Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 44

Temat: egr a program :)

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    nie zauważyłem takiego efektu aby zmienił się czas nagrzewania
    tak samo u mnie

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    nie wysnuwam wnioskow .... pytam o

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Owszem EGR wspomaga zawór overboost (który reguluje cisnienie przez przestawiania kierownic zmiennej geometrii) w regulacji cisnienia doładowania, ale go nie zastąpi!!!!
    nie wiem skad to wiesz
    ..... powered by www.cinsoft.pl

  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Owszem EGR wspomaga zawór overboost (który reguluje cisnienie przez przestawiania kierownic zmiennej geometrii) w regulacji cisnienia doładowania, ale go nie zastąpi!!!!
    jeśli tak , to dlaczego przy przeładowaniu , egr się nie otwiera i tym samym nie zwalnia obrotów turbiny napędzanej spalinami ;

    obiektywnie to należałoby zlogować jakąś padakę ze sprawnym egr-em , i z wykresów czytać czy np przy gwałtownym przyspieszeniu , lub gwałtownym odpuszczeniu gazu - egr zostaje przez centralkę na chwilę uchylony\otwarty , i skończą się domysły
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  4. #34
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    i z wykresów czytać czy np przy gwałtownym przyspieszeniu , lub gwałtownym odpuszczeniu gazu - egr zostaje przez centralkę na chwilę uchylony\otwarty
    Otwarcie EGR przy max, to 0%, a jak odpuszczasz, to dopiero przy około 1500 obr zaczyna się otwierać.
    Samo upuszczenie po stronie zimnej przecież nie wyhamuje turbiny. EGR mógłby działać jak blow-off w benzyniakach ale... upuszczać ciśnienie do wydechu ? Nie, to na pewno tak nie działa. Hamowanie turbiny lepiej by było zrealizować przez sterowanie kierownic. Bo przecież cała kontrola turbiny właśnie tak się odbywa. I to dość płynnie.

    Jaki to miałoby sens ? By pogorszyć osiągi ? W benzyniakach wręcz odwrotnie upuszcza się aby pozbyć się nadciśnienia aby _nie hamowało_ turbiny i aby dmuchnęła nowe chłodniejsze powietrze. Są układy z zamkniętym obiegiem ale upuszcza się powietrze przed intercooler.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 13-06-2012 o 18:20
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #35
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    przy gwałtownym przyspieszeniu , lub gwałtownym odpuszczeniu gazu - egr zostaje przez centralkę na chwilę uchylony\otwarty
    Przy przyśpieszeniu to niemożliwe, bo objawiałoby się szarpnięciami silnika; a po odpuszczeniu gazu nie wytwarzają się gazy wydechowe, więc przez silnik przechodzi tylko powietrze, które nie tworzy takiego ciśnienia wywieranego na turbo, więc otwarcie EGR w tym momencie w celu odciążenia turbo jest bez sensu - to zadanie zmiennej geometrii.
    To moje zdanie.

  6. #36
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Teraz troche teorii

    Z książki H. Gunther:
    Ubogie w tlen i zawierające dwutlenek węgla spaliny w kolektorze dolotowym mieszają się ze świeżym powietrzem, zmniejszając w nim udział tlenu. Dwutlenek węgla ma większą pojemnośc cieplną niż świeże powietrze. W związku z tym do podgrzania jest niezbędna większa ilośc ciepła niż do podgrzania świeżego powietrza.
    Dzięki domieszaniu CO2 do świeżego powietrza obniża się temperatura spalania. Zmniejszenie udziału tlenu i obniżenie temperatury spalania wpływają na zmniejszenie emisji NOx.
    Recyrkulacja spalin działa na biegu jałowym i w zakresie obciążeń częsciowych do ok. 3000obr/min. Recyrkulacja spalin przy pełnym obciążeniu prowadziła by do czarnego dymienia i strat mocy z powodu wytworzonego niedomiaru powietrza.
    Ponieważ recyrkulacja spalin jest układem ważnym dla emisji spalin, funkcja EGR jest nadzorowana przez masowy przepływomierz powietrza lub potencjometr czujnika skoku zaworu. Zwiększenie stopnia recyrkulacji spalin powoduje zmniejszenie masy zasysającego powietrza.

  7. #37
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    aha
    no właśnie

    egr off - he he he he he








  8. #38
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    egr off - he he he he he
    Zajączki i sarenki będą ci się po nocach śniły !
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #39
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    @sdero - dzięki. Po wycięciu EGR faktycznie zauważalna lepsza reakcja na "buta"

  10. #40
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    zawsze trzeba to wywalic zeby byl spokoj, tyle
    ..... powered by www.cinsoft.pl

Podobne wątki

  1. [159] program Elearn
    Utworzone przez piotr197308 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-12-2011, 18:42
  2. [145] program do komputera
    Utworzone przez error w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-11-2011, 18:02
  3. Brc program
    Utworzone przez Roalek w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 22:19
  4. Program?
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 15-10-2008, 22:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory