Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: [156] Rozerwany pasek alternatora???? groźne??

  1. #11
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    Z tego co wiem nie ma możliwości kupiena samej rolki napinacza, trzeba - niestety- wymienić cały napinacz. Pamiętam, że jak mi padło łożysko w rolce, to kupowałem cały napinacz. Koszt w normalnym sklepie z częściami do alfy we Wrocławiu około 180 zł, ale szukaj - może jest już możliwość kupienia samej rolki z łożyskiem.
    Powodzenia.
    Rolkę już dawno kupiłem lecz nie wymieniłem z powyższego powodu. Chciałem kupić napinacz lecz sprzedawca sam mi zaproponował samą rolkę by było taniej Kosztowała 53zł a większa rolka prowadząca 63zl

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No proszę - to znaczy, że dałem się niepotrzebnie skroić - pamiętam jak dziś, że pytałem w sklepie o rolkę, ale poinformowano mnie, że są tylko całe napinacze - to było jakieś 2 lata temu.

  3. #13
    moniczka_23_wwa
    Gość

    Domyślnie

    Cześć!!

    Musze wymienić pasek wielorowkowy i chce to zlecić koledze.

    I tak:
    1) Czy napinacz to to kółeczko bez rowków? :-)
    2) Czy luzuje się go pchając klucz w stronę kabiny auta?
    3) Czy ciężko idzie?
    4) Czy zostaje w tej pozycji, czy się cofa bardziej i jest ciężko nowy pasek założyć?
    5) Czy w ogóle wymiana jest „ciężka”? :-)
    6) Na coś jeszcze trzeba zwrócić uwagę? :-)

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli kolega ma trochę pojęcia to wymieni pasek bez problemów. Napinacz ma kółeczko bez rowków (to mniejsze) bo jest jeszcze drugie kółeczko bez rowków ale większe bo to jest rolka.
    Oczywiście, że jak pasek zostanie zdjęty to sprężyna spowoduje cofnięcie się całego napinacza. Niech kolega przygotuje sobie dobry klucz 15 mm - najlepiej oczkowy bo sprężyna jest dość mocna - kluczem tym działamy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
    Zwrócić uwagę należy na to, w jaki sposób pasek jest założony, żeby potem nie było problemów - najlepiej przed zdjęciem paska narysować sobie schemat.
    Powodzenia

  5. #15
    moniczka_23_wwa
    Gość

    Domyślnie

    Witam!

    Już po wymianie, a więc podzielę się obserwacjami z wymiany paska wielorowkowego.
    Potrzebujemy: pasek wielorowkowy, klucz 15, przedłużka do klucza (rurka) i dwóch kolegów jeśli nie robimy tego sami, lub kolegę jeśli robimy sami. ;-)

    Ktoś mi mówił, że trzeba demontować nadkole i dostać się tam od jego strony, ale jest to zupełnie niepotrzebne.

    Zatem:
    Gasimy silnik ( ), otwieramy maskę, kluczem zahaczamy o napinacz (mała rolka, bez rowków, jedno z najgłębiej schowanych), instalujemy przedłużkę na kluczu. Potem wszystko ciągniemy do góry, w stronę kabiny i maski silnika, rolka się cofa – zdejmujemy pasek. Potem wołamy kolegę. Nakładamy nowy pasek na rolki, w ostatniej fazie kolega ociąga rolkę, my zakładamy pasek… dokładnie nie wiedziałam tego etapu. ;-)

    Całość trwa… 10 minut!!! :-)

Podobne wątki

  1. Pasek od alternatora
    Utworzone przez PAKO11 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-06-2011, 00:24
  2. Pasek alternatora 1.9 jtd
    Utworzone przez 156_sw w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-05-2011, 18:37
  3. Pasek do alternatora itp.
    Utworzone przez kamien007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-09-2009, 13:43
  4. [145] Pasek alternatora
    Utworzone przez r0bertos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-08-2009, 12:40
  5. [155] Pasek od alternatora
    Utworzone przez wysiolbn w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory