Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Temat: powracający błąd p0130

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - parametry adaptacji TRA sprawdzamy na biegu jałowym.
    - dla twego silnika norma to -/ + 5000 usec ( ja twierdzę że raczej -/+ 20.000 usek ).
    - parametry adaptacji FRA current dotyczy wyższych obrotów, je tylko odczytujemy.
    - norma dla FRA to 0.8 -- 1.2
    - jest jeszcze lambda regulation row 1 , norma to 0.97 -- 1.03.
    - ale jeśli masz błędy 130, 170, 117x to zapomnij o TRa o FRa .
    - należy w pierwszej kolejności usunąć przyczynę tych błędów.
    od 3 dni kasuję błędy, w tej chwili pozostał tylko ten P1173, cały czas powraca.

  2. #22
    gorzewski
    Gość

    Domyślnie

    Ja również mam ten sam problem: P1173 Co z tym błędem? W jaki sposób się go pozbyć, co należy naprawić? Proszę o pomoc.

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - błędy sondy lambda stopniują się następująco

    P0130 - problemy z połaczeniem elektrycznym.
    P0170 - problemy z przebiegiem elektrycznym z sondy.
    P117x - problemy z parametrami adapatacyjnymi mieszanki benzynowa, na biegu jałowym oraz na wyzszych obrotach.
    P1173 dotyczy wyższych obrotów.
    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #24
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 2.4 JTDM 200Km, 2006, 220Km 450Nm
    Postów
    270

    Domyślnie

    Podpinam się z tematem - co jakiś czas wraca mi błąd P0130. W złączniku podaje wykres napięcia sondy od obrotów. Czy czeka mnie wymiana sondy? W jakim przedziale powinno się zawierać napięcie ( Auto Alfa 156 2,5 V6 rocznik 1998 - jedna sonda lambda )?Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	przebieg lambdy.JPG
Wyświetleń:	118
Rozmiar:	93.6 KB
ID:	57714

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa 156 1.8 t.s 144km & Alfa 159 1.8MPI 140km
    Postów
    373

    Domyślnie

    - parametry adaptacji TRA sprawdzamy na biegu jałowym.
    - dla twego silnika norma to -/ + 5000 usec ( ja twierdzę że raczej -/+ 20.000 usek ).
    - parametry adaptacji FRA current dotyczy wyższych obrotów, je tylko odczytujemy.
    - norma dla FRA to 0.8 -- 1.2
    - jest jeszcze lambda regulation row 1 , norma to 0.97 -- 1.03.
    - ale jeśli masz błędy 130, 170, 117x to zapomnij o TRa o FRa .
    - należy w pierwszej kolejności usunąć przyczynę tych błędów.

    U mnie TRA wynosi 42,803ms, błędów na kompie brak, a niestety muli i traci moc, co to może być?



  6. #26
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 2.4 JTDM 200Km, 2006, 220Km 450Nm
    Postów
    270

    Domyślnie

    Nikt nie jest w stanie nic powiedzieć odnośnie mojego wykresu???

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa 156 1.8 t.s 144km & Alfa 159 1.8MPI 140km
    Postów
    373

    Domyślnie

    U mnie nadal pojawia się błąd p0130 po wykasowaniu (wartość maks została przekroczona) , wykres pracy sondy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	sonda2.png
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	102.0 KB
ID:	73533

    Sonda niby działa, ale przekracza czasami wartości raz poniżej minimum a raz powyżej maximum, wymieniać czy nie? dzisiaj podczas przyspieszania czułem znowu mulenie przez chwile, czy to może być sonda?

    Podpinam się z tematem - co jakiś czas wraca mi błąd P0130. W złączniku podaje wykres napięcia sondy od obrotów. Czy czeka mnie wymiana sondy? W jakim przedziale powinno się zawierać napięcie ( Auto Alfa 156 2,5 V6 rocznik 1998 - jedna sonda lambda )?

    Co do twojego wykresu to tez masz podobne skoki jak u mnie i jeszcze wartośc minimalna ok 280mV czyli za dużo (powinno być ok 0,1 czyli 100mV) a maksymalna raz jest osiągana a raz nie, to chyba początki konca sondy, ale niech się ktos wypowie co siedzi w temacie.

    Co do mulenia to u mnie głowną przyczyną były lejące wtryski, teraz już jest ok, tylko jeszcze ten błąd sondy.

    Dodam że spalanie mam w normie, ok 10-11 po samym mieście, bez eco drivingu.

    Ostatnio edytowane przez Alfa156bb ; 16-10-2012 o 13:02

Podobne wątki

  1. Powracający błąd
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 10:40
  2. Powracający błąd P0130
    Utworzone przez majkel_dg w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-05-2012, 07:26
  3. powracający błąd czujnika temperatury 2,4 jtd
    Utworzone przez madtoc w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-12-2011, 11:51
  4. Powracający błąd ABS!
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 03-11-2011, 12:34
  5. Powracający błąd P0404 EGR
    Utworzone przez skipas w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-10-2011, 07:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory