Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 40

Temat: Tarcze i klocki hamulcowe firmy GTR

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    nie ma w aso nie występują ... można spróbować dociąć coś ... nie chce mi się zdejmować koła i wyjmować klocków ale spytam kolegi może ma coś luzem w swoich zasobach ...

    znalazłem w necie manual i widok blaszek

    - - - Updated - - -

    niestety takich mamy wspaniałych mechaników w kraju ... większość to partacze i cwaniacy ... aby szybciej, aby taniej, jak na to patrzę do dosłownie gonię z pałą nie jestem lubiany wśród serwisantów ... stoję nad łbem i marudzę ... ale to jedyny sposób żeby poznać budowę swojego auta jeśli się samemu nie dłubie i pozwala zachować wszystkie części, podkładki, zapinki w całości, wieszaczki, zaślepki i inne duperele które w głowach mechaników rodzą tylko frustracje i pytania po co to tu jest ? ale ktoś wymyślił ? ja pier.... co za patent ... to są ciągłe narzekania tych łosi
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wheel23_brakepad_12-or.jpg
Wyświetleń:	301
Rozmiar:	26.9 KB
ID:	60756   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wheel23_brakepad_14-or.jpg
Wyświetleń:	221
Rozmiar:	28.4 KB
ID:	60757  
    Ostatnio edytowane przez blackalfa166 ; 29-06-2012 o 07:37

  2. #32
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    dzięki bardzo! postaram się rozpykać ten temat... w życiu bym nie podejrzewał, że tam coś jeszcze powinno być!
    a teksty bardzo trafnie zacytowałeś :>
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    kurcze no to rzeczywiście, klocki już wchodzą z pewnym oporem a z tą blaszką to już w ogóle, teraz podziel się tym manualem.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  4. #34
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    @blackaLfa166 tak czytam i czytam o tych hamulcach i się zastanawiam, czy wziąłeś wogóle pod uwagę, że większość tych naszych AR166 ma już swoje lata (jakby nie patrzeć najmłodsze mają 5 lat) i te podkładki antywibracyjne (tak to się fachowo nazywa), jeśli wykonane były z metalu ( stosowano różne materiały) to już dawno ruda je skonsumowała. Na większości markowych klocków hamulcowych, które zakładam u siebie i innych są już ponaklejane takie podkładki antywibracyjne ze specjalnej włókniny. Nie ma ich tylko na klockach, które posiadają sprężyste zaczepy wchodzące w cylinderek. Jaki więc sens stosowania dodatkowej wkładki, chyba tylko taki aby móc bardziej dojechać klocek.
    Częściej za to spotykam się ze zjawiskiem, że flansze (metalowe podstawy) klocków nawet markowych, są tak niechlujnie docięte na prasie, że nie chcą wejść nawet w nowe zaciski. Trzeba je wtedy potraktować pilnikiem, a w ekstremalnych sytuacjach szlifierką, bo inaczej pomimo wciśnięcia ich w prowadnice, nie będą się poruszać i w większości przypadków się zagotują po pierwszym hamowaniu.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #35
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Częściej za to spotykam się ze zjawiskiem, że flansze (metalowe podstawy) klocków nawet markowych, są tak niechlujnie docięte na prasie, że nie chcą wejść nawet w nowe zaciski. Trzeba je wtedy potraktować pilnikiem, a w ekstremalnych sytuacjach szlifierką, bo inaczej pomimo wciśnięcia ich w prowadnice, nie będą się poruszać i w większości przypadków się zagotują po pierwszym hamowaniu.
    no właśnie! pierwsze klocki zgrzałem przez to... drugie zeszlifowałem za mocno i przez to STRASZNIE piszczały... teraz mam Ferrodo DS Performance (tanie nie są..) i też musiałem je dopasować, ale robiłem to już bardzo ostrożnie
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  6. #36
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    niestety takich mamy wspaniałych mechaników w kraju ... większość to partacze i cwaniacy ... aby szybciej, aby taniej, jak na to patrzę do dosłownie gonię z pałą nie jestem lubiany wśród serwisantów ... stoję nad łbem i marudzę ... ale to jedyny sposób żeby poznać budowę swojego auta jeśli się samemu nie dłubie i pozwala zachować wszystkie części, podkładki, zapinki w całości, wieszaczki, zaślepki i inne duperele które w głowach mechaników rodzą tylko frustracje i pytania po co to tu jest ? ale ktoś wymyślił ? ja pier.... co za patent ... to są ciągłe narzekania tych łosi [/QUOTE]

    potwierdzam te zaślepki i ten nadmiar śrubek...... to ich po prostu przerasta. a później to pieprzenie ,że po tylu latach to belle trzeszcza i świergolą , no pewnie jak każda wizyta u mechaniora to kilka nie wkręconych na miejsce śrubek ,podkładek zaślepek ku....a zajeba.....m .

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Blaszki oryginalne brembo sa z blachy nierdzewnej
    Takze nic ich nie zje :-)
    Kazdy klocek oryginalny ma stylu tkanine ale ona sama nie daje rady blaszka dziala jak sprezyna rozklada sile okraglego tloczka na cala powierzchnie klocka. Bez niej tloczki wbijaja sie w ta tkanine - mate doslownie sie do niej kleja i klocek nie pracuje jak powinien kiedy tloczek sie cofa klocek podaza przyklejony z nim a tak nie powinno byc klocek powinien caly czas przylegac do tarczy a ta sprezysta blaszka wlasnie to powoduje.

    Ja nie mam problemow z upchnieciem tego tak jak nigdy nie mialem problemu z wlozeniem klocka DS Performance

  8. #38
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    Blaszki oryginalne brembo sa z blachy nierdzewnej
    Takze nic ich nie zje :-)
    Kazdy klocek oryginalny ma stylu tkanine ale ona sama nie daje rady blaszka dziala jak sprezyna rozklada sile okraglego tloczka na cala powierzchnie klocka. Bez niej tloczki wbijaja sie w ta tkanine - mate doslownie sie do niej kleja i klocek nie pracuje jak powinien kiedy tloczek sie cofa klocek podaza przyklejony z nim a tak nie powinno byc klocek powinien caly czas przylegac do tarczy a ta sprezysta blaszka wlasnie to powoduje.

    Ja nie mam problemow z upchnieciem tego tak jak nigdy nie mialem problemu z wlozeniem klocka DS Performance
    1. Nie wiem jak w alfie, bo nie mam tych blaszek i żadnych problemów z tego powodu, ale jak wymieniałem klientowi w imprezie STI (nie muszę mówić jakie tam są hamulce) to zdziwiłbyś się jak ta nierdzewka pięknie wyglądała - rozsypała się w ręku. Klocki miały dość grubą mata antywibracyjną (zdejmowane nie miały wogóle) i zgodnie z życzeniem właściciela hamulce zostały złożone bez tych blaszek - problemów nie zgłasza, pomimo upływu kilku miesięcy.

    2. Ta tkanina jest właśnie po to, aby cylinderki wbiły się klocki i dzięki temu zapobiegały drganiom klocków. Ma to trzymać klocek identycznie jak w przypadku klocków z potrójnym zaczepem sprężystym wkładanym do cylinderka.

    3. Kolejna sprawa - cylinderek po puszczeniu hamulca cofa się o wartość ułamek mm (milimetra), dając tylko klockowi szczelinę powietrzną pomiędzy nim a tarczą. Jeśli klocek przylegałby cały czas do tarczy to byś go spalił i zagotował przy okazji wszystko dookoła. Natomiast gdyby cylinderek cofał się więcej (oczywiście jest jeszcze delikatnie cofany przez powstałe ciśnienie powietrza pomiędzy tarczą a klockiem, ale to są szczątkowe wartości), to życzę powodzenia podczas gwałtownego hamowania. Miałbyś sytuację opisywaną jako wpadający pedał hamulca i branie hamulcy pod sam koniec.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #39
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Maateusz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo
    Postów
    226

    Domyślnie

    Zalozylem nowe tarcze zimmermann sport i do tego klocki EBC Grenn i tak piszczy ze masakra czemu ? Juz mam dosc wrrr;/ To jakie klocki mam zalozyc do tych tarcz ?

  10. #40
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    ja zauważyłem u siebie że piszczy tylko prawa przednia strona, popsikałem jakimś smarem w sprayu po elementach zacisku (nie po tarczy) i na jakiś czas pomaga, będzie trzeba sprawdzić zacisk
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

Podobne wątki

  1. Tarcze hamulcowe + klocki
    Utworzone przez MyPPx w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-04-2014, 06:56
  2. [146] Doradzić! Jakiej firmy klocki i tarcze?
    Utworzone przez Maryjane w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 10:15
  3. klocki i tarcze hamulcowe..
    Utworzone przez sobi112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-06-2011, 20:51
  4. tarcze hamulcowe+klocki
    Utworzone przez luj666 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-12-2010, 18:38
  5. TARCZE HAMULCOWE + KLOCKI
    Utworzone przez crazybiczes w dziale 156
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 22-01-2008, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory