Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: Pytanie laika o zawory i ciśnienie w cylindrach w V6

  1. #21
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    jest: 159 sw 1.9 jtdm 8v by TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, były: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
    Postów
    236

    Domyślnie

    Właśnie dzwonili z serwisu. Auto gotowe. Wyniesie mnie ta zabawa 550zł. Jest to koszt:
    - diagnostyka
    - regulacja rozrządu
    - wymiana świec
    - wymiana uszczelki dekla
    - czyszczenie układu dolotowego i kolektora ssącego

    Zaraz idę po samochód. Mechanik powiedział, że po ustawieniu rozrządu nie tłucze się nic, ale jest ciut nerwowy silnik na wolnych obrotach ( blokady nie są ori jak się okazuje+ nowe świece. Zawory przeżyły, kompresja wygląda tak:
    1 cyl: 14.7
    2 cyl: 14.6
    3 cyl: 15
    4 cyl: 14.9
    5 cyl: 15
    6 cyl: 14.7

    Winny całości zamieszania- źle wyregulowany napinacz. Jakimś cudem nowe świece sprawiły, że przestawiło rozrząd bo auto się ,,odmuliło". Rozrząd okazał się sam w sobie w stanie jaki deklarował mi poprzedni właściciel- ma nie więcej niż 8 tys od roboty.

    Tyłek uratowany, bo w poniedziałek Budapeszt muszę zrobić a w piątek jadę na wybrzeże by wrócić do Krakowa i potem do Zamościa, więc auto się nieco najeździ przez okres wakacyjny.

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Powiedzmy ze 2 garnek troche odbiega od reszty ale trzyma sie coalosci wiec nie bedzie zle. Napinacz mogl ktos zaslabo naciagnac bo jak wiadomo w 156 dojscie do niego jest tragiczne ... wiec uznali ze jest dobre a czasami to zamalo Powodzenia!
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    jest: 159 sw 1.9 jtdm 8v by TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, były: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
    Postów
    236

    Domyślnie

    Te garnki są mi wypominane przez tych mechesów co wizyta, bo w nowej serii 5, którą robili ( 14 tys km przebiegu!) auto ma od 10,5 do 13 rozbieg. Już się nie mogę doczekać- uciekam. Cena wydaje się być uczciwa. Wymienili też w tej kwocie czujnik wałka rozrządu - zapomniałem dopisać. Panowie- Drogo? Jak nie to podam adres dla krakowiaków jeśli też mi nic nie ,,spaprali".

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to fajnie, że wszystko skończyło się dobrze.
    A my mamy kolejny dowód na to, że mechanicy często za słabo napinają napinacze i potem dochodzi do kolizji nowych rozrządów.

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Wydaje mi sie ze dosc niska cena jesli wszystko zrobili jak nalezy tylko dziwi mnie bo napisales ze wymienili czujnik walka i uszczelke/ uszczelki na deklach a koszt nowych to polowa calej ceny :> wiec cos troche tu smierdzi no chyba ze dali uzywki albo nie napisales ze dales im swoje czesci :>
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #26
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    jest: 159 sw 1.9 jtdm 8v by TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, były: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
    Postów
    236

    Domyślnie

    Auto w domu.

    Co do części - części były moje. Uszczelki kosztowały mnie po 80zł za stronę a za kpl. świec NGK dałem 200zł. Czujnik kosztował 172zł.

    Co do robocizny:

    - badanie endoskopowe silnika+ diagnostyka komputerowa
    - wymiana czujnika wałka rozrządu
    - wymiana świec
    - wymiana uszczelek pokryw zaworowych
    - ustawienie rozrządu
    - czyszczenie kolektora ssącego+ układu dolotowego ( woleli przedmuchać, aniżeli by miało coś w środku siedzieć i wpaść)
    - kasacja błędów+ kolejna diagnostyka komputerowa

    To wszystko kosztowało 550zł. Serwis BMW na ul. Szczecińskiej w Krakowie.

    Co do jakości usługi i szczęśliwego zakończenia sprawy. Pogadaliśmy sobie dłużej na temat rozrządu. Ocenili, że muszę go mimo wszystko wymienić za jakieś 10-15 tys, bo choć nowy to był tak spartolony, że głowa mała. Śruby były powkręcane od rolek na sztukę, napinacz całkowicie źle ustawiony i poobrabiane pilnikami różne rzeczy. Widać, że robota niefachowa choć wykonana. Starali się naprawić co się dało, ale dotychczasowy montaż się na nim odbił i lepiej zrobić dla spokoju. Rozrząd był przestawiony ,,na farta", bo kilka stopni więcej i gwarantowany byłby armagedon w głowicy. Zawory przeżyły. Auto chodzi bardzo ładnie, silnik stwierdzam, że pracuje ładniej niż gdy kupiłem auto.

    Na + jest także to, że z grubsza obmyli zasyfione olejem rzeczy w silniku.
    Na malutki minus jest fakt, że nie wszystko poskręcane zostało tak jak trzeba, ale przyznali wprost, że ja auto rozkręcałem ( prawda) a nie oni i nie wiedzieli gdzie niektóre rzeczy mają iść, tak więc puszeczka od wiązki kompa jest do moich kompetencji.

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar monialisano1
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    SĘDZISZÓW
    Auto
    ALFA ROMEO 166 2.0 TS 2000R
    Postów
    44

    Domyślnie

    no cena stosunkowo niska, jak to mówią o włos od katastrofy

  8. #28
    Użytkownik Embrion Avatar joker83
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Warszawa-Grchw :)
    Auto
    Była : Alfa Romeo 156 2.5 V6 1998r Jest: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SW 2002
    Postów
    9

    Domyślnie

    Dobrze że wszystko się skończyło po twojej myśli. Co do ceny to tez wydaje mi się,że nie drogo policzyli.Aż się zastanawiam teraz jaka u mnie jest sytuacja z napinaczem. Poprzedni właściciel już trochę przejeżdził po wymianie rozrządu,chyba czas tam zajrzeć.

Podobne wątki

  1. [159] Jaki powinno być prawidłowe ciśnienie w cylindrach Alfa Romeo 159
    Utworzone przez pepe998 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-03-2018, 09:32
  2. Ciśnienie w cylindrach
    Utworzone przez mariokowal27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 13:44
  3. [146] Za wysokie ciśnienie w cylindrach
    Utworzone przez scyzorsw w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-05-2011, 18:04
  4. [GTV] GTV V6 Turbo - słabe ciśnienie na cylindrach - czeka mnie remont?
    Utworzone przez tomason2 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-08-2010, 18:31
  5. [33] nie równe ciśnienie w cylindrach
    Utworzone przez dosman w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-10-2008, 06:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory