Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: 166 2.0 ts Wybuch gazu

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Skoro gazownicy twierdzą, że sekwencja nie ma prawa wystrzelić, to normalnego użytkownika nie interesuje, czy powodem wystrzału i była wada instalacji LPG, czy też układu elektrycznego samochodu.
    Jest to zwykłe wprowadzanie klienta w błąd, a potem unikanie odpowiedzialności i wykręcanie się sianem, gdy klient wraca z rozwalonym kolektorem.
    Moim zdaniem prawda jest taka, że sekwencja do minimum ogranicza ryzyko wystrzału, ale nie eliminuje całkowicie tego ryzyka w przypadku awarii np. elementów wysokiego napięcia. Szkoda tylko, że przeciętny użytownik najczęściej nie jest tego świadomy.

  2. #22
    ufty
    Gość

    Domyślnie

    Dla świętego spokoju wymógłbym montaz klapek antystrzałowych zawsze to tańcze niż nowy kolektor

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał ufty
    Dla świętego spokoju wymógłbym montaz klapek antystrzałowych zawsze to tańcze niż nowy kolektor
    Niestety - jak dobrze strzeli, to żadne klapki w plastikowym kolektorze nie pomagają. Ja miałem zamontowane 4 gwizdki, ale i tak rozwaliło kolektor, więc potem dodałem jeszcze 3 gwizdki i 1 klapę - to też nic nie pomogło i znowu mi go rozwaliło - to się wkurzyłem i wymieniłem na metalowy.
    No ale może w sekwencji wybuchy nie osiągają aż takiej siły, więc montaż upustów mógłby coś dać - trzeba tylko zastosować dobre jakościowo klapy, żeby czasami silnik nie ciągnął lewego powietrza.

  4. #24
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wojsaw
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Kołbaskowo/Szczecin
    Auto
    AR 166 3.0 V6
    Postów
    205

    Domyślnie

    Dzięki za wsparcie moralne jutro odbieram swojego Romka od gazownika sam doszedł do wniosku że zamontuje 4 gwizdki i nowe świece . Z jego zachowania wynika że to jego wina jest zbyt miły.Romek był gotowy już dzisiaj ale kazałem jemu pojeździć na gazie. Jutro napiszę co powie gaziarz.

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wojsaw
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Kołbaskowo/Szczecin
    Auto
    AR 166 3.0 V6
    Postów
    205

    Domyślnie

    Przepraszam że nie pisałem wcześniej ale gazownik nie wymyślił nic nowego :
    1- chyba świece,
    2- chyba przewody,
    3- chyba olej spod pokrywy zaworów,
    4- niemam zielonego pojęcia nigdy sekwencja nie strzeliła ,
    Wymienił kolektor ,świece,uszczelkę pod pokrywą zamontował 4 gwizdki ,przeczyścił przepustnicę, chyba zmniejszył dawkę gazu ,modlił się gdy odpalał .
    Mój wydatek 350 zł za kolektor.

  6. #26
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał g.fu
    Zmienne fazy rozrządu sterowane są przez variator faz i żaden gazownik tam łap nie pcha. Chodziło mi raczej o znalezienie możliwych przyczyn wystrzału. Pewne jest, że bezpośrednią przyczyną wystrzału było zebranie się palnej mieszanki w kolektorze. I teraz chodzi o to, żeby ustalić dlaczego się tak stało. Jedną z przyczyn może być usterka instalacji gazowej lub wadliwy jej montaż( np. zawieszenie wtryskiwacza gazowego w pozycji otwartej, brak odcinania wtrysku gazu mimo pracy na benzynie etc.).
    Dobrze Grześku kombinujesz, jedyna możliwość strzału, przy wtrysku LPG przy odpaleniu po postoju to nazbieranie się gazu w kolektorze na skutek popuszczającego wtryskiwacza [częsta usterka już po niewielkim przebiegu kiepskich jakościowo a stosowanych w 90% instalacji wtryskiwaczy Valtek/Rail], druga możliwość wada reduktora a raczej jego membrany który po zgaszeniu auta poprzez króciec podciśnienia upuszcza wolniutko gaz w kolektor ssący.

    Zostaje jeszcze do przemyślenia stan głowicy, widywałem auta w których na zimno potrafiły się "przycinać" zawory z racji przytartych "szklanek" ale w raczej nowej Alfie aby to miało miejsce raczej ktos bez oleju musiałby pojeździć...

    pzdr. Grzesiek

Podobne wątki

  1. Wybuch wału transaxle ( Giulietta 1.6 )
    Utworzone przez Stefan116 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-03-2012, 00:09
  2. wybuch intercoolera - gwizd turbo
    Utworzone przez fuszbejns w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-11-2011, 16:06
  3. [155] wybuch kolektora.
    Utworzone przez laska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 21:39
  4. Wybuch gazu
    Utworzone przez Lukasz A. w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-08-2008, 19:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory