Witam,
Na wstępie chciałbym się przywitać, jako iż jestem nowym użytkownikiem Waszego forum! Niestety nie jestem posiadaczem Alfy, ale w pewnym sensie chciałbym mieć jej cząstke w swoim niejako bliźniaczym pojazdem.. kwestia wygląda następująco..
Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem Saaba 9000 Aero z roku 96, który jak wszyscy pewnie wiemy - współdzieli płytę podłogową z Lancią Themą, Fiatem Croma i właśnie Alfą Romeo 164. Niestety również, wszystkie te auta były wyposażone w napęd na przednie koła - poza jednym, którym jest właśnie wspomniane w tytule "Q4". Pewnie mnie zlińczujecie za pomysł, ale planuje kupić rozbite / uszkodzone auto wyposażone w silnik 3.0 V6, 6cio biegową skrzynie manualną Getraga i układ napędowy z dyferencjałem Torsena na tylnej osi i przełożyć to do mojego pojazdu, dając mu napęd na wszystkie łapki. Rozumiem, że przy tych 225 koniach, które mój samochód posiada na chwilę obecną, jest to sztuka dla sztuki, gdyż napęd FWD sprawdza się zadowalająco.. jednakże jak można wnioskować po ambitnym pomyśle pare zdań wcześniej, docelowo ma tych kucyków być zdecydowanie więcej (dla ścisłości - około 500/600 KM). Poważnie rozważam przeszczep całego zawieszenia z Alfy do mojego Saaba.. teoretycznie z technicznego punktu widzenia, mocowania śrub do tylnej belki mojego samochodu pokrywają się z tym, co siedzi w tym Włoskim potworze. Również wyjściowa moc (225 KM Saab vs 211 KM Alfa) jest porównywalna, więc tolerancja zespołu napędowego Alfy na podnoszenie mocy powinna być wystarczająca.. dodatkowo 6 biegowa skrzynia biegów świetnie się w takim rozwiązaniu sprawdzi.. ale do rzeczy - ma ktoś może jakieś schematy zawieszenia w takim samochodzie, ewentualnie byłby skłonny użyczyć mi swój samochód celem wrzucenia go na podnośnik i dokładnej analizy rozwiązań technicznych pod spodem? Na obecnym etapie planowania wszystko wygląda fajnie, tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacje na temat różnic między podstawową, współdzieloną płytą podstawowej wersji FWD, a tą z Q4 - jest ona taka sama? Jak rozwiązano kwestie puszczenia wału, tłumika? Jak wychodzi długa półoś? Wystarczy dorobić półosie pasujące w wewnętrzne przeguby alfy i zewnętrzne saaba? Każda informacja będzie bardzo cenna.. a gdzie mógłbym dowiedzieć się więcej, niż u źródła?
Jak coś jestem z Warszawy i bardzo chętnie się spotkam z kimś, kto taka Alfe posiada.. ewentualnie wszelkie zdjęcia i pomiary kluczowych elementów będą równie przydatne! W razie kontynuacji pomysłu tworzenie AlfoSaaba, chętnie rozprzedam ewentualne części.. bo i tak muszę kupić całego
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za pomoc!![]()