Przednie dolne i lewy tylny przeciw mgłowy,głowne bezpieczniki sa całe,może gdzies sa w innym miejscu, żarowki ok
Przednie dolne i lewy tylny przeciw mgłowy,głowne bezpieczniki sa całe,może gdzies sa w innym miejscu, żarowki ok
Witam. Pisząc o "głównych" bezpiecznikach pewnie masz na myśli te pod kierownicą. W Naszej belli bezpieczniki od świateł przeciwmgielnych są jeszcze przy lewym przednim nadkolu. W nowszych modelach dodatkowo za rurą dolotową. Te o których piszę są za lewą lampą tak jakby pod krawędzią błotnika. Małe czarne pudełeczko z symbolami m.in świateł przeciwmgielnych. Powodzenia.
1.Co do przednich świateł przeciwmgielnych :
- Sprawdź bezpieczniki i ich gniazda, czy na pewno mają styk.
- Sprawdź przekaźnik w skrzynce o której pisze kolega wyżej.
- Jeśli sprawne są elementy powyżej przejdź do pkt. 3
2. Co do tylnych świateł przeciwmgilenych:
- Sprawdź żarówkę
- Sprawdź gniazdo żarówki czy nie ma nalotu, rdzy itp
- Sprawdź wiązkę przewodów w klapie, szczególnie w miejscu przejścia z klapy do budy pod tą gumową osłoną
- Jeśli elementy powyżej są sprawne przejdź do pkt. 3
3. Uszkodzony masz moduł M45, tzw. sterownik świateł. Pozostaje jedynie kupno używki i wymiana.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
ok,ale wydaje mi się że gdy przekażnik był by walnięty podczas naciśnięcia guzika od przeciw mgłowych nie zapaliła by sie kontrolka,a ona sygnalizuje jakby zwyczajnie sie świeciły, no i tylna prawa zaróweczka jest oki a wszystkie inne nie świeca
Przekaźnik jest końcowym elementem wykonawczym wysterowywanym przez moduł M45 i akurat fakt sygnalizacji na włączniku nie ma z tym nic wspólnego (czy przekaźnik jest dobry czy nie).
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
wiec jutro wymieniam kostke
Mam podobny problem z tym, że - halogeny przednie nie świecą - wcześniej świecił tylko lewy, ale przestał, wymienione żarówki, jest prąd na kablach (12,15V) - światła brak. Jakieś pomysły?
No jak jest napięcie i żarówka sprawna to musi świecić. Może oprawka albo kostka zabrudzona i nie styka.
Hehe...przypomina mi się jak robiłem klientce ogrzewanie tylnej szyby w renault lagunie. Przycisk świecił, przekaźnik klepał, napięcie na kablach było a szyba nie grzała. Sprawdziłem przejście grzałki zatopionej w szybie - było ok. Jednak podłączając żarówkę do kabli przy szybie, pomimo faktu sprawdzania napięcia miernikiem, żarówka nie świeciła. Po rozkopaniu całej instalacji okazało się, że kostka wpinana w główny moduł sterujący, z którego odchodziły kable do ogrzewania tylnej szyby złapała luzy. Spowodowało to wytopienie gniazda i kiepski styk. Także napięcie było, ale duża rezystancja styku ograniczała prąd ,wydzielając przy tym duże ilości ciepła.
Spróbuj sprawdzić najpierw żarówki czy na pewno świecą (zdarzyło mi się kilka razy kupić żarówki z uszkodzonymi łączami do żarnika) podłączając bezpośrednio pod aku, a potem sprawdzić nawet żarówką 21W, czy po podpięciu bezpośrednio do przewodów dochodzących do halogenów zaświeci.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Do żarówek mam pewność - sprawdziłem i świecąmoże faktycznie kostki.. No nic popróbuje najpierw rozebrać halogeny i je wyczyścić bo jakiś debil założył je do góry nogami(!) i lubiły sobie popić wody a potem sprawdzę przewody.