Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: luz na półosi

  1. #1
    bssadzi
    Gość

    Domyślnie luz na półosi

    witam wszystkich!
    zwracam się do was z prośbą o pomoc odnośnie półosi w mojej belli 147 jtdm 140km 2003r, a mianowicie od pewnego czasu jak jeżdze strasznie szumi z przednich kół (ciężko określić czy z jednego bo hałas się rozchodzi po aucie że radia nie słychać) ale podejrzewam że to oponki letnie. Ale jest inny problem. jak jadę po nierównościach dochodzi na razy stukot z lewego koła. Na początku myślałem że to wahacz bo ok 2-3 lat nie wymieniałem i postanowiłem zajrzeć pod spód i namierzyłem luz na półosi lewej. Osiowy jest ale to normalne na szklankach i jest również poprzeczny ok 0,5mm co mnie zdziwiło. rozebrałem półoś i dyfer gdyż luz jest na półsi wchodzącej w dyfer (ta część w kształcie kielicha). luzu nie da się skasować ponieważ nie jest on na łożyskach, tylko pomiędzy półosią a dyfrem. Więc zwracam się do was z prośbą o pomoc. może ktoś miał taki przypadek lub się orjętuje czy wystarczy wymiana półosi, czy to jest już wybity luz w dyfrze i półosi i wywiany wymagają obydwa podzespoły?
    za pomoc z góry dziękuję
    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Szum to raczej łożyska, półoś stuka (przy ruszaniu, przyspieszaniu, hamowaniu silnikiem, skręcaniu) i lubi wibrować (czuć po całej budzie) przy wyższych prędkościach podczas przyspieszania...

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Bartol
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    291

    Domyślnie

    zacznij od przełozenia opon na inne ja wymianilem u siebie lozysko (243zl po upustach) i dalej wylo okazało sie ze opony , a lozysko jak zaczyna wyc to w jedna strone jak bedziesz skrecal bedzie wylo bardziej a w druga strone bedzie cichło

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Szum, to w większości przypadków "ząbkoane" opony. Jednak najczęściej się to zdarza na tylnej "wleczonej" osi. Podczas sezonowej zmiany opon przekłada się tył do przodu aby to trochę wyrównać. Jeśli długo się tego nie robi, to występuje nagłe zaskoczenie i panika, że łożyska szumią Ząbkowanie jest wyczuwalne pod ręką. Czuć, że kręcące się koło podczas wyważania po przyłożeniu ręki ma jakby ostre zęby piły. Jak jest bardzo ząbkowana opona, to to po prostu widać nawet na założonych kołach. Tym bardziej czuć po przejechaniu ręką.
    Najprostszy sposób likwidacji ? Rozglądnąć się czy w okolicy nie grasuje straż miejsca Trochę oleju pod koła i dajemy maxa Po takim zabiegu powinno wszystko się wyrównać. Drugi sposób, to po prostu z tym jeździć. Z czasem się to wyrówna. Przy czym czas jest zależny od stylu jazdy kierownika. Trzeci - ponoć są warsztaty, które przetaczają koła. Ale nie wiem, bo nie korzystałem z takiej usługi.

    Co do drugiej sprawy, to stukot raczej nie będzie od luzu półosi. Może poducha amorka ? Może jednak gumy stabilizatora, bo to dość częsty przypadek ?
    Jaki to dźwięk ? Głuchy ? Metaliczny ?
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #5
    bssadzi
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za zainteresowanie tematem. Też stawiam na opony. poczytałem troszkę o ząbkowaniu opon i prawdopodobnie szum to sprawa opon. łożysko wykluczam ponieważ nie ważne czy jadę prosto czy skręcam szum jest taki sam. pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    47

    Domyślnie

    Ewentualnie może być luz na maglownicy, półoś bym wykluczył.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    Ja przesiadałem się z 15 cali na 17... 15 zimowe więc szum był niemiłosierny, liczyłem więc że po zmianie na letnie się wyciszy....a jest głośniej no ale cóż... albo ma wyglądać albo ma wygodnie jeździć

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Hm jakoś ciężko mi w to uwierzyć... Jakoś mam 17 i nic mi nie szumi. Może to nie wina opon.


  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    Cytat Napisał Avari Zobacz post
    Hm jakoś ciężko mi w to uwierzyć... Jakoś mam 17 i nic mi nie szumi. Może to nie wina opon.
    To że masz 17 które nie szumią to nic nie znaczy Mogą szumieć i 15 przy niektórych bieżnikach. Na 17 jest to bardziej prawdopodobne bo zazwyczaj opona jest szersza...co nie oznacza ze pewnie.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Za szum odpowiada m. in. rodzaj bieżnika, ciśnienie, rodzaj materiału i oczywiście ząbkowanie. Czy to jest 14-tka, 17-tka czy 18-tka, to mało ważne.
    Proponuję założyć slicki. One nie maja poprzecznych rzeźbień, więc szumieć nie będą
    Lub pozostać przy wyjściu - coś za coś.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [GTV] luz na półosi
    Utworzone przez romeo69 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 13:27
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 18:45
  3. Uszczelniacze półosi
    Utworzone przez ssman122 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 20:29
  4. Zakup półosi
    Utworzone przez Revol84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-09-2010, 22:13
  5. simering na półosi
    Utworzone przez xander83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-08-2010, 07:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory