Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Dziwna sprawa z tymi przepływkami, ja mam podobnie tylko w drugą stronę. W każdym punkcie -200/300 różnicy między oczekiwanym a mierzonym...
Układ dokładnie sprawdzony ciśnieniowo, szczelny w 100%
Tego typu przepływomierze działają na zasadzie pomiaru prądu potrzebnego do rozgrzania elementu grzewczego do odpowiedniej temperatury. Temperatura jest mierzona termistorem. Im bardziej powietrze owiewa element grzewczy schładzając go, tym więcej prądu potrzeba by go podgrzać.
Ja podejrzewam, że u mnie zasyfił się termistor, przekłamuje pomiar elementu grzewczego zaniżając temperaturę. W związku z tym element grzewczy faktycznie rozgrzewa się do wyższej temperatury niż powinien. ECU widzi większy prąd potrzebny do rozgrzania i w związku z tym myśli, że jest dużo większy przepływ powietrza niż faktycznie. Ty za to możesz mieć zasyfiony właśnie element grzewczy. Trudno go schłodzić, a więc mniejszy prąd jest potrzebny na jego rozgrzanie, a co za tym idzie ECU rozumie, że mniej powietrza przepływa. Stąd te wartości są stałe, bo oba elementy są po prostu oblepione. Na elemencie grzewczym brud czasami może się skrystalizować. Podobno docelowa stała temperatura to coś koło 200 stopni C.
Jak będę miał czas, to przed czyszczeniem zrobię dodatkowe pomiary. Ot, tak z ciekawości, bo na 90% jestem pewny powyższej diagnozy.
- - - Updated - - -
W twoim przypadku też wykres jest taki jakby równo odcięty ?
Ostatnio edytowane przez @sdero ; 20-06-2012 o 20:20
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
No to się pomyliłem, bo to jest efekt zamknięcia EGR o czym oczywiście zapomniałem.
Ale i tak przepływka mi dawała co jakiś czas dziwne odczyty. I wreszcie powiedziała - dość.
Samochód totalnie zamuliło. Max 100 km/h i jak dodawałem gazu, to masa mierzona spadała zamiast się zwiększać. Czyli typowy objaw padniętego czujnika.
Logu nie robiłem z padniętej przepływki, bo sam poniższy odczyt mówi wszystko
Obroty silnika: 849 obr/min
Oczekiwana masa powietrza: 308,0 mg/w
Zmierzona masa powietrza: 8,8 mg/w
Obroty silnika: 2421 obr/min
Oczekiwana masa powietrza: 470,6 mg/w
Zmierzona masa powietrza: 2,8 mg/w
Ale błędu przepływki nie miałem. Trochę kaszana z reakcją ECU, bo tak niski parametr powinien być traktowany jako błąd
Po wymianie nie tylko wszystko wróciło do normy ale nawet jest znacznie lepiej niż po czyszczeniu.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Dzisiaj też porobiłem pomiary mas powietrza..ta sama sytuacja przy zaślepionym całkowicie EGRze.Trochę się wystraszyłem że różnica na wolnych obrotach jest taka..ale właśnie..Twój post mnie uspokoił / gdzieś już to też czytałem / że przy wywalonym programowo egrze tak ma być. Choć przy wysokich trochę mało mi podaje tego powietrza szczególnie w momentach przegazowania / pikach / . Walczę już kilka miesięcy z czarnymi bąkami.Wszystko wydaje się sprawdzone..szczelność , turbo po regeneracji , silnik po remoncie, doładowanie ok.A szczególnie na zimnym lubi przykopcić.
Może ktoś zerknie
http://uplodzik.pl/download.php?uid=XIPEKARY
Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 27-06-2012 o 09:31
Tak, w moim przypadku wykres jest równo odcięty, EGR czysty. Aktualnie próbuję załatwić jakąś przepływkę na podmiankę i zobaczymy jaki będzie efekt :-)
andrzejm36 - Przepływka całkiem ładnie chodzi. Nigdy nie będzie idealnie podążał za tym co chce komp.
Czwarty wtrysk coś za mało podaje. Dolej sobie jakiegoś środka do czyszczenia wtrysków diesla. Wyjeździj na tym bak i zrób sobie korekty ponownie. Ciężko tu się czegoś czepić.
Kiedy pokazują się te czarne bąki ? W momencie dodawania gazu, czy odejmowania ? Jeśli w czasie dodawania, to jest to jednorazowe i krótkie czy trwa to jakąś dłuższą chwilę ?
- - - Updated - - -
Ale tylko od dołu, czy cały wykres jest cięty o tą stałą ?
Bp jak cały, oprócz samej przepływki możesz mieć jakąś nieszczelność.
Ostatnio edytowane przez @sdero ; 01-07-2012 o 16:07
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
[QUOTE=@sdero;912279]andrzejm36 - Przepływka całkiem ładnie chodzi. Nigdy nie będzie idealnie podążał za tym co chce komp.
Czwarty wtrysk coś za mało podaje. Dolej sobie jakiegoś środka do czyszczenia wtrysków diesla. Wyjeździj na tym bak i zrób sobie korekty ponownie. Ciężko tu się czegoś czepić.
Kiedy pokazują się te czarne bąki ? W momencie dodawania gazu, czy odejmowania ? Jeśli w czasie dodawania, to jest to jednorazowe i krótkie czy trwa to jakąś dłuższą chwilę ?
Czwarty wtrysk ma największe wartości ..do 1,7...czyli podaje najwięcej.Bąki czarnej sadzy są w momencie przegazowania,kiedy np. na 4 biegu ciągnę od 1500-4000 obr. z nogą w podłodze to bąków nie ma.Jutro podmienię przepływkę bo moim skromnym zdaniem w momentach nagłego przegazowania masa powietrza dostarczonego jest za mała
Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 01-07-2012 o 19:41
Ogólnie wygląda to tak, że "zmierzona wartość powietrza" jest kilka razy mniejsza od "oczekiwanej wartości powietrza". Kształtem wykresy tych parametrów wyglądają podobnie, jednak dzieli je rząd wielkości. Nie znam się na tym w takim stopniu, żeby coś jednoznacznie określić, ale oglądając wykres wydaje mi się, że przepływomierz nie działa prawidłowo....Ale tylko od dołu, czy cały wykres jest cięty o tą stałą ?
Bp jak cały, oprócz samej przepływki możesz mieć jakąś nieszczelność.
Nieszczelności - jak pisałem wcześniej wykluczam. Cały układ turbina-IC oraz wszystkie wężyki miałem sprawdzane ciśnieniowo....(trochę się zawiodłem, bo liczyłem, że wymienię dziurawą rurę i wszystko już będzie załatwione...![]()
[QUOTE=andrzejm36;912416]To nie jest masa powietrza dostarczonego na zasadzie wpychania go na żądanie. To jest rzeczywisty pomiar, a więc nie za każdym razem powietrze dostarczone będzie się równało powietrzu żądanemu. Przepływka dochodzi do zadanych wartości. Nie obstawiał bym jej jako prowodyra tych bączków. Raczej szukaj nieszczelności, bo popatrz dobrze na ciśnienie doładowania.Zawsze jest lekko niższe. Albo nieszczelność albo czujnik ciśnienia doładowania zabrudzony. Przeczyść go. Przepływke też możesz podmienić, bo a nuż ja się mylę.
Czwarty, to nawet 2 dobija. Tylko przy obrotach rzędu 3k możesz zapomnieć o korektachTam już nawet przedwtrysków nie ma.
- - - Updated - - -
Wykluczasz nieszczelności ? - EGR ci się nie domyka. EGR, jak pisałem wyżej ma wpływ na masy powietrza.
Co do przepływomierza, to faktycznie wygląda, że coś jest nie tak nawet biorąc pod uwagę ten EGR. Ciężko wnioskować czy jest to zabrudzenie czy elementy pomiarowe straciły swoje właściwości. Musisz go wyczyścić. Inaczej to będzie takie gdybanie co jest powodem. To 30 minut pracy. Tylko delikatnie...
Zatkaj EGR, przeczyść przepływomierz i mam nadzieję, że będzie ok
(Nie wiem czemu te pierwsze wykresy jakoś mi się rozjechały - może dla tego, że używam openoffice)
Ostatnio edytowane przez @sdero ; 02-07-2012 o 14:32
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF