Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Zwariowalem (uszczelka pod glowice)

  1. #1
    Prysu
    Gość

    Domyślnie Zwariowalem (uszczelka pod glowice)

    Silnik po kolizji z tlokami z paska zjechane około 10 zębów Alfa 147 (podobno 1.6 120km jest wariator) rok 2001

    a wiec oddalem do naprawy glowice wszystko wyczyscilem itp odebralem zakupilem uszczelke pod glowice ale tu problem stara uszczelka ma okolo 3 mm a ta ktora kupilem ma 0.49 mm ide do sklepu i pytam pana o co chodzi a on do mnie ze poprzedni wlasciciel musial wymienic silnik ze grubsze uszczelki byly montowane do 156 niezrozumialem postanowilem poradzic sie was co o tym myslicie przeszukalem forum i od rana nie znalazlem nic na ten temat dlatego zakladam nowy temat

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michael145m
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Żory, Kietrz
    Auto
    ALFA ROMEO 145 1.4 ts
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cześć może ktoś robił coś z silnikiem i planował głowice przez to zastosował grubszą uszczelke a by uniknąć spalania stukowego.

  3. #3
    Prysu
    Gość

    Domyślnie

    jasne ale grubsza o 3 mm ? gdzie sa numery silnika ?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michael145m
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Żory, Kietrz
    Auto
    ALFA ROMEO 145 1.4 ts
    Postów
    90

    Domyślnie

    numery sa bite na wysokosci kolektora wydechowego z prawej strony musisz to dobrze oczyścić bo miejsce z numerami będzie zardzewiałe

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Złocieniec, zachodniopomorskie
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,6 TS 120 KM, 2002
    Postów
    24

    Domyślnie

    ja tez miałem taki problem tylko moja stara miała grubość 1,8 mm. a wciskali mi 0,49 mm. ja swoją dostałem bez problemu.ja silnik mam od swojej 147 a nie od 156 a była złożona na grubszej uszczelce

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    newbridge ie
    Auto
    159sw 2.4jtdm po sofciku ;)
    Postów
    636

    Domyślnie

    To wszystko dodatkowo zalezy od producenta uszczelki. Niektorzy wytwarzaja wzmacniane 3 warstwowe i wtedy sa grubsze.

  7. #7
    Prysu
    Gość

    Domyślnie

    a jakie będą następstwa jeśli założę uszczelkę 0,49 mm ?

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Są różnice w silnikach 1.6.
    W 156 masz dwa silniki 1.6 gdzie paski sie np rozrządu różnią etc więc sprawdz jaki masz dokładnie silnik u siebie
    CF2 a CF3 również różni się 1.8 i 2.0 ale w 147 nie ma takich różnic przy 1.6.ewentualnie 105Hp i 120 Hp

  9. #9
    Daniel36
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Prysu Zobacz post
    a jakie będą następstwa jeśli założę uszczelkę 0,49 mm ?
    Jak założysz taką uszczelkę to zwiększysz stopień sprężania, głowicę można splanować do pewnego stopnia (znaki na płaszczyźnie, fachowcy od obróbki wiedzą gdzie są i raczej wspomnieli by że już limit jest przekroczony) a więc są dwie możliwości: 1 wzrośnie moc 2 spadnie moc(spalanie stukowe, a przy większej prędkości obrotowej silnika zawory mogą spotkać się z tłokami). Aby mieć pewność należy zmierzyć stopień sprężania i porównać go z danymi fabrycznymi.

Podobne wątki

  1. Jaka to uszczelka pod glowice 1.6 105KM
    Utworzone przez noname w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-09-2014, 07:49
  2. Zwariowalem ?! Kupuje Alfe - kilka pytan.
    Utworzone przez mkw w dziale 147
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 14-08-2014, 12:17
  3. uszczelka
    Utworzone przez krzyniom2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 10:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory