Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 47

Temat: MCSF - odczyt błędów - POMOCY

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Wyjdzie. Pokazuje wtedy 1% otwarcia, a masy powietrza są zaniżone powyżej obrotów średnich. Odwrotnie jest na zaślepionym, gdzie masy będą za wysokie głównie na wolnych obrotach.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #12
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Niekoniecznie pokaże 1% otwarcia bo może być tak że ten bolec co wysuwa się z cewki się cofnie i będzie na liście danych 0% a w tej drugiej części egr ta blaszka się nie zamknie do końca przez jakiś syf ja miałem takie przypadki że było 0% otwarcia a egr był zablokowany w pozycji otwartej do takiego stopnia że auto nie chciało zapalić. Nie wiem czy wiesz o co mi chodzi ?? bys musiał rozkręcić Egr na dwie części tz oddzielić cewkę od tego elementu co przelatują przez niego spaliny. Co do przepływomierza to się zgodzę .
    Tylko kolega nie przedstawił żadnych logów więc zaproponowałem aby sprawdził wizualnie
    Pozdrawiam

    Tutaj włąśnie jest zdjęcie rozebranego zaworu EGR

    http://www.google.pl/imgres?q=egr+1....:0,s:134,i:136
    Ostatnio edytowane przez thomson87 ; 12-07-2012 o 10:54

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Nawet gdyby jakimś cudem coś się poknociło i nie było sygnalizacji otwarcie zaworu na 1%, to tak jak pisałem, będą spadki mas powietrza i spadki w doładowaniu. Warto też wspomnieć o dymieniu w momencie depnięcia.
    Auto nie chciało zapalić nie z powodu otwartego EGR-a. EGR w momencie zapalania i do obrotów średnich jest otwarty. To przecież zasada jego działania.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #14
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Nawet gdyby jakimś cudem coś się poknociło i nie było sygnalizacji otwarcie zaworu na 1%, to tak jak pisałem, będą spadki mas powietrza i spadki w doładowaniu. Warto też wspomnieć o dymieniu w momencie depnięcia.
    Auto nie chciało zapalić nie z powodu otwartego EGR-a. EGR w momencie zapalania i do obrotów średnich jest otwarty. To przecież zasada jego działania.
    1.Co się pa poknocić pozycja egr jest obliczana na podstawie cewki a w tym drugim elemencie nie ma żadnego czujnika więc jak bolec się cofnie w cewkę to jest 0% a jak egr jest zasyfiony to tamta druga część ze sprężyną się może nie domknąć rozbierz sobie egr i zobacz jak działa to będziesz wiedział o co chodzi


    2.tego jeszcze nie słyszałem .egr podczas odpalania jest zamknięty i to że auto nie chciało zapalić było na 100% przyczyną otwartego zaworu bo po wymontowałem był zablokowany w pozycji otwartej po wyczyszczeniu auto odpaliło od strzała i powtarzam to nie był jeden samochód z taka usterką. Ale skoro ty wiesz lepiej ze to nie egr był przyczyną to może powiedz co było przyczyna w skoro w kilku tych przypadkach była identyczna sytuacja.
    3. Egr nie jest otwarty tylko podczas średnich obrotów możesz jechać na wysokich obrotach ale jak nie będziesz przyspieszał tylko jechał ze stała prędkością obrotową to egr też będzie częściowo otwarty. Egr zamyka sie tylko podczas przyspieszania i rozruchu.
    Pozdrawiam

  5. #15
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Witam Was wszystkich i dziękuje za zainteresowanie. Właśnie jestem po jeździe i wykonaniu wykresów. Wspomnę, że jak pierwszy raz pojawił się MCSF to diagnosta powiedział, że egr do przeczyszczenia, więc i tak zrobiłem. EGR był z zaślepką i trochę zasyfiony. Wyczyściłem i skręciłem ale już bez zaślepki i pojechałem na jazdę próbną, 4 - gaz potem 5 - gaz poza miast6em 150 i żadnego komunikatu MCSF. Aż do niedawna właśnie tak na 4 przy wyższych obrotach pojawił się komunikat i od razu znikł. Kupiłem kabel i o to jakie błędy Fes pokazał (już się z nimi zapoznaliście).
    Teraz jak sprawdzam na postoju to Fes pokazuje egr 1% (nie umiem objaśniać danych dlatego zwracam się do Was o pomoc). Dzisiejsze wykresy z mas powietrza i doładowania:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	powietrze.jpg
Wyświetleń:	125
Rozmiar:	76.5 KB
ID:	62130Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Doładowanie.jpg
Wyświetleń:	116
Rozmiar:	76.7 KB
ID:	62131
    i oczywiście po tym jak na 4 wcisnąłem gaz do dechy po chwili pojawił się MCSF i taki bład:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	blad P0235.jpg
Wyświetleń:	127
Rozmiar:	54.4 KB
ID:	62132
    A więc co teraz Koledzy?

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Masz przeładowanie.

  7. #17
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Więc co mnie czeka i jak to mogę rozwiązać? Czyszczenie egr mogę sobie odpuścić?

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał thomson87 Zobacz post
    to tamta druga część ze sprężyną się może nie domknąć rozbierz sobie egr i zobacz jak działa to będziesz wiedział o co chodzi
    Oj, wiem jak działa i wielokrotnie rozbierałem. Przecież pisałem. Tak, może coś się dostać pod zawór. I jeszcze raz piszę, że to spowoduje zmiany w logach mas powietrza i doładowania.

    Cytat Napisał thomson87 Zobacz post
    2.tego jeszcze nie słyszałem .egr podczas odpalania jest zamknięty i to że auto nie chciało zapalić było na 100% przyczyną otwartego.
    ...
    3. Egr nie jest otwarty tylko podczas średnich obrotów możesz jechać na wysokich obrotach ale jak nie będziesz przyspieszał tylko jechał ze stała prędkością obrotową to egr też będzie częściowo otwarty. Egr zamyka sie tylko podczas przyspieszania i rozruchu.
    Co za bzdura !
    EGR zamyka się na wyższych obrotach całkowicie. Wybacz i bez urazy, ale chyba nie masz pojęcia jak to działa. Naświetlę Ci to.
    Oto mapa EGR i zobacz co się dzieje przy obrotach ponad średnie - EGR jest ZAMKNIĘTY (maksymalna wartość czystego powietrza). Przy okazji zobacz co jest z EGR podczas odpalania - jest OTWARTY.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EGR.jpg
Wyświetleń:	119
Rozmiar:	181.0 KB
ID:	62138

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Masz przeładowanie.
    Oj, i to ładne
    2400 mBar jest limiter, a tutaj ponad 2500 poszło.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał gigi Zobacz post
    Więc co mnie czeka i jak to mogę rozwiązać? Czyszczenie egr mogę sobie odpuścić?
    Dwa wyjścia. Albo jest zabrudzony overboost albo zapieczone są kierownice.
    Gdzieś jest howto jak wyczyścić overbost. Jeśli to nie pomoże to musisz zdjąć turbinę i ją wyczyścić. Opis masz w mojej stopce.
    Tylko jeśli się okaże, że to turbina, to nie daj się namówić na "rozruszanie" kierownic turbiny. Ja tak w Alfie syna zrobiłem i dmuchnęło około 3000 mBar (tyle w piku FES-a wyłapało, a ile wyło faktycznie ?), co skończyło sie pęknięciem głowicy między zaworami 2 i 3 cylindra i wydmuchaniem uszczelki.

    Kurcze...cuoreventi byłem pewny, że to nie sprawa przeładowania. Ty to masz wyczucie Czapki z głów
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 12-07-2012 o 17:56
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Kurcze...cuoreventi byłem pewny, że to nie sprawa przeładowania. Ty to masz wyczucie
    Może też mieć chipa o którym nie wie, ale dosyć gdybania z mojej strony.

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Może też mieć chipa o którym nie wie, ale dosyć gdybania z mojej strony.
    Ale to by podniósł limiter i przy 2522 nie miałby MCSF-a. Chociaż różnie to jest...
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [146] Odczyt błędów ABS Za pomocą Migania kontrolki
    Utworzone przez czupi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-07-2013, 16:30
  2. Odczyt błędów w 166. Kod błyskowy?
    Utworzone przez piksio1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 11:05
  3. Odczyt błędów
    Utworzone przez nietyx w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-01-2011, 18:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory