Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Powietrze do silnika, ciepłe czy zimne?

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Lesio, skoro dla Ciebie to wszystko takie oczywiste, to napisz nam jeszcze dlaczego gaźnikowe i monowtryski potrzebują ciepłego powietrza.

  2. #12
    criss
    Gość

    Domyślnie

    to może ja odpowiem za niego chodzi tu o szybsze nagrzewanie silnika kiedy jest zimny (ciepłe powietrze mniej tlenu- zimny silnik bogatsza mieszanka). maicher nie wiem czy widziałeś ale w (niektórych) puszkach filtru powietrza są umieszczane przesłony sterowane termostatem kiedy silnik sie nagrzewa to zaczyna zasysać powietrze o normalnej temp. Dogrzewanie służy też temu żeby odma nie zamarzała a w przypadku TS odma jest puszczona w okolicach przepustnicy. Prosty przykład Cinqueciento 900 ma podgrzewany mono wtrysk oraz zasysa ciepłe powietrze kiedy jest silnik nie zagrzany.

    - - - Updated - - -

    a gaźnikowe to mają podgrzewanie z tego względu że mają ssanie automatyczne bo w gaźniku masz bimetal połączony z przepustnicą rozruchową.

  3. #13
    Magnett0
    Gość

    Domyślnie

    czyli jak na przykładzie TS'a?? jak demontowałem orginalny dolot to była tam taka klapka ale bez termostatu w puszce koło zderzaka pod akumulatorem. Teraz mam stożek i zdaje się chłodniejsze powietrze i czy to dobrze dla tego silnika czy przeciwnie?

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Widziałem w Fiacie 125 taką rurę do poboru powietrza znad kolektora wydechowego i mnie to zastanawiało.
    Ok ma to jakiś sens, ale dlaczego stosowano to tylko w gaźnikowych i monowtrysku?

    Możesz rozwinąć myśl: "w gaźniku masz bimetal połączony z przepustnicą rozruchową" - co to znaczy?





  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał maicher Zobacz post
    Widziałem w Fiacie 125 taką rurę do poboru powietrza znad kolektora wydechowego i mnie to zastanawiało.
    Ok ma to jakiś sens, ale dlaczego stosowano to tylko w gaźnikowych i monowtrysku?

    Możesz rozwinąć myśl: "w gaźniku masz bimetal połączony z przepustnicą rozruchową" - co to znaczy?




    Generalnie wtryskowi SPI bliżej do gaźnika niż do systemów MPI. Tyczy się również słabości gaźnika

    "... I guess it's just the way I'm wired."

  6. #16
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał maicher Zobacz post
    Możesz rozwinąć myśl: "w gaźniku masz bimetal połączony z przepustnicą rozruchową" - co to znaczy?
    to jest ssanie automatyczne czyli kiedy odpalasz zimny silnik przepustnica rozruchowa zamyka gardziel zwiększając podciśnienie więc jest więcej zasysanego paliwa w stosunku do powietrza (mieszanka bogata) ale przez gaźnik masz puszczony płyn z układu chłodzenia i wraz ze wzrostem temp. silnika przepustnica rozruchowa zostaje otwierana poprzez blaszke bimetalową zanurzoną w cieczy chłodzącej i silnik przechodzi na bieg jałowy.

  7. #17
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magnett0 Zobacz post
    czyli jak na przykładzie TS'a?? jak demontowałem orginalny dolot to była tam taka klapka ale bez termostatu w puszce koło zderzaka pod akumulatorem. Teraz mam stożek i zdaje się chłodniejsze powietrze i czy to dobrze dla tego silnika czy przeciwnie?
    Criss już Ci wyjaśnił...Co do stożka,to
    cytuję pana Chojnackiego "...Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z drgań zespołu napędowego co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania i istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci około 50% swej trwałości..."
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Zamontowanie stożka przed przepustnicą ma jeszcze taki efekt że zmienia się znacząco długość dolotu - stąd zmiany w charakterystyce. tak jak go wrzucił kolega Magneto (nie wiem czy tu czy w innym temacie jest foto) jest jak najbardziej prawidłowo. Inna sprawa, że wadą są stosunkowo słabsze właściwości filtracyjne, oraz przesiąkający i osiadający na przepływce olej. A co do oporów w dolocie, można wyguglać fajny artykuł naukowy o spadkach ciśnień w wyniku i wpływie na moc, ale zabijcie mnie, nawet nie pamiętam kto go napisał. Swoją drogą, filtr to zaledwie kilka %.
    Reasumując, TS będzie wdzięczny za jak największą ilość zimnego powietrza - choć fabrycznie i tak ma rurę spod zderzaka i dobry dolot. A co do tego, czy stożek działa czy nie to trzeba było pojechać na hamownię przed i po
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 23-08-2012 o 18:30
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    A moja łapie powietrze gdzieś z okolic górnej części chłodnicy, a nie spod zderzaka

  10. #20
    Magnett0
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Zamontowanie stożka przed przepustnicą ma jeszcze taki efekt że zmienia się znacząco długość dolotu - stąd zmiany w charakterystyce. tak jak go wrzucił kolega Magneto (nie wiem czy tu czy w innym temacie jest foto) jest jak najbardziej prawidłowo. Inna sprawa, że wadą są stosunkowo słabsze właściwości filtracyjne, oraz przesiąkający i osiadający na przepływce olej. A co do oporów w dolocie, można wyguglać fajny artykuł naukowy o spadkach ciśnień w wyniku i wpływie na moc, ale zabijcie mnie, nawet nie pamiętam kto go napisał. Swoją drogą, filtr to zaledwie kilka %.
    Reasumując, TS będzie wdzięczny za jak największą ilość zimnego powietrza - choć fabrycznie i tak ma rurę spod zderzaka i dobry dolot. A co do tego, czy stożek działa czy nie to trzeba było pojechać na hamownię przed i po
    Tak został zamntowany z przyczyn :
    - przepływka musiała zostać
    - czujnik temp
    - stożek na nadkolu bo to najchłodniejsze miejsce
    - jest na nadkolu doprowadzony kanał powietrza z przodu auta
    druga rzecz to taka że ten stożek jesst tylko z takiego powodu iż gdy kupiłem auto puszka od orginalnego filtra była tak połamana że ciągło lewe powietrze a sam pladtik trzymał się na line elastycznej (taka z haczykami)

    Ps a co do pyłu który przechodzi przez filtr dobre by było rozwiązanie założenia gąbki??? widziałem taki patent że na stożek zakłada się nakładke z gąbki z jak to powiem (dużymi dziurami chodzi o strukture tej gąbki)
    Ostatnio edytowane przez Magnett0 ; 24-08-2012 o 08:26

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 23-08-2015, 10:14
  2. Silniczek klapy ciepłe/zimne powietrze
    Utworzone przez goffer2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-08-2014, 01:14
  3. Na postoju ciepłe powietrze, podczas jazdy zimne
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-12-2010, 09:53
  4. problem z silniczkiem nawiewów ciepłe - zimne
    Utworzone przez greg.79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-09-2009, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory