Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Problemy z silnikiem JTS 2.0

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Italiano_Vero
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Brera 1750 TBi '10 + Alfa Spider 3.0 V6 24v '02, była Alfa GTV 2.0 JTS '03
    Postów
    104

    Domyślnie Problemy z silnikiem JTS 2.0

    Witam, od pewnego czasu dzieje się z moją GTVką (2.0 JTS) coś dziwnego. Wszystko zaczęło się ze dwa miesiące temu, kiedy podczas przyspieszania coś gdzieś puknęło i auto straciło moc, z pedałem w podłodze kręciło się max. do 3, 3.5 tysiąca. Zaświeciło się check engine, zatrzymałem się i "zrestartowałem" silnik; wszystko wróciło do normy, oprócz check engine, który wyłączył się po kilku godzinach. Nie ma to chyba związku z remontem jaki musiałem przeprowadzić kilka tygodni później - panewki... jak to w JTSach bywa. Wraz z nimi oczywiście korbowody (na szczęście wał tylko do polerowania) i masa innych pokrewnych części. Po naprawie wszystko śmigało idealnie, tylko check engine czasem świecił, czasem pulsował, a na komputerze wywalało błąd zapłonu na 4 cylindrze. W warsztacie stwierdzili że to może być wtryskiwacz - wymieniłem, ale problem nie zniknął. Postanowiłem zignorować kontrolkę i jeździć, zwłaszcza że wszystko fantastycznie chodziło. W końcu lampka sama z siebie przestała świecić i ogarnęła mnie radość, która trwała niestety tylko tydzień; stało się to o czym pisałem na początku, auto znów straciło moc i nie chciało zwiększać obrotów. Z pedałem w podłodze jadę 60-70 km/h. I tak na zmianę, auto ma moc, potem ją traci, znów jedzie normalnie i znów problem powraca. Myślałem że to przepływomierz, poczytałem o tym na forum, ale (check engine oczywiście świeci) komputer pokazuje całą listę błędów: przepustnica, brak zapłonu na 1 2 4 cylindrze, katalizator... Muszę jeszcze dodać, że doszły problemy z zapalaniem; Zdarza się, że po przekręceniu kluczyka silnik odpala, wchodzi na 2 tys. po czym gaśnie. Za drugim razem zawsze zapala.

    Ratujcie, co to może być? Przepływomierz? Macie jakieś pomysły?

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar maciey
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała / Czaniec
    Auto
    BYŁA: Alfa GT Q2 1.9 JTDm 2008 177KM 372Nm, jest RCZ
    Postów
    235

    Domyślnie

    Cytat Napisał Italiano_Vero Zobacz post
    auto znów straciło moc i nie chciało zwiększać obrotów. Z pedałem w podłodze jadę 60-70 km/h. I tak na zmianę, auto ma moc, potem ją traci, znów jedzie normalnie i znów problem powraca.
    Jest bardzo prawdopodobne, że silnik wchodzi w tryb awaryjny. To niemal książkowy przykład działania silnika sterowanego przez komputer po wejściu w tryb awaryjny. Najlepszym sposobem będzie odczytanie zapisanych błędów w ECU i odczytanie kodów, a potem sprawdzenie ich znaczenia chociażby w e-learnie.
    Jednak ja opisałem jedynie skutek, ale do przyczyny będzie musiał dojść kumaty mechanik.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    przepustnica, brak zapłonu na 1 2 4 cylindrze, katalizator...
    - chyba raczej wypadanie zapłonu, ale aż na tylu cylindrach.
    - jak masz czas to umówmy sie i podjedzesz pod most Milenijny, chętnie zobaczę te błedy.
    - jescze nie podłączałem V pod komputer.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Italiano_Vero
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Brera 1750 TBi '10 + Alfa Spider 3.0 V6 24v '02, była Alfa GTV 2.0 JTS '03
    Postów
    104

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi, może to faktycznie ten tryb awaryjny. Bubu, jeśli byłbyś chętny to mógłbym nawet dzisiaj podjechać, a jak nie masz czasu to na cotygodniowy w środę wieczorem się pojawię.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - daj znać jakby nie dali chłopcy radę w środę wieczorem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [147] Problemy z silnikiem
    Utworzone przez oosia w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-01-2015, 00:19
  2. [GTV] Problemy z silnikiem JTS 2.0
    Utworzone przez Italiano_Vero w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 14:52
  3. Problemy z silnikiem JTS 2.0
    Utworzone przez Italiano_Vero w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-07-2012, 15:16
  4. Problemy z silnikiem
    Utworzone przez AF156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-01-2012, 13:30
  5. Problemy z silnikiem
    Utworzone przez TOMAJ w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 12:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory