Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: [156] Naprawa zamka

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie [156] Naprawa zamka

    Kiedyś po wyjęciu kluczyka z zamka przednich lewych drzwi nie odbiła klapka zasłaniająca wejście kluczyka. Póki co zakleiłem tę szczelinę taśmą, żeby brud nie dostawał się do wnętrza bębenka, ale chciałbym to naprawić.
    Czy ktoś próbował już to naprawiać i mógłby udzielić informacji, czy jest to możliwe?

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Zapewne jest tam spręzynka, która się odczepiła bądź ułamała i słaba sznasa żeby to reanimować...

    Sprógój podejchac do majstrów specjalizujących się w zamkach, znajdziesz na nich namiary w darmowej gazetce AutoMoto z ogłoszeniami, ci magicy robia cuda z zamkami i kluczykami...byc moze maja sposób na taka przypadłość.

    Jeśli oni sobie nie poradzą to zostaje wkładka do wymiany, ale to sie wiąze z nowym kluczykiem do otwierania drzwi...

    Ja z kluczyka bardzo rzadko otwieram, zawsze z pilota...

    Daj znac co zrobiłes z tym fantem.


    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No właśnie też odnoszę wrażenie, że sprężynka, ktora jest odpowiedzialna za przyciskanie tej klapki się ułamała lub wyskoczyła z mocowania i coś mi się wydaje mało prawdopodobne, żeby od tyłu bębenka był jakiś dostęp, dlatego mimo, że jeżdżę z tym już rok, jeszcze nie zabrałem się za naprawę. Też myślałem o wymianie samego bębenka, ale nie wiem, czy można kupić pojedynczy bębenek z jakimś niewielkim kluczykiem. W sumie nie sprawiałoby mi to kłopotu bo mam centralny zamek na pilota, więc ten zamek jest używany sporadycznie.

  4. #4
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Poszukaj na Allegro wkładki zamka, ale wątpię żeby to było rozbieralne.

    Boje sie że jak juz to rozbierzesz to nie złożysz i bedzie jeszcze gorzej, bo róznie to bywa z centralem i moze ci sie kiedys przydać otwieranie kluczykiem...

    A moze sie tylko zacięło, piach wlazł i sie zablokowało...Bo cos z tym zrobic musisz, wiesz przyjdzie zima, sól i syf na drozde to moze Ci tam lecieć woda i zamazrać albo naleci ci tam soli i cos sie posypie a szkoda by było przez taka pierdółke cos zepsuć...

    Spróbuj pokombinowac, a jak sie nie da to zostaja fachowcy od zamków albo wymiana wkładki...lub olanie sprawy i jazda tak jak jest...

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Modlin (Nowy Dwór Mazowiecki)
    Auto
    AR 156 1.6 TS M1.5.5
    Postów
    47

    Domyślnie

    Witam,
    mam podobny problem, ostatnio zauważyłem że zapadka od osłony zamka jest wciśnięta, próbowałem otwierać i zamykać kluczykiem i nic z tego, kluczyk w ogóle się nie przekręca, pryskanie różnymi preparatami i nie pomogło, trzeba będzie pewnie rozbierać zamek.

    Zna ktoś może jakiś specjalistów od zamków z okolic Nowego Dworu Mazowieckiego bądź Warszawy?

    Centralny na szczęście jeszcze działa (no i zamek od strony pasażera też)

    Alfa 156 1.6 TS z 2000 r.

  6. #6
    CEHU
    Gość

    Domyślnie

    Nie trzeba zaraz wymieniać całej wkładki, niepotrzebne większe koszta. Jak wyciągniesz całą wkładkę zamka z klamki, z zewnątrz bębenek jest chroniony blaszką (ta chromowana widoczna na zewnątrz) która zazwyczaj jest na 2 trzy zatrzaski delikatnie podginamy zatrzaski i ją ściągamy i teraz mamy ten mechanizm który chroni przed dostawaniem się brudu do środka bębenka, czyli kołeczek z plastiku i dwie sprężynki sprawdzamy stan tych sprężynek jeżeli trzeba wymienić je, to to robimy, najwięcej czasu to znalezienie tych sprężynek ale to da się znaleźć chociażby w sklepie elektronicznym. Zmieniamy smarujemy i zakładamy.

Podobne wątki

  1. [159] Naprawa zamka i mechanizmu podnoszenia szyby alfa 159
    Utworzone przez wino-w2 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-10-2021, 22:41
  2. Naprawa centralnego zamka - diagnoza
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-01-2014, 14:24
  3. [146] Wkładka zamka
    Utworzone przez dziuba166 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 29-08-2013, 13:17
  4. naprawa centralnego zamka w kluczyku
    Utworzone przez Keglo w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-11-2012, 16:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory