była 1999 Alfa Romeo 146 1.4 TS
była 2004 Alfa Romeo 156 1.9 M-jet
była 2002 Alfa Romeo 156 2.4 JTD
była 2000 Alfa Romeo 145 1.9 JTD
była 2005 Alfa Romeo 156 2.4 M-jet
jest 2010 Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
-------------------------------------
W sumie to można znaleźć jakieś testy, np. strzał ze sprzęgła na 4 biegu przy zaciągniętym ręcznym... ale obawiam się, że po kilku takich testach sprzęgło będzie do wymiany na bank
W mojej 146 czułem, że sprzęgło było już zajechane - obroty rosły, a auto nie przyśpieszało. Po wymianie - inna bajka![]()
była 1999 Alfa Romeo 146 1.4 TS
była 2004 Alfa Romeo 156 1.9 M-jet
była 2002 Alfa Romeo 156 2.4 JTD
była 2000 Alfa Romeo 145 1.9 JTD
była 2005 Alfa Romeo 156 2.4 M-jet
jest 2010 Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
-------------------------------------
nadszedł czas na wymiane
wymienione dwa łożyska tylne (220zł)
wahacz przedni lewy (120zł)
końcówki drążków kierowniczych (80zł)
łączniki stabilizatora (70zł)
olej silnikowy (110zł)
filtr oleju (35zł)
filtr powietrza (25zł)
filtr paliwa (25zł)
filtr kabinowy (50zł)
RAZEM:735 złotych
teraz moge spac spokojniej![]()
Ostatnio edytowane przez jacaaa8 ; 14-06-2012 o 15:41
Wyczyszczony dolot, EGR + zaślepka.
STOP CIOTOM DROGOWYM
Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA
Dziś generalne sprzątanie wnętrza ;wykładzina wyczyszczona,fotele wyprane i odkurzone ,kokpit wypolerowany,boczki też wyczyszczone.
Jutro:Alunia dostanie nowe dywaniki ,o ile będzie pogoda to mycie,woskowanie i polerowanie, sprawdzenie płynów ewentualnie uzupełnienie
Wymiana turbo, czyszczenie przepływki i EGR, założenie rury z kwasówki łączącej turbo z ICŚmiga aż miło
![]()
Dziś wymienione kompletne tylne zawieszenie:
-amory Bilstein b4
-whacze poprzeczne tylne-tylne (Oryginał AR)
-whacze poprzeczne tylne-przednie (Oryginał AR)
-wahacze wzdłużne wraz z tulejkami zwrotnicy(Oryginał AR)
-łożyska z piastami (SNR na licencji SKF)
-łączniki stabilizatora TRW oraz gumy stabilizatora
-tarcze hamulcowe MagnetiMarelli + klocki bosch
oraz częściowo przednie:
-przednie amortyzatory Bilstein b4
-drążki+końcówki TRW
-łączniki stabilizatora TRW
Nareszcie auto nie rzuca na boki, świetnie trzyma się drogi oraz nie wyją łożyska z tyłu
Ale portfel jakby chudszy....![]()
Same części 3552zł brutto () głownie allegro i prywatne hurtownie. Ogólnie już się jakoś pogodziłem z tym kosztem, bo radość z jazdy wzrosła o 300%
Jeszcze mi tylko zostały przednie górne wahacze do wymiany bo w zeszłym roku załozyłem kpl. FAST na przód i dziś poza dolnymi przednimi wszystko jest do wymiany :/ Ale dolne FAST są w stanie idealnym po roku
![]()
![]()