Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: Wycena Alfy podczas likwidacji szkody

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rafał Zobacz post
    na 100 poszkodowanych tylko 4 sie zna na przepisach. warto dochodzic swojego /.
    Święta prawda!
    Dzięki wszystkim za udział w dyskusji, a przede wszystkim za uświadomienie co do praw poszkodowanego. Z braku czasu podpisałem ugodę na zaproponowaną kwotę. Drzwi i zderzak w stanie prawie idealnym kupiłem na a.... Ponieważ nr lakieru był taki sam jak u mnie, przezbroiłem szybę, podnośnik, tapicerkę, zamek i tysiąc śrubek itp. drobiazgów. Drzwi i zderzak na aucie, pozostaje jeszcze naprawa boku. Lakiernik krzyknął 300 zł. Koszt szkody wyniósł mnie z lakiernikiem 700 zł nie licząc mojej pracy.

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    , pzu korzysta z innego kalkulatora.
    PZU korzysta z eurotaxu tylko eurotax przygotowuje dla PZU inne cenniki kosztów naprawy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał molten Zobacz post
    ,akurat Rzecznika to wszyscy maja w branzy w glebokim powazaniu. Co najwyzej mozna probowac pisac do KNF.
    Nie wiem skąd masz taką wiedzę ale jesteś w błędzie. U mnie samo poinformowanie PiZeJu o tym że w sprawę włączam Rzecznika Ubezpieczonych zaskutkowało dopłatą 800 zł przy kosztach naprawy 8000.
    Zresztą nie ja to wymyśliłem. Wspierał mnie znajomy likwidator, który pisał mi pisma i podpowiadał drogę postępowania. A jestem skłonny założyć że jego wiedza i doświadczenie w tym temacie jest niebo większe niż nasze.

    A KNF nie ma nic do likwidacji szkody. Dopóki ubezpieczyciel przestrzega przepisów finansowych to KNF nic nie robi. KNF ma w życi klientów. To nie ich działka.

    I jeszcze jedno, tak tytułem złotej myśli: Ignorantia iuris nocet.
    Ostatnio edytowane przez CodeMaker ; 04-08-2012 o 08:41

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    PL
    Auto
    były 147 ts i 156 jtdm
    Postów
    74

    Domyślnie

    skad? z doswiadczenia. pracuje w likwidacji i to od wielu lat. Rzecznik nie posiada zadnych mozliwosci sankcyjnych w przeciwienstwie do Komisji.

    co do programow wyceny- nikt niczego nie musi specjalnie przygotowywac dla zadnej firmy. program ma mase roznych parametrow zmiennych (typu optymalizacja czesci zamiennych itp). jak jest stosowany to zalezy juz tylko i wylacznie od strategii przyjetej przez TU.

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał molten Zobacz post
    skad? z doswiadczenia. pracuje w likwidacji i to od wielu lat. Rzecznik nie posiada zadnych mozliwosci sankcyjnych w przeciwienstwie do Komisji.

    co do programow wyceny- nikt niczego nie musi specjalnie przygotowywac dla zadnej firmy. program ma mase roznych parametrow zmiennych (typu optymalizacja czesci zamiennych itp). jak jest stosowany to zalezy juz tylko i wylacznie od strategii przyjetej przez TU.
    Jak już pisałem, u mnie włączenie w sprawę RU poskutkowało dopłatą. I jak już pisałem KNF nie ma nic do likwidacji. Musiałbyś wykazać nieprawidłowości finansowe żeby się zainteresowali.

    Natomiast co do eurotaxu ja znam to od źródła. PZU dostaje od eurotaxu inne cenniki.

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    PL
    Auto
    były 147 ts i 156 jtdm
    Postów
    74

    Domyślnie

    pls, nie pisz pierdol jak nie pracowales w tym obszarze, bo w taki sposob kraza po internecie rozne ciekawe famy.

    pierwszy lepszy przyklad z brzegu masz tu bip.knf.gov.pl/pliki/kary_KNF_17-7-12_tcm6-27121.pdf , badz tu http://www.gu.com.pl/index.php?optio...cze&Itemid=106

    i skonczmy OT bo to juz nie dotyczy problemu

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał molten Zobacz post
    pls, nie pisz pierdol jak nie pracowales w tym obszarze, bo w taki sposob kraza po internecie rozne ciekawe famy.

    pierwszy lepszy przyklad z brzegu masz tu bip.knf.gov.pl/pliki/kary_KNF_17-7-12_tcm6-27121.pdf , badz tu http://www.gu.com.pl/index.php?optio...cze&Itemid=106

    i skonczmy OT bo to juz nie dotyczy problemu
    Po pierwsze, jakbyś czytał uważnie wcześniejsze posty to byś wiedział że przez pięć lat pracowałem przy ubezpieczeniach komunikacyjnych. Tworzyłem oprogramowanie dla callcenter i działu likwidacji szkód i dobrze poznałem procesy biznesowe. Do tego dochodzi wiedza z rozmów z likwidatorami już na stopie bardziej prywatnej, więc coś tam wiem. Sam też przechodziłem pałowanie się o ubezpieczenie i dobrze na tym wyszedłem.

    A jak już podajesz linki to sam je najpierw przeczytaj. Nie ma tam słowa o ukaraniu towarzystwa za zaniżanie wypłacanych sum czy nieuczciwe wyceny. Wszystkie kary nakładane na towarzystwa dotyczyły uchybień informacyjnych, głównie odnośnie UFG i KNF. Z raz chyba tylko ukarali za nie poinformowanie w terminie o tym że komuś nie przysługuje odszkodowanie. (Popraw mnie jeżeli coś przeoczyłem ale nie chciało mi się tego zbytni zgłębiać)
    Ale nie to jest przedmiotem dyskusji. Nam chodzi o to jak odzyskać od ubezpieczyciela to co nam się należy. Jak już psałem, w kwestii nieuczciwych, zaniżonych wycen KNF nie kiwnie palcem. Zostaje droga sądowa i w tym przypadku RU może nas wesprzeć. Opinia rzeczoznawcy współpracującego z RU ma dla sądu duże znaczenie. Co więcej, włączenie w sprawe RU daje ubezpieczycielowi sygnał że nie zamierzamy dać się zbyć byle czym. To też stanowi wartość dodaną. Włączenie w spraw RU nic nas nie kosztuje, a może pomóc. Z organów które mają nas chronić jest jeszcze UOKiK, ale oni działają jeszcze bardziej topornie od RU i pojedyńczy człowiek raczej niewiele od tej instytucji uzyska, lepiej pisać skargi zbiorowe, ale w przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych jest raczej trudne.

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    PL
    Auto
    były 147 ts i 156 jtdm
    Postów
    74

    Domyślnie

    widze ze musi byc czarno na bialym:
    http://blog.irdirect.pl/ubezpieczeni...-odszkodowania

    Rozumiem ze jako informatyk masz wieksza wiedze ode mnie likwidatora ze stazem wiekszym niz te wielkie 5 lat? gratuluje

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Nie widzę związku między zaniżeniem wypłat dla powodzian a zaniżeniem wycen wartości pojazdu i kosztów naprawy. Jeżeli pokażesz mi czarno na białym że KNF kiedykolwiek interweniował w sprawie zaniżenia wycen w szkodach komunikacyjnych to przyznam Ci rację.

    Natomiast co do doświadczenia, to spotkałem się z likwidatorami którzy podkładali się w tak oczywisty sposób że aż trudno uwierzyć. Sam dysponuję korespondencją od likwidatora PZU który wypisywał takie bzdury że przykro było czytać i finalnie i tak musiał się z tego wycofać.
    Więc nie deprecjonuj mojej wiedzy i mojego doświadczenia nie dysponując jednoznacznymi dowodami na poparcie swoich twierdzeń.

Podobne wątki

  1. Wycena szkody z OC Alfa Romeo GT
    Utworzone przez lisekgt w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-12-2013, 08:36
  2. Wycena szkody .
    Utworzone przez bartekalfa166 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-10-2012, 13:49
  3. [145] wycena szkody...
    Utworzone przez rogal137 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 31-10-2010, 17:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory