Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Elementy układu wydechowego

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    mazowieckie/łódzkie
    Auto
    AR 147 1.6TS 105KM
    Postów
    212

    Domyślnie Elementy układu wydechowego

    Witam,

    muszę wymienić tłumik końcowy i złącze elastyczne. Puszka już zupełnie przeżarta, urwała się z tyłu. Kupię zwykły końcowy POLMOSTRÓW, zresztą nie widzę zbytniego sensu w inwestowanie w droższe. Do tego dochodzą wieszaki.

    Natomiast ważniejsza sprawa to łącze elastyczne, które też trzeba wymienić. Jakie są jego wymiary? Nie mam kanału, ale coś tam pomierzyłem, wyszło mi: średnica rury 50mm, długość elementu w oplocie 200mm. Myślę, że zamówię u nich http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=11666820 , ale potrzebuję znać długość całego elementu elastycznego. Widać, że coś tam było robione i nie wiem jaką dobrać długość.

    Także: jakie są wymiary złącza elastycznego?

  2. #2
    sabotage
    Gość

    Domyślnie

    Nie pamiętam jakie są wymiary tego złącza elastycznego, ja kupiłem to coś http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-...502051728.html jest nieco dłuższe od oryginalnego ale zakładając, że i tak stary musisz wyciąć i wspawać nowy to nie ma znaczenia ... reszta pasuje jak ulał.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    mazowieckie/łódzkie
    Auto
    AR 147 1.6TS 105KM
    Postów
    212

    Domyślnie

    Kurczę, ale właśnie to jest dziwne. Są jedno złącze na allegro do 147 http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-...499780166.html , ale właśnie jest owalne. A jak wczoraj zajrzałem i lekko pomacałem rurę, wydawało mi się że jest właśnie okrągła.

    Czy standardowe rury od wydechu są okrągłe czy owalne? Bez kanału nie mam możliwości dokładnej inspekcji elementu;p

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Oryginalne złącze w 120 i 150 konnej 147 jest owalne.. ale w 105 mogło być okrągłe rzeczywiście bo rura podkolektorowa jest inna.. bo masz jeden katalizator pod kolektorem i jak patrzę w eper to złącze elastyczne okrągłe jest.. a jak jest wersja 120 i 150 koni to są dwa katalizatory pod kolektorem i złączę elastyczne jest szersze owalne (spłaszczone) wtedy..
    Ostatnio edytowane przez wheelerwasp02 ; 07-08-2012 o 12:46
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    mazowieckie/łódzkie
    Auto
    AR 147 1.6TS 105KM
    Postów
    212

    Domyślnie

    Ano właśnie, rzeczywiście. W eperze jest różnica, i faktycznie wydaje się, że te rury są ogrągłe w przekroju.

    No nic, jednak idzie zmiana planów, narazie załatwie sam tłumik końcowy, żeby autko było na chodzie, a złącze elastyczne ogarnę później.

    W sumie jest ono w jednym miejscu lekko czarne, gościu mówił, że możliwe że troszkę puszcza, ale jako że sam dokładnych pomiarów nie zrobię, oddam to potem do normalnego tłumikarza i niech załatwi sprawę

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    mazowieckie/łódzkie
    Auto
    AR 147 1.6TS 105KM
    Postów
    212

    Domyślnie

    Ok, żeby dokończyć: łącznika elastycznego nie wymieniłem(jeszcze), ale widzę, że rury są okrągłe, także oddam to kiedyś to tłumikarza i nie powinno być problemów.

    Wymieniłem za to tłumik końcowy, jak się okazało tamtego już prawie nie było urwał się przy puszce z tyłu(co ciekawe praktycznie to nie hałasowało), także trzeba było coś z tym zrobić. Kupiłem zwykły Polmostrów i nowe gumy. Za dużo kosztują inne tłumiki, a nie zależy mi specjalnie na dzwięku czy czymś takim.

    Sam tłumik dwukrotnie pomalowałem przed wspawaniem czarną farbą wysokotemperaturową w spreju - tak, żeby ta wielka pucha kryła się jednak pod zderzakiem. Może dodatkowo coś to pomoże na korozję, ale tego nie jestem pewien. Końcówkę zostawiłem tak jak była, czyli chromowaną.

    Poprosiłem, aby w miarę możliwości podciągnąć tłumik do góry, żeby tak beznadziejnie nie wisiała ta pucha. Udało się zrobić jakieś 3cm, więcej już by ocierał/obijał.

    Także ogólnie nie wygląda to źle, ładnie podciągniety, pucha na czarno, nowe gumy. Na pewno dużo lepiej, niż było.

    Jeśli chodzi o dźwięk zmian nie zauważyłem, ale nie wiem też jaki był wstawiony wcześniej(oryginał czy też jakiś zamiennik).

Podobne wątki

  1. Modyfikacje układu wydechowego (AR 146 1.9 JTD)
    Utworzone przez Pexer w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-04-2015, 19:35
  2. [146] Wymiana układu wydechowego
    Utworzone przez esco1982 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-12-2014, 14:45
  3. Budowa układu wydechowego w 147 JTD 16V
    Utworzone przez Vivaldi w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-05-2014, 09:55
  4. Średnica układu wydechowego
    Utworzone przez ArtiGTA w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-09-2013, 16:37
  5. DZWIEK układu wydechowego
    Utworzone przez franz w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-03-2009, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory