Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Dziwna praca klimatyzacji

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    a pracują ci wentylatory na oby biegach bo przy takim ciśnieniu to już układ zabezpieczeń rozłącza sprężarkę. czy po wymianie osuszcza układ pracował normalnie? bo wydaje mi się że masz znów zapchany i stąd masz takie ciśnienie. moja rada zmień warsztat na serwis klimatyzacji a nie napełniaczy bo możesz sobie narobić tylko większych problemów bo jak jest zbyt mało czynnika to możesz sprężarkę zatrzeć.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  2. #12
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Wtrące swoje 3 grosze do wątku o ilości czynnika chłodniczego. Otóż będąc dziś w serwisie klimatyzacji Bosch na coroczny przegląd klimy i jakie było moje zaskoczenie jak miły Pan otworzył mi elektroniczny katalog boscha dotyczacy ilości czynnika do konkretnych marek i modeli samochodów, gdy moje oczy ujrzały coś takiego tj. od 97 do 01r. ilośc 650gram a pod spodem notatka z wykrzyknikiem UWAGA! po 2002r ilośc czynnika 500gram.

    Teraz szary człowieku bądz tu mądry z tych wszystkich katalogów jak jedne podają 650 inne 550, a jeszcze inne 500...
    Nabili mi 500g i wszystko działa jak należy, choc narazie zanotowałem najwyższa temp. zew. 25st.C, zobaczymy jak będzie przy 30st.C.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar semri
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Bydgoszczy
    Auto
    166 3.2 V6 Ti
    Postów
    948

    Domyślnie

    Taki link na forum się przewijał http://wollers.pl/daneklima/alfaromeo.htm , ale akurat po FL puste miejsce. Ja mam 650 bo tak chłodnicy mieli w katalogu, czy dobrze nie wiem, mi jakieś zimne powietrze leci po ok 1 min. W porównaniu z moim drugim autem (Civic 2007) gdzie chłód leci chwile po włączeniu klimy wypada blado.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    Eh...

    Przed chwilą byłem w sklepie. Jest 33stC na zewnątrz jadąc do sklepu klima działała, co prawda nie było super mroźne powietrze ale im bliżej do sklepu i dłużej jechałem to coraz chłodniejsze leciało. Natomiast wracając co chwila się rozłączała. Zgaduje że za duże ciśnienie było...

    O co chodzi? Możliwe że mam mocno zużytą chłodnicę klimy i przez to takie problemy?


    e:

    Presostat raczej dobry. Wcześniej przed zmniejszeniem dawki czynnika na maszynie Valeo pokazywało że pompuje do 25-26 bar i się rozłączało...


    e1:

    Czy praca klimy jest jakkolwiek powiązana z przekaźnikami 1 i 2 biegu wentylatora?
    Ostatnio edytowane przez creaf ; 01-07-2012 o 12:41
    Była: 156 1.9JTD SP3

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar radexon
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa 156 GTA SW
    Postów
    300

    Domyślnie

    Ja miesiąc temu napełniałem i trzymała. Ale teraz po miesiącu chłodzi słabiej,rura jest zimna co idzie po lewej stronie więc zakładam,że jest odczynnik.
    Podłączyłem pod kompa klime przez FESA a tam błędy takie jak:
    - silniczek recyrkulacji
    - sprężarka klimatyzacji


    Ale sprężarka się włącza ,połozenie łopatek zmienia się jak zmieniam nawiew na nogi itp więc to sprawne jest zakładam.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    Chyba trafiłem.

    Pojechałem na myjnie. W drodze klima przerywała na myjni starałem się solidnie zmoczyć chłodnicę(w wyścigówkach tak intercoolery przecie chłodzą) przy wyjeździe z myjni fala mroźnego powietrza

    Z zewnątrz mechanicznie chłodnica wygląda dobrze.

    Na ile mokra chłodnica jest sprawniejsza od suchej?

    Szukać innych przyczyn czy już znalezione?
    Była: 156 1.9JTD SP3

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar Garos
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Opel Astra III 1.7CDTI Caravan
    Postów
    858

    Domyślnie

    Ja też mam problem z klimą, rano działa bez problemu a kiedy jest auto nagrzane to się wyłącza, chłopaki z warsztatu powiedzieli, że prawdopodobnie rezystor opornik wentylatora który jest skorodowany i nie styka. Sprawdź jak u Ciebie on wygląda.


    ... a to moja historia AR : 155 2.0 TS, 164 3.0 V6, 166 2.4 JTD

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    Sztuka nówka założony 4 tygodnie temu.
    Była: 156 1.9JTD SP3

  9. #19
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał creaf Zobacz post
    Chyba trafiłem.

    Pojechałem na myjnie. W drodze klima przerywała na myjni starałem się solidnie zmoczyć chłodnicę(w wyścigówkach tak intercoolery przecie chłodzą) przy wyjeździe z myjni fala mroźnego powietrza

    Z zewnątrz mechanicznie chłodnica wygląda dobrze.

    Na ile mokra chłodnica jest sprawniejsza od suchej?

    Szukać innych przyczyn czy już znalezione?
    Chłodnicy raczej nie myj myjkami pod ciśnieniem, gdyż możej ją uszkodzic (lamelki) najlepiej mycie ręczne jakimś preparatem do myjek - pędzelek i jechane między lamelkami, ale też z wyczuciem, co by nic nie połamac. U mnie pomogło, ale miałem chłodnice zanieczyszczoną już w znacznym stopniu przez owady i glebe Brudu bylo co nie miara i troche czasu spędziłem na czyszczeniu.

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    W weekend ja przeczyszczę w ramach możliwości dostępu bez zdejmowania zderzaka.

    Niestety coś czuję że ona już dokonała żywotu Różnica w jej działaniu po polaniu wodą jest masakryczna :/
    Była: 156 1.9JTD SP3

Podobne wątki

  1. Dziwna praca sprężarki klimatyzacji.
    Utworzone przez Bolec-scnm w dziale 156
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post / autor: 30-10-2013, 20:01
  2. silnik szarpie autem , dziwna praca sprężarki klimatyzacji
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-05-2012, 20:36
  3. Dziwna praca turbiny
    Utworzone przez malin2k5 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-03-2012, 17:56
  4. Sporadyczna, dziwna praca V6
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 17:28
  5. [156] Dziwna praca 2.5 v6
    Utworzone przez radzzi2.5v6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-01-2008, 23:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory