Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Przepływka zawyża.

  1. #1
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie Przepływka zawyża.

    Dziwna sprawa, bo przepływka zaczęła mi zawyżać wartości.
    Zobaczcie na wykres. Jaja jakieś, bo jakby coś po prostu doliczało ok +100. Zabrudzona ?
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	przeplywka_zawyza.jpg
Wyświetleń:	371
Rozmiar:	41.7 KB
ID:	59787
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #2
    bravo341
    Gość

    Domyślnie

    Dziwna sprawa z tymi przepływkami, ja mam podobnie tylko w drugą stronę. W każdym punkcie -200/300 różnicy między oczekiwanym a mierzonym...
    Układ dokładnie sprawdzony ciśnieniowo, szczelny w 100%

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Tego typu przepływomierze działają na zasadzie pomiaru prądu potrzebnego do rozgrzania elementu grzewczego do odpowiedniej temperatury. Temperatura jest mierzona termistorem. Im bardziej powietrze owiewa element grzewczy schładzając go, tym więcej prądu potrzeba by go podgrzać.
    Ja podejrzewam, że u mnie zasyfił się termistor, przekłamuje pomiar elementu grzewczego zaniżając temperaturę. W związku z tym element grzewczy faktycznie rozgrzewa się do wyższej temperatury niż powinien. ECU widzi większy prąd potrzebny do rozgrzania i w związku z tym myśli, że jest dużo większy przepływ powietrza niż faktycznie. Ty za to możesz mieć zasyfiony właśnie element grzewczy. Trudno go schłodzić, a więc mniejszy prąd jest potrzebny na jego rozgrzanie, a co za tym idzie ECU rozumie, że mniej powietrza przepływa. Stąd te wartości są stałe, bo oba elementy są po prostu oblepione. Na elemencie grzewczym brud czasami może się skrystalizować. Podobno docelowa stała temperatura to coś koło 200 stopni C.
    Jak będę miał czas, to przed czyszczeniem zrobię dodatkowe pomiary. Ot, tak z ciekawości, bo na 90% jestem pewny powyższej diagnozy.

    - - - Updated - - -

    W twoim przypadku też wykres jest taki jakby równo odcięty ?
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 20-06-2012 o 20:20
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    No to się pomyliłem, bo to jest efekt zamknięcia EGR o czym oczywiście zapomniałem.
    Ale i tak przepływka mi dawała co jakiś czas dziwne odczyty. I wreszcie powiedziała - dość.
    Samochód totalnie zamuliło. Max 100 km/h i jak dodawałem gazu, to masa mierzona spadała zamiast się zwiększać. Czyli typowy objaw padniętego czujnika.
    Logu nie robiłem z padniętej przepływki, bo sam poniższy odczyt mówi wszystko

    Obroty silnika: 849 obr/min
    Oczekiwana masa powietrza: 308,0 mg/w
    Zmierzona masa powietrza: 8,8 mg/w

    Obroty silnika: 2421 obr/min
    Oczekiwana masa powietrza: 470,6 mg/w
    Zmierzona masa powietrza: 2,8 mg/w




    Ale błędu przepływki nie miałem. Trochę kaszana z reakcją ECU, bo tak niski parametr powinien być traktowany jako błąd
    Po wymianie nie tylko wszystko wróciło do normy ale nawet jest znacznie lepiej niż po czyszczeniu.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Dzisiaj też porobiłem pomiary mas powietrza..ta sama sytuacja przy zaślepionym całkowicie EGRze.Trochę się wystraszyłem że różnica na wolnych obrotach jest taka..ale właśnie..Twój post mnie uspokoił / gdzieś już to też czytałem / że przy wywalonym programowo egrze tak ma być . Choć przy wysokich trochę mało mi podaje tego powietrza szczególnie w momentach przegazowania / pikach / . Walczę już kilka miesięcy z czarnymi bąkami.Wszystko wydaje się sprawdzone..szczelność , turbo po regeneracji , silnik po remoncie, doładowanie ok.A szczególnie na zimnym lubi przykopcić.
    Może ktoś zerknie
    http://uplodzik.pl/download.php?uid=XIPEKARY
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 27-06-2012 o 09:31

  6. #6
    bravo341
    Gość

    Domyślnie

    Tak, w moim przypadku wykres jest równo odcięty, EGR czysty. Aktualnie próbuję załatwić jakąś przepływkę na podmiankę i zobaczymy jaki będzie efekt :-)

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    andrzejm36 - Przepływka całkiem ładnie chodzi. Nigdy nie będzie idealnie podążał za tym co chce komp.
    Czwarty wtrysk coś za mało podaje. Dolej sobie jakiegoś środka do czyszczenia wtrysków diesla. Wyjeździj na tym bak i zrób sobie korekty ponownie. Ciężko tu się czegoś czepić.
    Kiedy pokazują się te czarne bąki ? W momencie dodawania gazu, czy odejmowania ? Jeśli w czasie dodawania, to jest to jednorazowe i krótkie czy trwa to jakąś dłuższą chwilę ?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bravo341 Zobacz post
    Tak, w moim przypadku wykres jest równo odcięty, EGR czysty. Aktualnie próbuję załatwić jakąś przepływkę na podmiankę i zobaczymy jaki będzie efekt :-)
    Ale tylko od dołu, czy cały wykres jest cięty o tą stałą ?
    Bp jak cały, oprócz samej przepływki możesz mieć jakąś nieszczelność.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 01-07-2012 o 16:07
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    [QUOTE=@sdero;912279]andrzejm36 - Przepływka całkiem ładnie chodzi. Nigdy nie będzie idealnie podążał za tym co chce komp.
    Czwarty wtrysk coś za mało podaje. Dolej sobie jakiegoś środka do czyszczenia wtrysków diesla. Wyjeździj na tym bak i zrób sobie korekty ponownie. Ciężko tu się czegoś czepić.
    Kiedy pokazują się te czarne bąki ? W momencie dodawania gazu, czy odejmowania ? Jeśli w czasie dodawania, to jest to jednorazowe i krótkie czy trwa to jakąś dłuższą chwilę ?

    Czwarty wtrysk ma największe wartości ..do 1,7...czyli podaje najwięcej.Bąki czarnej sadzy są w momencie przegazowania,kiedy np. na 4 biegu ciągnę od 1500-4000 obr. z nogą w podłodze to bąków nie ma.Jutro podmienię przepływkę bo moim skromnym zdaniem w momentach nagłego przegazowania masa powietrza dostarczonego jest za mała
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 01-07-2012 o 19:41

  9. #9
    bravo341
    Gość

    Domyślnie

    Ale tylko od dołu, czy cały wykres jest cięty o tą stałą ?
    Bp jak cały, oprócz samej przepływki możesz mieć jakąś nieszczelność.
    Ogólnie wygląda to tak, że "zmierzona wartość powietrza" jest kilka razy mniejsza od "oczekiwanej wartości powietrza". Kształtem wykresy tych parametrów wyglądają podobnie, jednak dzieli je rząd wielkości. Nie znam się na tym w takim stopniu, żeby coś jednoznacznie określić, ale oglądając wykres wydaje mi się, że przepływomierz nie działa prawidłowo....
    Nieszczelności - jak pisałem wcześniej wykluczam. Cały układ turbina-IC oraz wszystkie wężyki miałem sprawdzane ciśnieniowo....(trochę się zawiodłem, bo liczyłem, że wymienię dziurawą rurę i wszystko już będzie załatwione...
    Attached Files Attached Files

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    [QUOTE=andrzejm36;912416]
    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Czwarty wtrysk ma największe wartości ..do 1,7...czyli podaje najwięcej.Bąki czarnej sadzy są w momencie przegazowania,kiedy np. na 4 biegu ciągnę od 1500-4000 obr. z nogą w podłodze to bąków nie ma.Jutro podmienię przepływkę bo moim skromnym zdaniem w momentach nagłego przegazowania masa powietrza dostarczonego jest za mała
    To nie jest masa powietrza dostarczonego na zasadzie wpychania go na żądanie. To jest rzeczywisty pomiar, a więc nie za każdym razem powietrze dostarczone będzie się równało powietrzu żądanemu. Przepływka dochodzi do zadanych wartości. Nie obstawiał bym jej jako prowodyra tych bączków. Raczej szukaj nieszczelności, bo popatrz dobrze na ciśnienie doładowania.Zawsze jest lekko niższe. Albo nieszczelność albo czujnik ciśnienia doładowania zabrudzony. Przeczyść go. Przepływke też możesz podmienić, bo a nuż ja się mylę.
    Czwarty, to nawet 2 dobija. Tylko przy obrotach rzędu 3k możesz zapomnieć o korektach Tam już nawet przedwtrysków nie ma.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bravo341 Zobacz post
    Ogólnie wygląda to tak, że "zmierzona wartość powietrza" jest kilka razy mniejsza od "oczekiwanej wartości powietrza". Kształtem wykresy tych parametrów wyglądają podobnie, jednak dzieli je rząd wielkości. Nie znam się na tym w takim stopniu, żeby coś jednoznacznie określić, ale oglądając wykres wydaje mi się, że przepływomierz nie działa prawidłowo....
    Nieszczelności - jak pisałem wcześniej wykluczam. Cały układ turbina-IC oraz wszystkie wężyki miałem sprawdzane ciśnieniowo....(trochę się zawiodłem, bo liczyłem, że wymienię dziurawą rurę i wszystko już będzie załatwione...

    Wykluczasz nieszczelności ? - EGR ci się nie domyka. EGR, jak pisałem wyżej ma wpływ na masy powietrza.
    Co do przepływomierza, to faktycznie wygląda, że coś jest nie tak nawet biorąc pod uwagę ten EGR. Ciężko wnioskować czy jest to zabrudzenie czy elementy pomiarowe straciły swoje właściwości. Musisz go wyczyścić. Inaczej to będzie takie gdybanie co jest powodem. To 30 minut pracy. Tylko delikatnie...
    Zatkaj EGR, przeczyść przepływomierz i mam nadzieję, że będzie ok
    (Nie wiem czemu te pierwsze wykresy jakoś mi się rozjechały - może dla tego, że używam openoffice)
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 02-07-2012 o 14:32
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [145] przepływka jtd
    Utworzone przez 1990mb w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-06-2016, 20:19
  2. Obrotomierz zawyża (bardzo)
    Utworzone przez b0rn20wn w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-11-2014, 08:53
  3. przepływka czy nie ?
    Utworzone przez nester w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-03-2013, 20:33
  4. Przepływka
    Utworzone przez Cristofer w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 20-01-2012, 12:36
  5. Przepływka i LOG
    Utworzone przez Gopcio w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-04-2011, 14:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory