Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: Małe przebiegi

  1. #21
    nikusbb
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał zuczek82 Zobacz post
    Dokladnie uważam tak jak Sothis - kupuj! Wujków nie słuchaj bo będziesz niezadowolony na koniec dnia jak ktoś Ci sprzątnie te opcje. Sam mam diesla 1.9 JTDm 16V z 2006 roku nalatane 210k i jedyne co robilem w tej konstrukcji to dwumas, egr, dpf i kolektor no i raz aku...sorry Wujki "dobra rada"
    Podziel się ile kosztowały te przyjemności

  2. #22
    zuczek82
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał nikusbb Zobacz post
    Podziel się ile kosztowały te przyjemności
    proszę bardzo: 2400 dwumas, 1500 DPF i EGR, 2200 kolektor i 400 aku. Duzo na tyle km? Kolega chce kupic cos pewnego będzie uzytkowal auto na poziomie 7-8kkm rocznie, BTW mówicie, ze nie ma diesli z malymi przebiegami ja brałbym diesla, jeżeli benzyna to tylko najbardziej wypasiony motor by faktycznie mieć z niego frajde! Takie jest moje zdanie

  3. #23
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar zientek
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    głogów
    Auto
    159 19jtdm 150 KM Qtronic 2008 sportwagon
    Postów
    136

    Domyślnie

    kupuj i sie nie zastanawiaj!!!! mam 1.9 jtdm w automacie i kulam sie glownie po miescie. na rozgrzanie sie zima potrzebuje ok 5 km wiec to raczej nie problem a co do dpf to po prostu kontroluje go przez fes i raz na kilkaset km wystarczy sie przejechac 35-50 km w trasie i jest po sprawie! nie taki diabel straszny tylko trzeba dbac (wymieniac filtry olej na czas a nawet troszke wczesniej, lac dobre paliwo) i poswiecic troszke wiecej uwagi niz benzynie (dpf)

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Nie patrz czy to diesel czy benzyna. Jak auto jest zadbane i w dobrym stanie technicznym, potwierdzonym i pewnym to bierz.

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    50

    Domyślnie

    Mam Belle 1,5 roku, jezdze do pracy dziennie 7 km w jedna strone... Jeszcze nie mialem problemow z DPF, wiadomo jakies szybkie trasy sie zalicza, ale sporadycznie... Bella sie szybciej nagrzewa niz Opel Corsa B diesel 1.7, ktroy mialem jakis czas temu do roboty.....

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Robię 12-13 tyś km rocznie, miałem 1.9 JTD, mam od dwóch dni 2.4 JTD , jestem bardzo zadowolony.Bierz diesla i dbaj a będziesz zadowolony.

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał karolek Zobacz post
    Witam. Prawdopodobnie niedługo dołączę do grona kolegów,fanów AR 159. Jestem w trakcie finalizacji zakupu modelu 2,0 jtdm no i problem w tym,że wszyscy mi odradzają. Nie wiem czy jest to doradztwo życzliwe czy blokada zakupu przez zawiść.Argumentem na nie jest to ,że auta użytkuję na dystansie 7-8 tys. km rocznie i to głównie w mieście. Czy model z tym motorem jest faktycznie nie dla mnie? Proszę o obiektywną informację. Pozdrawiam.
    Masz do wyboru takie opcje:
    - silnik benzynowy 1.8 140KM - dla kogoś, kto absolutnie nie ma żadnych wymagań dot. dynamiki samochodu
    - silnik 1.9 JTS - 160 KM - odczuwalnie lepszy niż 1.8, średnie spalanie na poziomie 9.5/100, jeszcze łapie się w niski próg akcyzy (3.1%) - więc można utrafić coś z importu w sensownej cenie
    - 2.2 JTS - tutaj swoje zrobi stawka akcyzy (18.6%) i zakup tej benzyny jest dużym wyzwaniem - dobrze utrzymane modele są droższe, niż 1.9 JTDm 150KM, podaż znikoma. Zużycie paliwa - ok. 10.5/100.
    - 1.75TBi - bardzo dobra dynamika, jednakże silnik o charakterze pracy bardzo zbliżony do 2.0 JTDm - bardzo nisko granica obrotów max. - w okolicy 5500 obr/min. Spalanie - realnie ok. 12/100 średnio.
    - 3.2 V6 - dla właścicieli stacji benzynowych - przy krótkich dystansach 20/100 niewyjęte. Nie czuć 260KM, zdecydowanie lepsze wrażenie robi 2.4 JTDm po chiptuningu.

    I tak gwoli porównania do "odradzanego diesla" - 2.0 JTDm 170KM - średnie spalanie ok. 8/100, potencjał tuningowy w okolicach 200-220 KM - w zależności od modelu różnie to się udaje. Wtedy masz jednostkę, która oprócz brzmienia niczym nie ustępuje na drodze silnikowi 1.75 TBi, zadowalając się zużyciem paliwa o 4 litry mniejszym - i potencjalnie mając takie same szanse na awarie - tu i tu jest turbina, tu i tu jest dwumasówka, tu i tu jest wtrysk bezpośredni, itp. Z 2.2 JTS-em nie ma czego porównywać - tuningowany 2.0 JTDm zjada go na śniadanie.

    I nie ma się co łudzić, że diesel na krótkich odcinkach będzie palił tyle co benzynowy - to jest oczywista bzdura. NA tych samych odcinkach silnik benzynowy spali 20-40% więcej paliwa, niż jednostka wysokoprężna.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #28
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paweldante
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    323

    Domyślnie

    Chciałbym sprostować spalanie dotyczące silnika 2.2 JTS...Przejechałem swoją bellą już 10 000 KM i średnie spalanie wychodzi 9.1 l/100KM ( 70 % miasto / 30 trasy ). Nie katuje swojej 159 na zasadzie " na każdym biegu do czerwonego pola ", ale gdzie trzeba to przycisnę.
    Alfa Romeo 146--->147-->156-->GT-->159--> Brera-->Maserati GranTurismo--> Nie ma to jak mieć plany na przyszłość

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    A co do 1,9 JTS. To przy przewadze miasta 10,5 to realna wartość. W trasie, jak na razie udało mi się zejść do 7,8 ale to męczenie kota. Realnie przy dynamicznej jeżdzie 8,5 - sama trasa

  10. #30
    gALL
    Gość

    Domyślnie

    Niestety 159 jak i Brera/Spider cierpi z powodu masy budy. Fiat probowal odzyskac pieniadze utopione na wspolnym projekcie z GM na platfroma do klasy premium (AR 166 i podobne). Widac to na osiagach z silnikow, gdzie 1.9 JTDm w budzie 156 wyrywal kostki z bruku tego juz nie ma w 159. Do tego 3.2 od GM jest takie sobie, nie ma co porownywac z 3.0/3.2 od AR (ostatnia AR z tym motorem to Gtv).

    Przez 4 lata ujezdzalem Gtv, auto swietnie prowadzi sie w zakretach, nie ma przerosnietej masy. Brera i 159 przy Gtv 2.0TS to dupowozy, niezaleznie jaki silnik wezmiesz. Teraz mam 159 z 1.9 JTDm ... fajnie, lepsze niz Insignia czy Saab 9.3 (te i podobne czesto ujezdzam jako sluzbowe) ale nie ma juz tej frajdy co Gtv.

    Pozdrawiam
    KL

Podobne wątki

  1. [159] przebiegi 1.9 JTDm
    Utworzone przez cousteau79 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 09-08-2016, 21:55
  2. Przebiegi w v6,
    Utworzone przez Hexinio11 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 02-04-2015, 20:22
  3. Przebiegi :)
    Utworzone przez mariwa21 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 23-03-2013, 21:35
  4. Diesle i wiara w małe przebiegi
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 143
    Ostatni post / autor: 19-08-2012, 13:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory