Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Temat: Automat za wcześnie zmienia biegi 4HP20

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    "Strzała" mi nic nie mówi podłącz się kablem do skrzyni i zobacz co w niej siedzi, ewentualnie zresetuj parametry adaptacyjne,
    Jednak bardziej bym stawiał na to, że masz coś co tłumi silnik i skrzynia nie kręci go w pełni
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  2. #12
    kapselek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    "Strzała" mi nic nie mówi podłącz się kablem do skrzyni i zobacz co w niej siedzi, ewentualnie zresetuj parametry adaptacyjne,
    Jednak bardziej bym stawiał na to, że masz coś co tłumi silnik i skrzynia nie kręci go w pełni
    Strzała to mój mechanik (jego nici z forum)

    A jak zresetować parametry adaptacyjne?

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    podłączyć się kabelkiem ze skrzynią i zrobić reset, FES chyba ma tę funkcję nie wiem jak z Alfaobd

    - - - Updated - - -

    łączyłeś się kiedykolwiek do czegokolwiek w sowim aucie??

    - - - Updated - - -

    jak masz kable z przełącznikiem 11/12 to ze skrzynią łączysz się tak sam jak z silnikiem lub airbagiem przez złącze obd II
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Kapselek tak jak pisałem wcześniej przejedz się na sporcie na gazie i na benzynie i zobaczysz różnicę, wskazówka od obrotów płynnie pnie sie w górę a tyłek wciska w fotel. Jesli tak nie jest to szukasz przyczyn. Przewertowałem mase manuali, rozbierałem skrzynię, przekładałem sterowniki, skrzynię, konwerter. Naprawdę masę czynników, o których pisałem wcześniej ma wpływ na pracę skrzyni bo jest sterowana elektronicznie a nie tylko hydraulicznie.
    Poza tym kiedys pisałem o "adaptacji". ZF4HP nie uczy się, ma wgrane kilka programów (pamięć flash eeprom), które wykorzystuje zależnie od stylu jazdy, obciążenia i warunków na drodze (to wszystko jak jedziesz na drive) - pracuje nieco inaczej niż skrzynki w amerykanach z overdrivem - jak chcesz mieć nad nią większą kontrolę to śmigaj na sporcie, nie musisz też zmieniać ręcznie, sama to zrobi tylko na wyższych obrotach.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    dokładnie ... skrzynia adaptacyjna ... niektórzy mówią samoucząca się ... ale prawda jest taka że tak jak klepin mówi jest kilka trybów na epromie i ona się przełącza między trybami i tyle ...

  6. #16
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    To dlaczego widzę różnicę w zachowaniu skrzyni po "self-adaptation reset"?

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Cytat Napisał feecle Zobacz post
    To dlaczego widzę różnicę w zachowaniu skrzyni po "self-adaptation reset"?
    A coś więcej?
    Jakim programem robiłeś?

    EDIT: opisz też procedurę bo może ten program wymazuje i wgrywa od poczatku. PS pamięć ROM służy tylko do odczytu, nie przyswaja wiedzy
    Ostatnio edytowane przez kelpin ; 04-07-2012 o 12:25 Powód: uwagi

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    a na czym ta różnica polega ?

  9. #19
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Zmienia biegi przy innych prędkościach obrotowych. Ogólnie zachowuje się inaczej. To są detale, które trudno opisać.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    A jakim programem robiłeś reset? AlfaOBD?

Podobne wątki

  1. Automat- przy jakich obrotach zmienia wam bieg ?
    Utworzone przez rkarol w dziale 166
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 17-09-2015, 19:42
  2. Alfa 147 Selespeed- głośno zmienia biegi
    Utworzone przez Szymi147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 14:47
  3. 4HP20 automat szarpie przy redukcji 3.0v6
    Utworzone przez Cossi86 w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 03-08-2013, 18:41
  4. Siłownik wysprzęglik sprzęgła automat 3.0 V6 4HP20
    Utworzone przez zgrad w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-09-2011, 16:38
  5. Strzelający automat 4HP20
    Utworzone przez Nikifor w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-02-2011, 11:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory