Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: wspomaganie czy magiel ?

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie wspomaganie czy magiel ?

    Hej
    Mam pytanie do znawcow tematu: podczas manewrow zaraz po odpaleniu auta i manewrow na parkingu chwile przed zgaszeniem zauwazylem ze ciezko chodzi wspomaganie - zauwazalnie ciezej niz wczesniej (w zasadzie tak jakby wspomagania nie bylo w tych momentach), w trakcie jazdy chodzi normalnie bez oporu.
    Zastanawiam sie co to moze byc: pompa konczy zywot, magiel czy cos innego ? dodam ze nie mam wyciekow plynu, plyn byl wymieniany caly na czerwony moze dwa miechy temu, zbiorniczek p.w. wymieniony na pozmianowy, pompa nie halasuje, poziom plynu w normie.
    Dodanie gazu po odpaleniu srednio pomaga, paski alternatora i pompy byly wymieniane tez niedawno.
    Zatem wtf ?

    Nie jest to jakies super uciazliwe wystepuje tylko w tych momentach co napisalem tj po zapaleniu i chwile przed zgaszeniem podczas manewrowania kierownica - jednak wkurza mnie to mocno...

    Jesli to maglownica, czy sa jakies dobre zamienniki ktore warto rozwazyc ?
    Dodam ze regenerowane raczej nie wchchodza w gre, chyba ze jest jakies pewne zrodlo.

    Wlasnie doszedł kolejny objaw tj podczas manewrów lekkie zgrzytanie przy kręceniu kierownica ...
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 11-07-2012 o 16:25

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kaidrol
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    SO XXXXH
    Auto
    AR 159 sedan 1,9 8V 120km
    Postów
    90

    Domyślnie

    podłacze sie do tematu, czy lekkie chrupanie robiąc krótkie ruchy kierownicą to normalka, nie slychac zadnych dźwięków jedynie bardzo słabo czuć ten objaw??

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Maglownica
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaidrol Zobacz post
    podłacze sie do tematu, czy lekkie chrupanie robiąc krótkie ruchy kierownicą to normalka, nie slychac zadnych dźwięków jedynie bardzo słabo czuć ten objaw??
    To może być problem z tzw. "jabłkiem" któregoś z drążków kierowniczych...

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    maglownica? ale nie ma zadych luzow na kierownicy, prowadzi sie bardzo precyzyjnie, nie ma tez wyciekow, ograniczenie wspomagania wystepuje tylko podczas manewrow...

    jesi to magiel to bylby stuki chyba tez w trakcie jazdy a tu mamy tylko chrobot przy kreceniu kiera w trakcie postoju,
    ale do tego neipokojace ograniczenie wspomagania / co w efekcie daje b ciezko chodzaca kierownice w trakcie manewrowania
    w trakcie jazdy objawy nie wystepuja.

    Jesli to maglownica, czy warto regenerowac i czy zna ktos dobra firme w Wawie okolicach zeby to szybko zdaiagnozowali i zrobili ?
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 12-07-2012 o 07:33

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Takie rady to zawsze w pewnym stopniu wróżenie z fusów niemniej jednak ja miałem kiedyś podobne objawy w 156. Regeneracja magla pomogła, regenerować oczywiście, że warto, nowa kosztuje pewnie z 3-4 tysie.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jar.w
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW Q4 | 3.2 JTS 260KM | 2006
    Postów
    203

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    maglownica? ale nie ma zadych luzow na kierownicy, prowadzi sie bardzo precyzyjnie, nie ma tez wyciekow, ograniczenie wspomagania wystepuje tylko podczas manewrow...

    jesi to magiel to bylby stuki chyba tez w trakcie jazdy a tu mamy tylko chrobot przy kreceniu kiera w trakcie postoju,
    ale do tego neipokojace ograniczenie wspomagania / co w efekcie daje b ciezko chodzaca kierownice w trakcie manewrowania
    w trakcie jazdy objawy nie wystepuja.

    Jesli to maglownica, czy warto regenerowac i czy zna ktos dobra firme w Wawie okolicach zeby to szybko zdaiagnozowali i zrobili ?
    Yonash regenerował to on najlepiej się wypowie.
    Niestety mi też się wydaje, że to magiel choć na wszelki wypadek warto sprawdzić sprawność pompy wspomagania (a nuż ona daje opór) i luzy na drążkach (chociaż one raczej dawałyby stuki, a nie chrobotanie).
    AR 159 Sportwagon Q4 | 3.2 JTS 260KM | 2006r. - Bestia
    Była:
    AR 156 Sportwagon FL | 1.9 JTDm 140KM | 2003r. - Bella

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 150 KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    Ja też miałem problemy ze wspomaganiem, po długich namysłach postanowiłem wymienić magiel (na zregenerowany) i niestety było to pudło bo problem nie do końca został usunięty. Dopiero wymiana pompy (na nową) pomogła.

    Zróbcie sobie taki test. Na dużym placu/parkingu jedźcie z prędkością 10-15 km/h i zacznijcie gwałtownie kręcić lewo prawo, lewo prawo (takie szybkie kręcenie trochę w prawo i natychmiastowo odbijanie w lewo, potem znowu w prawo). Jeżeli w momencie robienia "zwrotu" - odbijania od lewej do prawej itd. stracicie na moment (1-2 s) wspomaganie lub nawet zatrzyma wam kierownicę to winna będzie właśnie pompa, a właściwie zaworek regulujący ciśnienie...

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    WItam a ten zaworek regulujący ciśnienie to gdzie jest?
    pozdrowionka

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 150 KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    On jest w samej pompie, już nie pamiętam dokładnie, ale chyba jest wkręcany czy jakoś tak. Rozmawiałem z 2 dużymi firmami regenerującymi pompy wspomagania i nie chcieli mi mojej pompy regenerować. Po prostu gniazdo, które znajduje się w korpusie pompy ulega uszkodzeniu i nawet nowy (zregenerowany) zaworek za chwile i tak się zatrze/uszkodzi.

Podobne wątki

  1. Wspomaganie
    Utworzone przez TriXter w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 10:37
  2. magiel cieknie :(
    Utworzone przez saxon01 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-07-2013, 16:59
  3. [159] wspomaganie
    Utworzone przez Danek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-04-2013, 19:59
  4. Wspomaganie
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-02-2010, 22:32
  5. Wspomaganie!!!
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-01-2010, 23:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory