Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Motór stracił siłe... AR147 1.9 JDT 140Km

  1. #11
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    Pozwole sobie odkopac moj temat.
    Kabel kupilem,podlaczylem.FES pokazal blad U1706(ABS?),po skasowaniu nie pojawil sie ponownie.Poza tym czysto.
    Gdzie dalej szukac przyczyny?
    Sprawdzilem przeplyw powietrza,na biegu jalowym jest ok 300 i rosnie wraz z oczekiwanym.
    Cisnienie turbiny ok.0,8bar i rosnie wraz z obrotami do ok.1,3-1,5.
    Gdzie szukac danych na temat ile powinny mec poszczegolne wartosi?I wogole co sprawdzac?
    Prosze o rade,w miare mozliwosci.
    Przepraszam za brak polskich znakow,post pisany z tel.

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Słabo jak tylko 1,5bara. Powinno dmuchać do 2,4bara.

    Wysyłane z mojego MB860 za pomocą Tapatalk 2

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał godol Zobacz post
    Słabo jak tylko 1,5bara. Powinno dmuchać do 2,4bara.

    Wysyłane z mojego MB860 za pomocą Tapatalk 2
    2,4 Bar to masz już MCSFa...



    Cytat Napisał medork Zobacz post
    Pozwole sobie odkopac moj temat.
    Kabel kupilem,podlaczylem.FES pokazal blad U1706(ABS?),po skasowaniu nie pojawil sie ponownie.Poza tym czysto.
    Gdzie dalej szukac przyczyny?
    Sprawdzilem przeplyw powietrza,na biegu jalowym jest ok 300 i rosnie wraz z oczekiwanym.
    Cisnienie turbiny ok.0,8bar i rosnie wraz z obrotami do ok.1,3-1,5.
    Gdzie szukac danych na temat ile powinny mec poszczegolne wartosi?I wogole co sprawdzac?
    Prosze o rade,w miare mozliwosci.
    Przepraszam za brak polskich znakow,post pisany z tel.
    Cytat Napisał medork Zobacz post
    Pozwole sobie odkopac moj temat.
    Kabel kupilem,podlaczylem.FES pokazal blad U1706(ABS?),po skasowaniu nie pojawil sie ponownie.Poza tym czysto.
    Gdzie dalej szukac przyczyny?
    Sprawdzilem przeplyw powietrza,na biegu jalowym jest ok 300 i rosnie wraz z oczekiwanym.
    Cisnienie turbiny ok.0,8bar i rosnie wraz z obrotami do ok.1,3-1,5.
    Gdzie szukac danych na temat ile powinny mec poszczegolne wartosi?I wogole co sprawdzac?
    Prosze o rade,w miare mozliwosci.
    Przepraszam za brak polskich znakow,post pisany z tel.
    Wrzuć loga z przyśpieszania na 4tym biegu od 1500rpm do 3500 rpm z nogą w podłodze (docelowe ciśnienie doładowania, mierzone ciśnienie doładowania, mierzona i docelowa masa powietrza wszystko z obrotami silnika). Prawdopodobnie masz nieszczelność na dolocie -pęknięty wąż.

  4. #14
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    Wielkie dzięki.
    Jak tylko oswoję FES na tyle żeby zrobić "loga" - przedstawię. Może uda się jutro, dzień wolny więc pobawię się trochę.

  5. #15
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    No i zrobiłem, nie było to jakoś skomplikowane, mam nadzieję że że będzie dobrze. Bieg 4, gaz do oporu, od 1500rpm do 4000rpm, kierowca i pasażer.
    Co można wywnioskować z tego? Jak to interpretować?

    Plik csv http://www.sendspace.pl/file/78d409fbecaca192af9bc68

    Plik exela http://www.sendspace.pl/file/65af021733652600a13d4d8

    Pliki na sendspace, nie mogłem ich dać bezpośrednio na forum, nie rozpoznany typ pliku (??)

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

    Domyślnie

    Że do wymiany jest przepływomierz

  7. #17
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    No dobrze, rozumiem. A można by prosić o bardziej wyczerpujące objaśnienie? Skąd taki wniosek? Wiem że dla fachowców to jest jasne, ale że lubię wiedzieć i uczyć się nowych rzeczy więc proszę - w miarę mozłiwości o rozwinięcie tematu.
    A jeszcze tak sobie przypomniałem - od roku, czyli odkąd ją mam nie wymieniałem filtra powietrza, zupełnie jakoś mi to wyleciało z głowy. Oczywiście wymienie, tylko czy ew. zatkany filtr nie ma wpływu na wartości z loga?

    Edit

    A jeśli przepływomierz to jaki kupić?
    Ostatnio edytowane przez medork ; 26-05-2012 o 13:25

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiejtekt Zobacz post
    Że do wymiany jest przepływomierz
    Żaden przepływomierz do wymiany - reaguje poprawnie na zmiany strumienia powietrza, które następują przez zmiany ciśnienia doładowania (te parametry są ze sobą skorelowane). Jedyne co można mieć do zarzucenia przepływomierzowi to że należy go wyczyścić, bo zaniża odrobinę wartości.

    Cytat Napisał medork Zobacz post
    No dobrze, rozumiem. A można by prosić o bardziej wyczerpujące objaśnienie? Skąd taki wniosek? Wiem że dla fachowców to jest jasne, ale że lubię wiedzieć i uczyć się nowych rzeczy więc proszę - w miarę mozłiwości o rozwinięcie tematu.
    A jeszcze tak sobie przypomniałem - od roku, czyli odkąd ją mam nie wymieniałem filtra powietrza, zupełnie jakoś mi to wyleciało z głowy. Oczywiście wymienie, tylko czy ew. zatkany filtr nie ma wpływu na wartości z loga?
    Nie kupuj przepływomierza, bo po co wymieniać coś dobrego. W logu jak byk widać falowanie ciśnienia doładowania. Czy w samochodzie była zmieniana mapa silnika??? Problem tkwi w ciśnieniu doładowania które powinno narastać do wartości ok 2150 mBar a następnie powinno pozostać na tym poziomie wraz z wzrostem obrotów. Za sterowanie narastaniem i utrzymywaniem ciśnienia doładowania na stałym poziomie odpowiedzialny jest zawór over boost wraz z gruchą i cięgnem które porusza zmienną geometrią łopatek prowadnicy. U ciebie najprawdopodobniej musisz wyczyścić zawór overboostu a jeżeli to nie pomoże to będzie on do wymiany. Po naprawie zrób jeszcze raz loga i wrzuć na forum - jak będę miał chwilę do zaglądnę. Pozdrawiam i powodzenia

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał sumka33 Zobacz post
    Żaden przepływomierz do wymiany - reaguje poprawnie na zmiany strumienia powietrza, które następują przez zmiany ciśnienia doładowania (te parametry są ze sobą skorelowane). Jedyne co można mieć do zarzucenia przepływomierzowi to że należy go wyczyścić, bo zaniża odrobinę wartości.
    To dlaczego przy spodziewanym przepływie powietrza 1200 mg/i (pedał przyspieszacza wciśnięty) - wartość mierzona utrzymuje się na poziomie 500-700 mg/i ?



    Cytat Napisał sumka33 Zobacz post
    Nie kupuj przepływomierza, bo po co wymieniać coś dobrego. W logu jak byk widać falowanie ciśnienia doładowania. Czy w samochodzie była zmieniana mapa silnika??? Problem tkwi w ciśnieniu doładowania które powinno narastać do wartości ok 2150 mBar a następnie powinno pozostać na tym poziomie wraz z wzrostem obrotów. Za sterowanie narastaniem i utrzymywaniem ciśnienia doładowania na stałym poziomie odpowiedzialny jest zawór over boost wraz z gruchą i cięgnem które porusza zmienną geometrią łopatek prowadnicy. U ciebie najprawdopodobniej musisz wyczyścić zawór overboostu a jeżeli to nie pomoże to będzie on do wymiany. Po naprawie zrób jeszcze raz loga i wrzuć na forum - jak będę miał chwilę do zaglądnę. Pozdrawiam i powodzenia
    Jakim cudem chciałbyś osiągnąć ciśnienie doładowania 2150 mBar jeśli nie ma takiego żądania od ECU? Przecież widzisz jak byk na logach, że MAX jaki ECU żąda to 2003 mBar i dostaje 2084 mBar co jest absolutnie PRAWIDŁOWE.
    Nie wiem dlaczego żądanie ECU nie osiągnęło 2150 mBar (o ile takie jest dla standardowej mapki tego silnika) - możliwe, że pedał przyspieszacza nie był wciśnięty na 100%, ale przede wszystkim należy zmienić przepływomierz.

    Dla porównania dzisiejszy log z mojego 1.9 JTD 16V podczas testów przy kolejnych modach (log z 3 biegu)

    http://www.sendspace.pl/file/d565d9fd83d753765bd9b9f

    Jak widać przy wciśnięciu pedału przyspieszacza ciśnienie zmierza w kierunku żądania, ale i masa powietrza zasysanego do silnika idzie ku docelowemu - a przynajmniej widać jakąś znaczną różnicę..

    Porada dla kolegi z problemem - załatw jakąś przepływkę na podmiankę i heja

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzesiekwisnia Zobacz post
    To dlaczego przy spodziewanym przepływie powietrza 1200 mg/i (pedał przyspieszacza wciśnięty) - wartość mierzona utrzymuje się na poziomie 500-700 mg/i ?
    Przepływomierza nie wymienia się jeżeli nie wyrzuca błędu MAFa to po 1. Poczytaj na forum pełno tego...



    Cytat Napisał grzesiekwisnia Zobacz post
    Jakim cudem chciałbyś osiągnąć ciśnienie doładowania 2150 mBar jeśli nie ma takiego żądania od ECU? Przecież widzisz jak byk na logach, że MAX jaki ECU żąda to 2003 mBar i dostaje 2084 mBar co jest absolutnie PRAWIDŁOWE.
    Nie wiem dlaczego żądanie ECU nie osiągnęło 2150 mBar (o ile takie jest dla standardowej mapki tego silnika) - możliwe, że pedał przyspieszacza nie był wciśnięty na 100%, ale przede wszystkim należy zmienić przepływomierz.

    Dla porównania dzisiejszy log z mojego 1.9 JTD 16V podczas testów przy kolejnych modach (log z 3 biegu)

    http://www.sendspace.pl/file/d565d9fd83d753765bd9b9f

    Jak widać przy wciśnięciu pedału przyspieszacza ciśnienie zmierza w kierunku żądania, ale i masa powietrza zasysanego do silnika idzie ku docelowemu - a przynajmniej widać jakąś znaczną różnicę..

    Porada dla kolegi z problemem - załatw jakąś przepływkę na podmiankę i heja
    Mówię ci że wprowadzasz kolegę w błąd... co najważniejsze poczytaj o falowaniu ciśnienia doładowania - log jest nieprawidłowy a ECU niedociąga ciśnienia do 2150mBar, bo zawór overboostu nieprawidłowo wysterowywuj zmienną geometrię łopatek prowadnicy.

Podobne wątki

  1. T.s. Stracił moc po odcieciu
    Utworzone przez bastersebek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 30-04-2013, 09:53
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 23:11
  3. Silnik stracił moc. Max 2000obr/min JTD
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale GT
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory