Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Wacham się (silnik)

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Łukasz.L.
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    159 JTDm 1.9 16V
    Postów
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post
    Tak właśnie Na uj Ci klekot?!...
    i jakieś problemy z kolektorami,dpf-ami,egr-ami,wtryskiwaczami
    Pozdrawiam serdecznie

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paweldante
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    323

    Domyślnie

    No niestety koledzy Ci dobrze radzą, diesel jest niestety drogi w utrzymaniu ( a to ze względu na zaawansowane jednostki wysokoprężne ). Co do kultury pracy oraz dźwięku w kabinie, to 2.4 bije na głowę 1.9. Jeżeli Twój pułap cenowy jaki sobie obrałeś jest wystarczający na jednostkę 2.4 JTD, nawet bym się na Twoim miejscu nie zastanawiał i szukał egzemplarza z takim właśnie silnikiem.
    Alfa Romeo 146--->147-->156-->GT-->159--> Brera-->Maserati GranTurismo--> Nie ma to jak mieć plany na przyszłość

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Tarnobrzeg
    Auto
    159SW 2.0JTDm(2012), 213Ps 420Nm
    Postów
    134

    Domyślnie

    Jak nie jeździsz na trasach to zdecydowanie Pb

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seba_css
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    w drodze
    Auto
    Giulia Veloce Q4 MY20
    Postów
    346

    Domyślnie

    Serwisowanie 2,4 jest jednak znacznie droższe niż 1,9.
    Koszt np. sprzęgła może być ponad 100% większy w 2,4 niż w 1,9.

  5. #15
    medzik
    Gość

    Domyślnie

    Ja mam 1,9 120KM i nie mogę narzekać. Jednostka bardzo ekonomiczna, średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi około 6,5 litra, przy tym bezawaryjna i jak się okazuje dużo mechaników ten silnik zna. Spotkałem się z opiniami, iż jest to silnik zbyt mało dynamiczny, choć mi osobiście niczego w nim nie brakuje, wobec czego śmiało polecam właśnie te silniki.

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar m!ke
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR159 2.4 Q4
    Postów
    273

    Domyślnie

    medzik ma sporo racji w tym temacie. Jak oczekujesz względnie dobrej dynamiki. Do tego taniej eksploatacji to w sam raz będzie 1.9 v8 120KM. Zrobisz sobie chipa do 160KM i będziesz miał zgrabne i chyba najmniej awaryjne auto z tej gamy silników. Nawet nie chyba a napewno :> A trakcje itp olej bo w zakrętach każda 159 fajnie sobie radzi a jeśli chodzi o sprint to 159 nie jest autem typowo do kill-owania spod świateł więc 160KM spokojnie wystarczy żeby mieć frajde z posiadania takiej alfy.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    Hej!Moje zdanie jest takie.Jak masz możliwość przejedź się każdym z możliwych silników i wtedy podejmij decyzję.Ja dość długo wahałem się między 1.9 a 2.4 (1.75TBi był wtedy nieosiągalny dla mnie) ale za namową wziąłem 2.4 i jestem usatysfakcjonowany.Co do kosztów utrzymania?Pojęcie względne.Nie są jakieś powalające.Na spalanie tak bardzo nie patrzę ba każdy by chciał żeby jego samochód nic nie palił Jak potrzebujesz samochodu do miasta to kup np.Pandę Poza tym możesz porównać sobie najbardziej popularne części i ich ceny w zależności od wersji i zdecydować.Ja tak zrobiłem i nie żałuję.Pzdr.

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek72
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Podkarpacie
    Auto
    Alfa 159 SW 2.4 Q4 210KM+wirus
    Postów
    109

    Domyślnie

    Wybór silnika będzie myślę zależny od tego, czego oczekujesz i jak mocnym samochodem jeździłeś lub jeździsz, po prostu do czego jesteś przyzwyczajony? W moim przypadku, od wielu lat śmigam samochodami, które mają/miały minimum 200 kucyków, tak więc 159 2.4 po remapie, pomimo teraz około 240km nie powala na kolana swoimi osiągami ze względu na ciężar własny ( q4). Jeździ się bardzo fajnie i dynamicznie, śmie twierdzić ,że dla mnie w sam raz, dlatego nie mogę sobie przedstawić jazdy AR ze słabszym silnikiem. Pozdrawiam i trafnego wyboru życzę.

  9. #19
    Użytkownik Ogier Avatar kalma
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR159 JTDm 16V 2007
    Postów
    170

    Domyślnie

    Ja z kolei się przesiadłem z auta z 75KM na Alfę z 1.9 16V (150KM) i dla mnie taka moc daje dużo frajdy z jazdy. Więc tak jak pisze Jarek72 - zależy czym jeździłeś wcześniej.

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    ja mialem 90 KM(peugeot 307) i 110 KM(peugeot 407) i powiem ze nie narzekalem ale jak sie przesiadlem do mojej AR 16V 136KM to powiem ze jak dla mnie jest rewelacja.Mi wystarcza

Podobne wątki

  1. [159] silnik AR 159 1.9 jtd 120 KM a silnik Opel vectra 1.9 CDTI 120 KM IDENTYCZNE ???
    Utworzone przez Pielu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2017, 20:52
  2. Kupię Silnik do ALFA ROMEO 147 1.9 JTD SILNIK 115 KM 937A200
    Utworzone przez dawidx500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 13:51
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:57
  4. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  5. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory