Strona 1 z 12 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 117

Temat: Rozrząd 1.9 16V JTD-M 140 KM.

  1. #1
    Bari
    Gość

    Domyślnie Rozrząd 1.9 16V JTD-M 140 KM.

    Witam,Co ile tys.kilometrów powinno się wymieniac rozrząd w 1.9 JTD-M 16V 140 KM ?Różne źródła różnie mówię : 60.000 , 90.000 a nawet 120.000 km. Wie kto jak najlepiej w tym silniku ?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rodeush
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Legionowo
    Auto
    AR 156SW 1.9 JTD SPORT
    Postów
    80

    Domyślnie

    najbezpieczniej co 60kkm

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159SW 2009 2.0 JTDM
    Postów
    755

    Domyślnie

    60 kkm to w TS w klekocie spokojnie do 80 kkm no i co max 5 lat
    Pozdrawiam
    Michał (p.maiki)
    Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał p.maiki Zobacz post
    ... spokojnie do 80 kkm no i co max 5 lat
    o tak właśnie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubartów
    Auto
    Alfa 159SW 2,4 JTD 210CV. Alfa 159SW 1,9 150CV, Alfa 166 2,4 140CV, była Alfa 156SW 2.4 175CV
    Postów
    44

    Domyślnie

    Wymiana rozrządu bardzo ważna sprawa ale nie ma co wpadać w panikę i tak często wymieniać rozrząd instrukcja (strona250) podaje Wymiana paska zębatego napędu rozrządu (*) i Poly-V napędów różnych co 120tyś. Lub co 3 lata w przypadku użwania samochodu w szczególnie trudnych warunkach (eksploatacja samochodu w klimacie zimnym/gorącym, jazda miejska z silnikiem
    pracującym długo na biegu jałowym, strefy szczególnie zapylone lub drogi pokryte piaskiem i/lub sola.)
    Lub co 5 lat niezależnie od przebiegu i warunków używania samochodu.
    Sprawdzenie stanu paska zębatego napędu rozrządu co 60tyś

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    156 SW 1,9 JTD M JET '03 FL 147 1,9JTDm FL '06 :)
    Postów
    55

    Domyślnie

    Dokładnie tak jest jak pisze kolega Pchojak,nawet aso prawdomówne tak twierdzi,a inni tylko wyciągają kase od nas.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Jak ktoś nie jest świadomy konsekwencji zerwania paska to przejeździ i 150kkm, tyle że bardzo go to później zaboli...

  8. #8
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    ja tam wole wczesniej zmienic, 120tys to bardzo optymistyczne założenie, jest tu kilka tematów o zerwanych paskach rozrzadu w okolicy 100kkm, ale kazdy robi jak uwaza,

    wymiana paska rozrzadu to koszt od 800-1000zł w niezaleznych serwisach, w autoryzowanych od 1200zł w góre.
    naprawa silnika po zerwanym pasku to juz zupełnie inne pieniadze, sama robocizna wyniesie jakies 500-800zł w zaleznosci od uszkodzen

    zadecyduj sam, Twój silnik Twoje pieniadze.



    pzd.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    80k km bądź 5 lat - spokojna granica.

    Części do 500zł - blokady do 170zł - wymieniasz sam ile razy chcesz
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubartów
    Auto
    Alfa 159SW 2,4 JTD 210CV. Alfa 159SW 1,9 150CV, Alfa 166 2,4 140CV, była Alfa 156SW 2.4 175CV
    Postów
    44

    Domyślnie

    To można sobie zrobić co 100tyś a 20tys zapasu to strasznie duża tolerancja. Chyba ze ktoś da się naciągnąć na straszenie mechaników. Co do wymiany to w jtd 1,9 16v i 2,4 20v to wymiana jest banalna i można ją wykonać bez blokad. W 156 z 2,4 20v to największy problem jest z odkręceniem i zakręceniem osłon (bardzo mały dostęp) niż samą wymiana. Ale jak ktoś się uprze to można z blokadami, w razie czego posiadam takie i mogę użyczyć
    Odnośnie awaryjności silnika po zerwaniu paska to raczej nic się nie powinno stać wielkiego pękają tylko dźwigienki, jeśli mamy stary typ to wymieniamy z popychaczami (dźwigienka jakieś 25zł popychacz 19zł) wymieniamy tylko uszkodzone jeżeli mamy już nowe dźwigienki to pozostaje wymiana tylko samych dźwigienek, plus uszczelka pod pokrywę. U mnie podczas wymiany w nowym kole zamachowym na wale korbowym zerwało klin (wada fabryczna koła jako jedyna część rozrządu kupiona w ASO, zareklamowana i fiat się do tego przyznał wymienił na nowe koło). Po złożeniu rozrządu samochód odpalił podczas adaptacji po jakiś 5min pracy przy obrotach około 2tyś zerwało owy klin 5 dźwigienek do wymiany.

Podobne wątki

  1. Rozrząd w 2.0 JTS
    Utworzone przez pawelcali w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-05-2015, 19:48
  2. Rozrząd
    Utworzone przez ukasz6200 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-03-2014, 18:57
  3. [33] Rozrząd !!
    Utworzone przez Pol3wa w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-11-2010, 23:25
  4. Rozrząd
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-10-2009, 07:25
  5. [146] Rozrząd 2.0 TS
    Utworzone przez Tipo14000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 15:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory