Podpowie ktos jak to jest z tymi opornosciami ? czy ma to znaczenie czy nie ?
Podpowie ktos jak to jest z tymi opornosciami ? czy ma to znaczenie czy nie ?
Ja mam te R18 , 0,18 Ohma oba. W sumie wygląda to tak, że R18 były wcześniej montowane przy starym typie termostatu, a nowsze może przy nowym typie termostatu. Może jest w tym zależność, tak tylko gdybam.
musze zalozyc jakis 0.30 i zobaczyc ,trudno bede narazie jezdzil tak jak jest czyli start wentylatorow przy 97C ;/
http://forum.alfaromeo.pl/viewtopic.php?p=66001
W drugim poście jest jasno stwierdzone, że może być założony inny opornik, "mocniejszy" jedynie bardziej przyhamuje wiatrak.
Czesc
Czytalem ostatnio tego posta i podazalem zgodnie z instrukcjami. mam alfe 156 kombi 1.8 16v z klima
Problem byl taki:
Jakis czas temu gdy silnik sie rozgrzal wiatrak wogole sie nie wlaczyl. Pojechalem do mechanika. Ten stwierdzil ze gdzies sila zniknela. Polaczyl wic na krotko dwa bezpieczniki na sile fan i fan 1.
Dzieki temu wiatrak zaczal sie zalanczac po 90 stopniach ale na drugim biegu. Pierwszego wogole nie bylo.
Po poszukiwaniu na forach przeprowadzilem test na sprawdzenie czy jest 1 i 2 bieg. Wiatrak zalanczal sie tylko na 2 biegu. Wymienilem zielony rezystor. I sprawa jest teraz taka.
SIlnik gdy sie nagrzeje zalancza witrak przy takiej samej temperaturze co wczasniej tak jak powinno byc na 1 biegu.
Ale gdy znow zrobilem test zalancza sie tylko 1 bieg. Nie ma teraz 2go biegu. Patrzylem na czarny bezpiecznik fan ale nie wydaje sie spalony. Gdy polacze na krotko w gniezdzie tego bezpiecznika to wiatrak zalancza sie na 2gim biegu nawet bez zalanczania zaplonu.
Czy problemem wiec moze byc czarny bezpiecznik? Czy moze cos innego.
Dzieki z gory za odpowiedz
Trochę odgrzeję kotleta. Przeczytałem cały temat 2 razy i ciągle czegoś nie kumam więc piszę z prośbą o pomoc. Mi również nie działa 1 bieg wentylatora. 2 bieg działa i poprzedniego lata się włączał. Test w FESie mówi, że jest błąd przekaźnika biegu. Gdy wykonuję test to nie słychać w ogóle cykania jak w przypadku 2 biegu. Domyślam się, że jest do wymiany. Ale tu jest problem, bo mam straszny bałagan w przekaźnikach i żaden chyba nie jest w swoim miejscu... Jak zidentyfikować, który jest który? Co się stanie jak odłączę nie ten co trzeba? Czy 2 i 1 bieg mają te same przekaźniki? Mogę je podmienić żeby zobaczyć czy zaskoczy?
O, już wiem. A gdybym wyciągał każdy po kolei i po wyciągnięciu sprawdzał na kompie jaki błąd wywaliło? W ten sposób powinienem się dowiedzieć, który jest od czego? No i czy czegoś nie spierdzielę przy okazji?
Ostatnio edytowane przez awazruk ; 21-04-2013 o 19:42
Ja również się dołączę gdyż też nie mam pierwszego biegu.
Przy testach FESem drugi pięknie działa (działa też przy klimie, co prawda włącza się co jakiś czas na chwile ale działa) a pierwszy nie rusza. Raz tylko cyknie przekaźnik i tyle. Po zamienieniu przekaźników opisanych FAN1 i FAN sytuacja identyczna. Kolejna rzecz która mnie dziwi, ze w miejscu przekaźnika FAN2 mam wstawiony bezpiecznik (ocb??). Wygląda to na fabryczne rozwiązanie. ma ktoś coś podobnego?
Po wyjęciu opornika chyba jest jasne że to jego wina. Tak jakby czegoś tam brakowało... Chyba że mam jakiś dziwny patent zrobiony. Moja alfa to 156 2000r 1.9 JTD 110KM wersja z klimą i jednym dużym wentylatorem. Załączam również kilka zdjęć poglądowych.
Proszę powiedzcie co o tym sądzicie.
![]()
Ok, zaloze nowy i dam znać jakie bedą efekty.
Wysłane z mojej Nokii 3310
za pomocą Tapatalk 2
- - Updated - - -
No i założony nowy. Bez problemu kupiony od ręki w autosklep24.pl który przy okazji pozdrawiam!
W tescie FESem działa 1bieg. Przy klimie też. Znaczy mam nadzieje że to pierwszy.
Jedno pytanko, czy jak włączacie klimatyzacje to wentylator chodzi wam cały czas czy co jakiś czas się załącza?
Ostatnio edytowane przez adi.ldz ; 08-06-2013 o 18:03
Panowie, przeczytałem cały wątek i niestety nie znalazłem odpowiedzi. U mnie również wysypał się błąd P0480 błąd 1 biegu wentylatora, jeden "spec" stwierdził że wentylator robi zwarcie i trzeba wymienić cały moduł wentylatorów - nie wymieniłem bo bezpiecznik nie jest spalony więc nie ma zwarcia, drugi "spec" sprawdził na krótko i wszystko działa więc stwierdził że sterownik silnika. Sterownik silnika wymieniony - błąd pozostał. Opornica wentylatora wymieniona - dalej 1 bieg sie nie załącza. Drugi bieg śmiga aż miło i słychać charakterystyczne "cyknięcie". Przy próbie odpalenia 1 biegu "cyknięcia" brak. Ma ktoś wiedzę gdzie jest przekaźnik 1 biegu wentylatora w 2.4 jtdm? Bo chyba tylko to pozostało... :/