nie wygląda ładnie nie wiem co robić za tydzień wyjeżdzam i boję się żeby nic po drodze się nie stało
nie wygląda ładnie nie wiem co robić za tydzień wyjeżdzam i boję się żeby nic po drodze się nie stało
Wirnik w pompie wody moze niedomagac albo masz pecha i termostat padl-sprawdz waz za nim.
Ps czujnik temp sprawny?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ostatnio edytowane przez FISHA159JTDM ; 13-06-2012 o 08:56
A jakiej marki ten nowy termostat? Jeśli swoje obserwacje opierasz na wskaxniku kabinowym to sobie odpuść - podepnij komputer i sprawdź jaką temperaturę "widzi" ECU - przy 92C to w JTD załącza się wentylator - załacza ci się? Jesli masz taki efekt przy jeździe z włączona klimatyzacją to masz uszkodzony presostat.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
klima wyłączona termostat Vernet a wskazókka w kabinie 110-115st C nnie mam kompa może ktoś z wawy ma aby sprawdzić będę bardzo wdzięczny
Nie będę teraz szukał postów ale wiele razy pisano już na tym forum że latem użytkownicy termostatów Vernet beda narzekać na przegrzewanie się silnika...... Jest podwieszony temat o termostatach i temperaturze - radzę go przeczytać
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
W TSach nie ma z nimi problemu, ale dla JTD mają zbyt wysoką temperaturę otwarcia o czym niejeden użytkownik się już przekonał... a twój przypadek można uznać za wyjątek który potwierdza regułę
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Tez mam verneta od 3 lat i wszystko gra. Co prawda ostatnio wymieniłem chłodnicę(zaczęła cieknąć) i rezystor wentylatora bo mi wiatrak tylko przy włączonej klimie działał.
Z moich doświadczeń wynika że w JTD 8v raczej z dogrzaniem jest problem niż przegrzaniem...
Po pierwsze sprawdź czy załącza Ci się wentylator, oba biegi. Jest parę tematów na forum, np http://www.forum.alfaholicy.org/156/...y_1_9_jtd.html
Po drugie sprawdź raz jeszcze termostat, może się zaciął.
Po trzecie pompa.
Po czwarte chłodnica.
Z moich doświadczeń że przy staniu w korku przy temp zew do 20stC sprawę chłodzenia silnika rozwiązuje już otwarcie termostatu, temp jest za niska żeby wentylatory potrzebowały się włączać. Dopiero gdy jest cieplej i stoi się w korku alfa potrzebuje przepływ powietrza przez chłodnicę.
Była: 156 1.9JTD SP3