Wyjdzie. Pokazuje wtedy 1% otwarcia, a masy powietrza są zaniżone powyżej obrotów średnich. Odwrotnie jest na zaślepionym, gdzie masy będą za wysokie głównie na wolnych obrotach.
Wyjdzie. Pokazuje wtedy 1% otwarcia, a masy powietrza są zaniżone powyżej obrotów średnich. Odwrotnie jest na zaślepionym, gdzie masy będą za wysokie głównie na wolnych obrotach.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Niekoniecznie pokaże 1% otwarcia bo może być tak że ten bolec co wysuwa się z cewki się cofnie i będzie na liście danych 0% a w tej drugiej części egr ta blaszka się nie zamknie do końca przez jakiś syf ja miałem takie przypadki że było 0% otwarcia a egr był zablokowany w pozycji otwartej do takiego stopnia że auto nie chciało zapalić. Nie wiem czy wiesz o co mi chodzi ?? bys musiał rozkręcić Egr na dwie części tz oddzielić cewkę od tego elementu co przelatują przez niego spaliny. Co do przepływomierza to się zgodzę .
Tylko kolega nie przedstawił żadnych logów więc zaproponowałem aby sprawdził wizualnie
Pozdrawiam
Tutaj włąśnie jest zdjęcie rozebranego zaworu EGR
http://www.google.pl/imgres?q=egr+1....:0,s:134,i:136
Ostatnio edytowane przez thomson87 ; 12-07-2012 o 10:54
Nawet gdyby jakimś cudem coś się poknociło i nie było sygnalizacji otwarcie zaworu na 1%, to tak jak pisałem, będą spadki mas powietrza i spadki w doładowaniu. Warto też wspomnieć o dymieniu w momencie depnięcia.
Auto nie chciało zapalić nie z powodu otwartego EGR-a. EGR w momencie zapalania i do obrotów średnich jest otwarty. To przecież zasada jego działania.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
1.Co się pa poknocić pozycja egr jest obliczana na podstawie cewki a w tym drugim elemencie nie ma żadnego czujnika więc jak bolec się cofnie w cewkę to jest 0% a jak egr jest zasyfiony to tamta druga część ze sprężyną się może nie domknąć rozbierz sobie egr i zobacz jak działa to będziesz wiedział o co chodzi
2.tego jeszcze nie słyszałem .egr podczas odpalania jest zamknięty i to że auto nie chciało zapalić było na 100% przyczyną otwartego zaworu bo po wymontowałem był zablokowany w pozycji otwartej po wyczyszczeniu auto odpaliło od strzała i powtarzam to nie był jeden samochód z taka usterką. Ale skoro ty wiesz lepiej ze to nie egr był przyczyną to może powiedz co było przyczyna w skoro w kilku tych przypadkach była identyczna sytuacja.
3. Egr nie jest otwarty tylko podczas średnich obrotów możesz jechać na wysokich obrotach ale jak nie będziesz przyspieszał tylko jechał ze stała prędkością obrotową to egr też będzie częściowo otwarty. Egr zamyka sie tylko podczas przyspieszania i rozruchu.
Pozdrawiam
Witam Was wszystkich i dziękuje za zainteresowanie. Właśnie jestem po jeździe i wykonaniu wykresów. Wspomnę, że jak pierwszy raz pojawił się MCSF to diagnosta powiedział, że egr do przeczyszczenia, więc i tak zrobiłem. EGR był z zaślepką i trochę zasyfiony. Wyczyściłem i skręciłem ale już bez zaślepki i pojechałem na jazdę próbną, 4 - gaz potem 5 - gaz poza miast6em 150 i żadnego komunikatu MCSF. Aż do niedawna właśnie tak na 4 przy wyższych obrotach pojawił się komunikat i od razu znikł. Kupiłem kabel i o to jakie błędy Fes pokazał (już się z nimi zapoznaliście).
Teraz jak sprawdzam na postoju to Fes pokazuje egr 1% (nie umiem objaśniać danych dlatego zwracam się do Was o pomoc). Dzisiejsze wykresy z mas powietrza i doładowania:
i oczywiście po tym jak na 4 wcisnąłem gaz do dechy po chwili pojawił się MCSF i taki bład:
A więc co teraz Koledzy?
Masz przeładowanie.
Więc co mnie czeka i jak to mogę rozwiązać? Czyszczenie egr mogę sobie odpuścić?
Oj, wiem jak działa i wielokrotnie rozbierałem. Przecież pisałem. Tak, może coś się dostać pod zawór. I jeszcze raz piszę, że to spowoduje zmiany w logach mas powietrza i doładowania.
Co za bzdura !
EGR zamyka się na wyższych obrotach całkowicie. Wybacz i bez urazy, ale chyba nie masz pojęcia jak to działa. Naświetlę Ci to.
Oto mapa EGR i zobacz co się dzieje przy obrotach ponad średnie - EGR jest ZAMKNIĘTY (maksymalna wartość czystego powietrza). Przy okazji zobacz co jest z EGR podczas odpalania - jest OTWARTY.
- - - Updated - - -
Oj, i to ładne
2400 mBar jest limiter, a tutaj ponad 2500 poszło.
- - - Updated - - -
Dwa wyjścia. Albo jest zabrudzony overboost albo zapieczone są kierownice.
Gdzieś jest howto jak wyczyścić overbost. Jeśli to nie pomoże to musisz zdjąć turbinę i ją wyczyścić. Opis masz w mojej stopce.
Tylko jeśli się okaże, że to turbina, to nie daj się namówić na "rozruszanie" kierownic turbiny. Ja tak w Alfie syna zrobiłem i dmuchnęło około 3000 mBar (tyle w piku FES-a wyłapało, a ile wyło faktycznie ?), co skończyło sie pęknięciem głowicy między zaworami 2 i 3 cylindra i wydmuchaniem uszczelki.
Kurcze...cuoreventi byłem pewny, że to nie sprawa przeładowania. Ty to masz wyczucieCzapki z głów
![]()
Ostatnio edytowane przez @sdero ; 12-07-2012 o 17:56
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF