Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Kompletny wydech [do 146 2.0 TS 150KM] - gdzie kupic ?

  1. #1
    Quilkhak
    Gość

    Domyślnie Kompletny wydech [do 146 2.0 TS 150KM] - gdzie kupic ?

    Hej,
    przeglądałem forum, przeglądam od kilku dni google, allegro i dzwonie do różnych sklepików - nigdzie nie mają kompletnego zestawu tłumików do silnika TwinSpark 2.0 1998r 150KM/110kW !!! Zawsze dostępne są (lub na zamówienie) do wszystkich wersji silnikowych prócz modelu 146 + 2.0 TS, dlaczego ?!

    Pytania więc mam dwa, jeśli można :]

    1) czy w tym aucie zamiast katalizatora można wstawić strumiennice (w obudowie katalizatora)? Pytam, gdyż nie miałem okazji wpełznąć pod auto i zwrócić uwagi gdzie jest sonda lambda, za czy przed katalizatorem. Jakieś doświadczenia w tym temacie? Dla przykladu - w moim peugeocie307 wsadzenie strumiennicy zabiłoby elektronike silnika.....

    2) czy znacie/polecacie jakis sklep gdzie mozna zamowic takowy kompletny wydech, ewentualnie ze strumiennicą zamiast katalizatora? (nie posiadam 500zl gotowki na zamiennikowy katalizator:/)

    Będę naprawdę dźwięczny

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Szczerze mówiąc, nie wiem, dlaczego brak jest wydechów do 2.0. Być może chodzi tu o średnicę rur, która dla 2.0 jest większa, ale przypuszczam, że bez problemu pasują wydechy do 1.8 na przykład. Pytanie tylko, jak bardzo zamuli to silnik. Te niby jest i do 2.0:
    http://moto.allegro.pl/tlumik-alfa-r...514194142.html

    Co do sondy, to znajduje się ona przed katalizatorem. Strumienicę można zastosować, ale to kolejny czynnik, który wpłynie na pogorszenie osiągów auta


  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Wydechy 1.4-1.8 są mniejsze, mają 50 mm, 2.0 ma 55 mm. Sonda jest przed katem i można kombinować.
    W miejsce kata wstaw tłumik w obudowie kata lub rurkę - strumienica to spore ryzyko, zwykle chrzani charakterystykę silnika na potęgę.
    Jeżeli chcesz mieć oryginalny układ wydechowy, to poszukuj (z BOSALa można kupić o ile pamiętam, tani Ferroz nie robi), ale możesz zrobić też tak: tłumik pochłaniający przelotowy w obudowie kata - kolejny tłumik out - środkowy trójkątny zostawiasz - końcowy przelotowy pochłaniający - w tej kombinacji dźwięk nie powinien się mocno zmienić, opory przepływu spalin spadną na kacie, auto powinno lepiej się zbierać - teoretycznie! - w całym zakresie obrotów. Druga opcja to: zostawić tłumik za udawanym katem - trójkątny zastąpić zagiętą rurą - dźwięk powinien być niższy niż w pierwszym wypadku, opór spalin też. Trzecia opcja to rura za kata i reszty nie ruszaj, ew. końcowy zmienić na pochłaniający przelot - tutaj są problemy na przeglądzie, ciężko przewidzieć zmianę charakterystyki z racji przesunięcia przeciwciśnienia na dalszy tłumik (pewnie lekko straci dół, sporo zyska w górze). Jeszcze możesz wybebeszyć kata, dzięki czemu będziesz w plecy na sprzedaży starego i samochód będzie brzmiał jak polonez.
    Generalnie w TSie można kombinować, ale trzeba uważać, żeby nie przedobrzyć, bo niekontrolowane zmiany pojemności układu wcale nie muszą być korzystne.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Trochę się już pobawiłem z tłumikami tylko w 8v ale pewnie w 16v bedzie podobnie.

    Najlepsza konfiguracja to tłumik przelotowy zamiasta kata, pierwszy za katem przelotowy zostawiony, trójkątny wycięty, ostatni przelotowy zostawiony. Auto od dołu nic nie straciło a góra była naprawdę mocna, spalnie ok 8l jazdy miesznej.


    Ta sama opcja jw. ale wytłuczony kat. Czuć ewidentnie jak zaburzony jest przepływ spalin, szcególnie w momencie jak katalizator zaczyne brzęczeć - auto się muli.

    Kolejna opcja jak pierwsza tylko katalizator pełny. Dół ok ale ewidente mulenie na wysokich obrotach, gorsza reakcja na gaz ale wolne obroty jakby spokojniejsze.

    Pełen kat, cały kompletny wydech. Dół ok, na górze ewidentnie czuć przytkanie.

    Kat wytłuczony, reszta wydechu kompletna - dól w przedziale 2200-3500 zmulony, góra lepsza niż z katem.


    NO i oczywiście podstawowy problem zamienników to średnica rur do 8v ori powinna być 60mm a zamienniki mają 52mm

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    Koledzy głupia sprawa, możecie się śmiać ale tak z nudów włożyłem pusty kat. stary pełny na bank nie zapchany wyjąłem i efekt jest taki że od 3,5tyś chodzi jak poldek tylko v6 i do tych obrotów jedzie ale tak bez szału dziwnie gorzej niż z katalizatorem. I teraz powstaje pytanie co zrobi mi lepiej włożyć kat, włożyć rure w puszce, czy strumienice?? Czym tu się sugerować???? Reszty ruszać nie chcę bo zdrowa i ciszy mi trzeba, no i męczy mnie jedna kwestia chciałem kata sprzedać w diabły dwu-rurowy droższy niby ale euro 3 też o czymś świadczy stąd wahanie?? Zostawić katalizator czy coś z tym robić?? Na pewno coś to da?? Na wydechu to ja się nic a nic nie znam ot sądę umiem wykręcić i nie ukręcić
    Audi S6 2.2AAN 95r 7.2014-??
    Alfa 155 2.5v6 Super 92r 2008-11.2014
    Alfa 155 2.5v6 92r - Dawca
    Posiadam dużo części wiec jak coś proszę pisać.

  6. #6
    Quilkhak
    Gość

    Domyślnie

    Okej, udalo sie zakupic i wymienic wydech we wlasnym zakresie.
    Jednakze okazalo sie, ze katalizator ledwo sie trzyma w mocowaniu do rury kolektora wydechu.
    Tuż za sondą lambda jest taka obejma, z której wychodzi rura do katalizatora - ta rura ledwo sie trzyma - rusza we wszystkie strony i cały hałas idzie stamtąd właśnie.

    Czy to mocowanie można wymienić? Co wchodzi w jego skład? Jakiś oring?
    Jak to się mocuje, nie widziałem tam żadnych śrub... :/

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Quilkhak Zobacz post
    Okej, udalo sie zakupic i wymienic wydech we wlasnym zakresie.
    Jednakze okazalo sie, ze katalizator ledwo sie trzyma w mocowaniu do rury kolektora wydechu.
    Tuż za sondą lambda jest taka obejma, z której wychodzi rura do katalizatora - ta rura ledwo sie trzyma - rusza we wszystkie strony i cały hałas idzie stamtąd właśnie.

    Czy to mocowanie można wymienić? Co wchodzi w jego skład? Jakiś oring?
    Jak to się mocuje, nie widziałem tam żadnych śrub... :/
    Chyba chodzi o łącznik elastyczny.Orginalny to taka puszka.Trzeba wyciąć i wspawać,koszt całej operacji to około 100zł(w warsztacie,łącznik+robota).
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    Quilkhak
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Chyba chodzi o łącznik elastyczny.Orginalny to taka puszka.Trzeba wyciąć i wspawać,koszt całej operacji to około 100zł(w warsztacie,łącznik+robota).

    Chodzi o pęknięcie w miejscu gdzie zaznaczyłem w załączniku na czerwono.
    Co to za łącznik elastyczny o którym piszesz? Można to kupić i zespawać samemu migomatem ?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gif.gi.gif
Wyświetleń:	162
Rozmiar:	9.3 KB
ID:	65378  

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Quilkhak Zobacz post
    Chodzi o pęknięcie w miejscu gdzie zaznaczyłem w załączniku na czerwono.
    Co to za łącznik elastyczny o którym piszesz? Można to kupić i zespawać samemu migomatem ?
    To łącznik właśnie.Można kupić zamiennik bez problemów.Kryterium przy zakupie to średnica i długość(tak by pasowała po wycięciu starego).
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #10
    Magnett0
    Gość

    Domyślnie

    Nie kupuj na Allegro sam szukałem Tną je w pół do wysyłki a jak chcesz cały każą 60zł extra. Znalazłem za 190zł na allegro dzwonie i pytam też tną i postanowiłem pujść do pobliskiego sklepu motoryzacyjnego zamówiłem ok 9 rano a na 17 miałem już kompletny wydech za równe 200 zł za allegro wyszłoby prawie 300zł i tłumiki do pospawania

Podobne wątki

  1. Kompletny podwójny wydech AR 1.9 JTD - moc a cena?
    Utworzone przez parada w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-06-2014, 22:06
  2. 159 3.2 - kompletny wydech
    Utworzone przez Pierre w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-01-2014, 09:09
  3. Gdzie mozna kupic kupic kluczyk scyzoryk do 156
    Utworzone przez alanwroc w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-11-2007, 16:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory