Strona 7 z 14 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 137

Temat: Spalanie ... )

  1. #61
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    no i teraz wszystkich zaszokuje hamowanie silnikiem ni jak nie idzie do oszczędności benzyny. Wtryski sie nie zamykają a znacznie zmniejsza sie dawka benzyny. Wiec hamowanie oczywiście jest efektywniejsze, ale na zużycie benzyny nie ma wpływu

    teraz sprawa taka:
    jedziesz dajmy na 4biegu, masz obroty 3 tysi puszczasz gaz i hamujesz (to samo co wrzucic na luz)

    jedziesz ostro 4bieg, obroty 6 tysi hamujesz ostro, rzucasz 3bieg obroty znowu 6 tysi, następnie 2bieg i sytuacja powtarza sie i tak do wyhamowania (wręcz dużo więcej benzyny ci pujdzie )

  2. #62
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Strzala_1
    no i teraz wszystkich zaszokuje hamowanie silnikiem ni jak nie idzie do oszczędności benzyny. Wtryski sie nie zamykają a znacznie zmniejsza sie dawka benzyny. Wiec hamowanie oczywiście jest efektywniejsze, ale na zużycie benzyny nie ma wpływu

    teraz sprawa taka:
    jedziesz dajmy na 4biegu, masz obroty 3 tysi puszczasz gaz i hamujesz (to samo co wrzucic na luz)

    jedziesz ostro 4bieg, obroty 6 tysi hamujesz ostro, rzucasz 3bieg obroty znowu 6 tysi, następnie 2bieg i sytuacja powtarza sie i tak do wyhamowania (wręcz dużo więcej benzyny ci pujdzie )
    Oczywiście jeśli mówisz o samochodach starszej generacji (przed rokiem 1998) to zgadzam się w 100%, jednak nowsze samochody mają to rozwiązane troszeczkę inaczej i hamując silnikiem zmniejszasz zużycie paliwa, że już o klockach nie wspomnę

  3. #63
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał AR_33
    Cytat Napisał Strzala_1
    no i teraz wszystkich zaszokuje hamowanie silnikiem ni jak nie idzie do oszczędności benzyny. Wtryski sie nie zamykają a znacznie zmniejsza sie dawka benzyny. Wiec hamowanie oczywiście jest efektywniejsze, ale na zużycie benzyny nie ma wpływu

    teraz sprawa taka:
    jedziesz dajmy na 4biegu, masz obroty 3 tysi puszczasz gaz i hamujesz (to samo co wrzucic na luz)

    jedziesz ostro 4bieg, obroty 6 tysi hamujesz ostro, rzucasz 3bieg obroty znowu 6 tysi, następnie 2bieg i sytuacja powtarza sie i tak do wyhamowania (wręcz dużo więcej benzyny ci pujdzie )
    Oczywiście jeśli mówisz o samochodach starszej generacji (przed rokiem 1998) to zgadzam się w 100%, jednak nowsze samochody mają to rozwiązane troszeczkę inaczej i hamując silnikiem zmniejszasz zużycie paliwa, że już o klockach nie wspomnę
    Nie wiem jak rozumieć Wasze wypowiedzi, ale biorąc pod uwagę to, że mój "eksponat muzealny" został wyprodukowany przed 1998 r. więc nie ma to znaczenia (na zużycie paliwa) czy jadąc przykładowo te 80 km/h po prostu puszczę gaz i dojadę sobie na tej dajmy na to czwórce te 300-400 m do przeszkody, czy wrzucę na luz i się po prostu się dotoczę bez zbędnego balastu w postaci hamowania silnikiem ;//
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  4. #64
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    Nie wiem jak rozumieć Wasze wypowiedzi, ale biorąc pod uwagę to, że mój "eksponat muzealny" został wyprodukowany przed 1998 r. więc nie ma to znaczenia (na zużycie paliwa) czy jadąc przykładowo te 80 km/h po prostu puszczę gaz i dojadę sobie na tej dajmy na to czwórce te 300-400 m do przeszkody, czy wrzucę na luz i się po prostu się dotoczę bez zbędnego balastu w postaci hamowania silnikiem
    Teoretycznie jest tak jak napisałeś, jśli chodzi o spalanie to nie ma różnicy.
    Jednak patrząc na temat bardziej dogłębnie, należy wziąść pod uwagę takie czynniki jak bezpieczeństwo i zużywanie się materiałów eksploatacyjnych.
    Hamując silnikiem cały czas utrzymujesz wyższe obroty co pozwala na szybsze ruszenie oczywiście pod warunkiem, że nie dojdzie do całkowitego zatrzymania samochodu. No i hamowanie silnikiem poprawia skuteczność hamowania samo w sobie, a co za tym idzie wpływa na mniejsze zużycie klocków hamulcowych.

  5. #65
    BlueR
    Gość

    Domyślnie

    A mój dawny nauczyciel z fizyki mówił że,
    - silnik cieplny zuzywa sie najbardziej podczas zapalania ( brak smarownia przez nanosekundy , róznica i skoki temperatur itd. itp. )
    - zuzywa się podczas hamowania hamulcami ( bedąc na biegu ), bo "sztucznie" hamuje sie obroty silnika, powstaja naprężenia,momenty gwałtowniejsze niż przy wytracaniu
    predkości
    - temp. przy np. 6000 obrotów a 2000 jest rózna ( niewazne, że nie wielka ale tam materiał pracuje przy duzym obciażeniu, cisnieniu i temp. ) co w mikroskali w miare upływu lat wpływa na zwiekszona eksploatacje silnika i elementów.
    ..... ja tam raczej sie z tym zgadzam.

  6. #66
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał BlueR
    A mój dawny nauczyciel z fizyki mówił że,
    - silnik cieplny zuzywa sie najbardziej podczas zapalania ( brak smarownia przez nanosekundy , róznica i skoki temperatur itd. itp. )
    - zuzywa się podczas hamowania hamulcami ( bedąc na biegu ), bo "sztucznie" hamuje sie obroty silnika, powstaja naprężenia,momenty gwałtowniejsze niż przy wytracaniu
    predkości
    - temp. przy np. 6000 obrotów a 2000 jest rózna ( niewazne, że nie wielka ale tam materiał pracuje przy duzym obciażeniu, cisnieniu i temp. ) co w mikroskali w miare upływu lat wpływa na zwiekszona eksploatacje silnika i elementów.
    ..... ja tam raczej sie z tym zgadzam.
    Ilu ludzi tyle zdań jak zwykle :wink:

    Teoretycznie masz rację...jednak ja w praktyce smigam już od wielu latek i ciągle ta samą techniką, na różnych autkach, mój ojciec również (jakieś 30 latek za kierą :mrgreen: ) i zawsze uczył mnie zeby wykorzystywac hamowanie silnikiem...ja mu wierzę

    Poza tym gdzieś czytałem ze skrzynia biegów jest smarowana rozbryzgowo i jeżdżąc na luzie doprowadzamy do szybszego zuzycia skrzyni biegów...Poprawcie mnie jesli się mylę...

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  7. #67
    Użytkownik Świeżak Avatar talar44
    Dołączył
    11 2007
    Auto
    Była AR 146 TI, AR 147 1.6 TS,AR GT 2.0JTS, jest AR Giulia Q4 2.0
    Postów
    69

    Domyślnie

    Tez uważam, że hamowanie silnikiem ma duży wpływ na eksploatację auta i osobiście stosuje tą technikę a na zuzycie paliwa nie narzekam
    talar44/AR 146 2.0ti/AR 147 1.6TS/ AR GT 2.0JTS/ AR Giulia 2.0 Q4

  8. #68
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfamaniak156

    Poza tym gdzieś czytałem ze skrzynia biegów jest smarowana rozbryzgowo i jeżdżąc na luzie doprowadzamy do szybszego zuzycia skrzyni biegów...Poprawcie mnie jesli się mylę...

    Pozdrawiam
    Nie ma to żadnego wpływu na smarowanie skrzyni, ponieważ skrzynia w trakcie jazdy czy na luzie czy na biegu ciągle pracuje.

    Skrzynie można podzielić tak jakby na dwie części, nie wiem jak to wytłumaczyć fachowo, tak jakby jedna cześć jest napędzana przez silnik, druga przez koła w trakcie jazdy. Może ktoś na forum potrafi to dokładnie przedstawić żeby każdy zrozumiał.

  9. #69
    GregZPL
    Gość

    Domyślnie

    moj 2.0 Twin Spark spala po miescie okolo 10.5-11 litrow na 100 przy normalnej jezdzie, przy megaemeryckiej udalo sie zejsc ponizej 10 ale to katorga... wole juz wlac te 2 litry wiecej na 100 i sie nie meczyc
    po trasie 8-9 przy dosc ostrym deptaniu

  10. #70
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał GregZPL
    moj 2.0 Twin Spark spala po miescie okolo 10.5-11 litrow na 100 przy normalnej jezdzie
    Widze że to norma dla jednostki 2.0...dokładnie tyle samo pije moja Alfa...

    Na trasie przy średnio oszczędnej jeździe bierze koło 8,5 ale chyba jak na ciężkawą nogę to nie dramat

    Czeka mnie długa trasa w wakacje, zobaczymy ile po autostradkach weźmie...


    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

Podobne wątki

  1. Spalanie na ISC a spalanie gazu
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 22:28
  2. [GTV] GTV-ka spalanie
    Utworzone przez kuba18nh w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 77
    Ostatni post / autor: 27-09-2011, 20:03
  3. spalanie 155 2.0 TS 8v
    Utworzone przez Gregu155 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-02-2011, 01:06
  4. [164] Spalanie AR 164
    Utworzone przez konradward w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-06-2009, 20:30
  5. [155] Spalanie V6
    Utworzone przez wasyl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 05-05-2009, 18:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory