Odświeżam temat.
Wymieniłem overboosta na nowy i szarpanie jest dalej
Jak wcześniej jet napisane wypiełem przepływkę, zrobiłem kilkanaście km - zero szarpania, podpiełem przepływkę i szrpanie powróciło.
Czy przepływka jest do wymiany ?
Odświeżam temat.
Wymieniłem overboosta na nowy i szarpanie jest dalej
Jak wcześniej jet napisane wypiełem przepływkę, zrobiłem kilkanaście km - zero szarpania, podpiełem przepływkę i szrpanie powróciło.
Czy przepływka jest do wymiany ?
https://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=2379156 1.9 JTD 8V 2005 http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1757
159 1.9 8V JTDm 2008 DPF out 136 KM 320 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=872
159 2.4 JTDm 2006 DPF out+ wirus 229KM 520 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1287159 2.4 JTDm 210KM Ti 2008 DPF,EGR out+wirus https://drive.google.com/folderview?...2s&usp=sharingGiulia 2.2 JTDM
Podpiełem pod kompa i przepływka ok. Ale w międzyczasie zatankowałem z innej stacji i szarpanie zmniejszyło się w znacznym stopniu. Dolałem środek do czyszczenia wtrysków i zobaczymy co będzie.
https://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=2379156 1.9 JTD 8V 2005 http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1757
159 1.9 8V JTDm 2008 DPF out 136 KM 320 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=872
159 2.4 JTDm 2006 DPF out+ wirus 229KM 520 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1287159 2.4 JTDm 210KM Ti 2008 DPF,EGR out+wirus https://drive.google.com/folderview?...2s&usp=sharingGiulia 2.2 JTDM
A ciekaw jestem czy ktos zainteresowal sie czujnikiem temperatury paliwa ???Uszkodzony,powoduje bledne odczyty i nieprawidlowy dobor mieszanki,w konsekwencji czego rowniez moze dochodzic do tego typu efektow...
Nr.15
https://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=2379156 1.9 JTD 8V 2005 http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1757
159 1.9 8V JTDm 2008 DPF out 136 KM 320 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=872
159 2.4 JTDm 2006 DPF out+ wirus 229KM 520 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1287159 2.4 JTDm 210KM Ti 2008 DPF,EGR out+wirus https://drive.google.com/folderview?...2s&usp=sharingGiulia 2.2 JTDM
Ja chcialem i to nawet bardzo.Problem w tym ze przy 2.4 w tym miejscu na ktore wskazuje EPER...wcale go tam niema,a jest zaslepiony.Niech zyje wloska dokumentacja technicznaAle w ELEARnie jest i chyba nawet procedura sprawdzania tego cuda
- - - Updated - - -
Nawet makaroniarz ktory tego urzadzonka szukal razem ze mna w mojej Alfie ...zglupialSzukalismy w najnowszym EPER i tez lipa.Podejrzenie padlo na czujnik zawartosci wody w paliwie,znajdujacy sie pod filtrem.Ze wzgledu na to ze zwyklego wychodza tylko dwa kable.U mnie zas 4.Wiec byc moze jest to tam.Choc EPER na to nie wskazuje
- - - Updated - - -
Podobno niektore modele mialy go montowane w tym kolektorze ... 2
Ja u siebie wreszcie doszedlem do ladu.Wbrew pozorom chociaz EGR mialem wymieniany stosunkowo niedawno na nowy,ponownie do niego zagladnalem.Majac na uwadze poprzednie doswiadczenie,gdzie doslownie po przejechaniu 1500km Alfa wywalila check engine.Zatarty EGR.Teraz nawet nie pamietam jak dlugo go mialem i znow padl na pysk.Po wymianie na nowy,wszelkie dolegliwosci ustaly.Zniknelo szarpanie,dlawienie sie itp.Przy okazji wyczyscilem tez map sensor-tak dla zasady,tez byl juz troche zasyfialy
Co ciekawe na starym EGR az tak duzo tego nagaru niema.Lecz pojedzilem troche z podlaczonym kompem,bledow zero ale cos mi ta praca EGR nie dawala spokoju...niby sie otwieral ,zamykal.Lecz nie tak jak trzeba.No i znow jest TiP ToPZałącznik 64245Załącznik 64246Załącznik 64247Tak wiec od dzis na pokladzie zagoscil EGR nr.4...ciekawe na jak dlugo
- - - Updated - - -
Jedno co jest pewne to to ze osprzet spod znaku Pierburg to SZMELC
- - - Updated - - -
Co rowniez mnie zastanawia to ze na foto 3 jest to widoczne pomiedzy srubami,jakgdyby nastapilo rozszczelnienie EGR,jest jakby przydymiony.W porzednim rowniez tak bylo.Jakby go rozdymalo ???
Mam podobne szrpanie, a dokładnie tak towygląda:
jadę sobie normanie przyspieszami zaczyna szarpaćm, jak dodam gazu szrpie niemiłosiernie, nastepnie redulcja bieg nizej i wszystko jest ok. Dodatkowo wyłączył mi się tempomat i nie dło się go juz włączyć. Za chwilę zaczą dopalać się dpf. Po zgaszeniusilnika i odpaleniutempomnat działa. Oco chodzi? Samo szarpanie bez innych objawów wystepuje dość często. Przepływka do około 3000 obrotów daje odczyt taki jak docelowy ale powyżej tych obrotów zatrzymuje się odczyt na około 600-700 a docelowe ma byc nawet 1200 ( bw aso mówili, że ma tak być). Egr niedawno wymieniany ale nie chodzi w całym zkresie (zamyka się do 4%, a otwiera do niecąłych 100%)
Juz nie mam zdrowia do tego szrpania HELP.
Moze powroc do poczatkowPrzyjzales sie wszystkim laczeniom na dolocie-rury szczelne???Przeplywka skas odbiera bledne dane
Cześć
Jakieś 2 tyg temu zaczęło mi się ślizgać sprzęgło( kilka razy na 5 biegu podczas około 100 km trasy). Zaraz po zauważeniu wymieniłem kompletne sprzęgło + koło dwumasowe. Pierwsze kilka dni po wymianie spokój. Dziś podczas jazdy na zimnym silniku podczas delikatnego przyspieszania słychać dziwny klekot(charczenie -nie wiem jak to można jeszcze nazwać) jakby metal uderzał o metal. Po przejechaniu około 2-3 km objaw ustaje ale za to przy przyciśnięciu ostro gazu tak przy 1.5 tyś obrotów auto bardzo wolno się zbiera a jak już osiągnie 2 tyś. to zaczyna się trząść( aż czuć wibracje) i tak do około 2.3 tysiąca obrotów. Powyżej jedzie normalnie. Wskazówka od turbo zachowuje się jak przed wystąpieniem objawów czyli normalnie ładuje. EGR mam zaślepiony całkowicie, korekty wtrysków też w normie.
Wie ktoś może co to może być