Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy 123456
Pokaż wyniki od 51 do 59 z 59

Temat: [147] 1.6 T.S ~130KM - a chciałoby się więcej

  1. #51
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kubek
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Lewin Brzeski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM 06' + różne dziwne
    Postów
    85

    Domyślnie

    Kurcze dzięki Krusz za temat, do tej pory na niego nie natrafiłem. Czytam pomału ale nie wiele rozumiem.
    test MAF? - to jest test logowania ilości powietrza przy odcięciu?
    test ODB? - nie mam pomysłów co to
    jestem na 5 stronie może coś dalej zrozumiem
    U mnie jest jeszcze taki temat z sondami że mam sportowe katalizatory i wydech przerobiony od samego kolektora co za tym idzie sondy bez jakiegoś emulatora zawsze będą wskzywały błędy i wywalały MCSF.

  2. #52
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Wg. mnie przepływka do wymiany - powinna pokazać ok 400kg/h przy odcince, ale nie jestem w 100% pewien jeśli chodzi o 1.6
    Pod warunkiem, że samochód jedzie, a nie stoi w miejscu. Z tego też powodu napisałem, że wykres zawiera za mało informacji aby postawić diagnozę.

  3. #53
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kubek
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Lewin Brzeski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM 06' + różne dziwne
    Postów
    85

    Domyślnie

    Jeżeli to coś da to jechałem bieg 3 ~130 km/h...

  4. #54
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Właśnie zauważyłem mały błąd w teście przepływki.
    Ma być jazda z pedałem w podłodze do odcinki, a tutaj nie przekracza 7000rpm. Co do wątku - przeczytaj cały, ja sam długo bładziłem i nie rozumiałem co tam się dzieje

  5. #55
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kilka uwag dotyczących 147.
    - ECU w tym modelu nie odcina obrotów podczas testu MAF-a.
    - obroty dochodzą do 6.500, 7.000 i stoją.
    - MAF- można testować testem do odcięcia na postoju, testem Bączka oraz podczas jazdy z pomocą logowania parametrów
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...a_postoju.html
    --
    - brak mocy z dolu (dotyczy małych silników w 147 ) to problem ustawienia rozrządu, a szczególnie wałka ssącego.
    - brak powera na wysokich obrotach to problem wałka wydechowego.
    - o reszte pytać w Heinrich Tunning, tel 071 3400317, ulica Rybnicka 31.
    - dopiero panowie w tym warsztacie ustawili mi "porządnie " rozrząd w silniku 1.6 105 CV.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #56
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    jesli pojawiają się błędy MCSF z powodu przerobienia katalizatora lub innego elementu mechanicznego to ECU jest cały czas w trybie serwisowym. w tym trybie ECu kontroluje parametry tylko do RPM = 3000 obr/min, potem lekko dławi moc i obroty. ten tryb serwisowy słuzy tylko do dojazdu do warsztatu. czasami jeśli nie ma mocy od dołu to może być problem ZTC, zespołu tłok-cylinder. poszczególne cylindry nie dają jednakowy udział w ogólnej mocy silnika, szczególnie dotyczy to silników od 156, 147 z przebiegiem powyżej 100K km.

  7. #57
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kubek
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Lewin Brzeski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM 06' + różne dziwne
    Postów
    85

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - kilka uwag dotyczących 147.
    - o reszte pytać w Heinrich Tunning, tel 071 3400317, ulica Rybnicka 31.
    Dzięki za namiar. Odezwę się do nich.


    Byłem u Panów w Heinrich Tunning. Szczerze polecam! Jeszcze raz dzięki bubu321! Okazło się że mam zupełnie źle ustawiony wałek rozrządu (ten przy wariatorze) Panowie to naprawili skasowali 200zł (tylko lub aż) ale teraz to zupełnie inna bajka, silnik chodzi jak złoto.
    W weekend pomiar na przepływomierzu...
    Ostatnio edytowane przez Kubek ; 27-07-2012 o 12:41 Powód: Wizyta w Heinrich Tunning

  8. #58
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kubek
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Lewin Brzeski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM 06' + różne dziwne
    Postów
    85

    Domyślnie

    Hello!
    Wykonałem pomiary Lambd Unidiagiem zgodnie z instrukcjami bubu.
    Dane wyraźnie wskazują na błąd sondy lambda2 below cata, z resztą jest to sonda która wywala mi MCSF na deske.
    czy błędne wskazania sondy a właściwie ich brak (załączony prtscr) definitywnie wskazują na zepsutą sondę below cat 2?
    Jak dokładnie się nazywa (w sklepie) sonda lambda 2 below cata? Poszukam sobie cen.
    Czy zamontowanie nowej sondy jest sensowne w moim przypadku? Jak wspominałem mam katalizatory które mi i tak będą wywalały sondę. Kupiłem taki gadżet:
    http://allegro.pl/emulator-emulatory...497248923.html
    Jestem na 100% pewny że teraz nic to nie da, natomiast czy warto to zakłądać z nową sondą?
    Czy to przedłuży jej życie?
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Lambda2below wykres.png
Wyświetleń:	52
Rozmiar:	70.2 KB
ID:	65147

    Przepływomierz:
    Logowałem również air quantity (jak zwał tak zwał) na biegu jałowym mam 10kg/h przy czym czytałem o 8 normie.
    Max przy odcince na 3 biegu mam w granicach 351kg/h tu znowu otrzymałem informacje że powinienem mieć wskazanie 420-450kg/h.
    Czy to padnięty przepływomierz? Czy ktoś z was chłopaki (1.6 TS 88kW) będzie na zlocie aby sprawdzić z waszym prepływomierzem moją rakietę?
    Pomysł ten z uwagi na cenę (450zł) za nowy i to dość drogo jak na strzał - a może to przepływomierz...

    Dzięki za zainteresowanie tematem

  9. #59
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Twoje objawy pasują do tego co ja przeszedłem w swojej alfie.
    Zabita przepływka powoduje beznadziejną mieszankę i w efekcie zabija sondy lambda
    Jak chcesz znaleźć sondę to poszukaj w eperze po vinie nr. oem i potem np. w intercarsie możesz dostać. Cena ok 250zł z tego co pamiętam...

Podobne wątki

  1. [159] Silnik 1,8MPI 130KM?
    Utworzone przez wlaz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 26-05-2014, 17:33
  2. 156 1.9 jtd 1999 130km?
    Utworzone przez Bob. w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-11-2012, 20:16
  3. 2.5 V6 vs TDI 130KM
    Utworzone przez bilard w dziale 166
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 17-07-2012, 21:11
  4. 33 trzesie sie powyżej 130km/h
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-02-2007, 17:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory