..... powered by www.cinsoft.pl
jeśli tak , to dlaczego przy przeładowaniu , egr się nie otwiera i tym samym nie zwalnia obrotów turbiny napędzanej spalinami ;
obiektywnie to należałoby zlogować jakąś padakę ze sprawnym egr-em , i z wykresów czytać czy np przy gwałtownym przyspieszeniu , lub gwałtownym odpuszczeniu gazu - egr zostaje przez centralkę na chwilę uchylony\otwarty , i skończą się domysły
this is my truth tell me yours
"Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard
Otwarcie EGR przy max, to 0%, a jak odpuszczasz, to dopiero przy około 1500 obr zaczyna się otwierać.
Samo upuszczenie po stronie zimnej przecież nie wyhamuje turbiny. EGR mógłby działać jak blow-off w benzyniakach ale... upuszczać ciśnienie do wydechu ? Nie, to na pewno tak nie działa. Hamowanie turbiny lepiej by było zrealizować przez sterowanie kierownic. Bo przecież cała kontrola turbiny właśnie tak się odbywa. I to dość płynnie.
Jaki to miałoby sens ? By pogorszyć osiągi ? W benzyniakach wręcz odwrotnie upuszcza się aby pozbyć się nadciśnienia aby _nie hamowało_ turbiny i aby dmuchnęła nowe chłodniejsze powietrze. Są układy z zamkniętym obiegiem ale upuszcza się powietrze przed intercooler.
Ostatnio edytowane przez @sdero ; 13-06-2012 o 18:20
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Przy przyśpieszeniu to niemożliwe, bo objawiałoby się szarpnięciami silnika; a po odpuszczeniu gazu nie wytwarzają się gazy wydechowe, więc przez silnik przechodzi tylko powietrze, które nie tworzy takiego ciśnienia wywieranego na turbo, więc otwarcie EGR w tym momencie w celu odciążenia turbo jest bez sensu - to zadanie zmiennej geometrii.
To moje zdanie.
Teraz troche teorii
Z książki H. Gunther:
Ubogie w tlen i zawierające dwutlenek węgla spaliny w kolektorze dolotowym mieszają się ze świeżym powietrzem, zmniejszając w nim udział tlenu. Dwutlenek węgla ma większą pojemnośc cieplną niż świeże powietrze. W związku z tym do podgrzania jest niezbędna większa ilośc ciepła niż do podgrzania świeżego powietrza.
Dzięki domieszaniu CO2 do świeżego powietrza obniża się temperatura spalania. Zmniejszenie udziału tlenu i obniżenie temperatury spalania wpływają na zmniejszenie emisji NOx.
Recyrkulacja spalin działa na biegu jałowym i w zakresie obciążeń częsciowych do ok. 3000obr/min. Recyrkulacja spalin przy pełnym obciążeniu prowadziła by do czarnego dymienia i strat mocy z powodu wytworzonego niedomiaru powietrza.
Ponieważ recyrkulacja spalin jest układem ważnym dla emisji spalin, funkcja EGR jest nadzorowana przez masowy przepływomierz powietrza lub potencjometr czujnika skoku zaworu. Zwiększenie stopnia recyrkulacji spalin powoduje zmniejszenie masy zasysającego powietrza.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
@sdero - dzięki. Po wycięciu EGR faktycznie zauważalna lepsza reakcja na "buta"![]()
zawsze trzeba to wywalic zeby byl spokoj, tyle![]()
..... powered by www.cinsoft.pl