większość elektryków w takich sytuacjach poleca wymianę całej wiązki, bo szukanie usterki czasem może być droższe niż wymiana.

    Jeśli Twoja usterka jest tak upierdliwa (a podejrzewam, że jest), kup na szrocie całą wiązkę i albo sam się pobaw w wymianę, albo oddaj to do jakiegoś elektryka.

    W każdym razie trzymam kciuki, żeby udało Ci się znaleźć zwarcie.
    Bunga, bunga per tutti!

Podobne wątki

  1. [159] bezpiecznik F24
    Utworzone przez lukash w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-05-2019, 22:46
  2. [159] Bezpiecznik
    Utworzone przez danianek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-09-2015, 17:42
  3. Bezpiecznik nr. 12
    Utworzone przez felek14 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-04-2015, 05:13
  4. Bezpiecznik abs
    Utworzone przez dzieciak w dziale Podkarpackie
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-12-2014, 18:10
  5. Bezpiecznik
    Utworzone przez stasiu w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-03-2010, 21:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory